Voor games: kies ik voor android of ios?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik speel graag avonturenspellen (zoals Edna & Harvey, Machinarium, the journey down, etcetera). Omdat ik een verouderde Ipad heb en veel nieuwe spellen niet gespeeld kunnen worden, wil ik graag een nieuwe tablet kopen.
Nu twijfel ik tussen een ipad air 2 64GB 9,7 " of een samsung galaxy tab S2 32GB 9,7".
De twijfel voor mij is of er voor android systemen genoeg spellen beschikbaar zijn. Voordeel van samsung is dat ik het geheugen kan uitbreiden, maar met minder keus aan spellen heb ik hier weinig aan.
Wie o wie weet welke keuze het beste is?
Bedankt alvast voor de hulp.
Annemarie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je eenmaal op iOS games/apps gekocht hebt in de App Store, dan zou ik liever voor de iPad gaan. Je kan inderdaad het geheugen uitbreiden op de Samsung, maar of je op de SD-kaart dan ook de spelletjes kan installeren, zou ik niet weten. Wellicht zou het mogelijk zijn, maar de laadtijden kan dus trager zijn dan normaal. Hangt af van de snelheid van de SD-kaart.

Qua games heeft de App Store wel meer keuze, maar de Play Store valt in mijn ogen zeker niet tegen.

Is de enige reden dat je voor de Samsung wilt gaan, puur omdat het geheugen uit te breiden is?

[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 26-06-2016 01:01 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja op zich wel. Daarnaast zou de resolutie van de galaxy geweldig moeten zijn (heb ik me laten vertellen).
Heb er weinig verstand van en laat me daarom graag adviseren. Zag heel veel spellen niet in de android store staan en wél in ios.
Heb de samsung al besteld bij coolblue, maar gelukkig gratis retourneren. Dus morgen beslissen wat ik ga doen.
Apple is ook wel stuk duurder, maar liever iets meer betalen dan iets te kopen waar ik achteraf niet geheel tevreden over ben.
Dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als ik zo even snel de Samsung S2 opzoek, zie ik dat deze over dezelfde schermresolutie beschikt als de iPad Air 2. Enige voordeel bij de Samsung is dat deze een AMOLED display heeft, wat mooier uit kan zien dan op een IPS display.

En zoals je zelf zegt: Liever iets meer betalen dan iets kopen waar ik achteraf niet geheel tevreden over ben. Als ik jou was zou ik even de Media Markt (of de Apple Store als die bij jou in de buurt is) binnen lopen en de iPad even testen en kijken of het je bevalt.

Daarnaast moet je ook kijken of Android je wel bevalt of niet? In ieder geval succes met de keuze :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de tip
😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Welke iPad had je hiervoor? En is het je echt alleen om spelletjes te doen, maw speel je op een tablet alleen games of doe je er ook nog andere dingen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
64 gb is trouwens wel lastig om vol te krijgen met alleen maar games. Ja, natuurlijk lukt het wel, maar als elke game +/- 1GB is dan kun je er zeker 50 games op krijgen. Ik verwacht niet dat je 50 games tegelijkertijd speelt. Je kan de games ook weer verwijderen en opnieuw downloaden vanuit de Appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
In ieder geval is AZ niet de plaats voor dit soort vragen. Aangezien je al een tablet hebt besteld, hou ik het op Hardware & Spielerij Algemeen

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1