Ik vroeg me af of je foto's rechtstreeks vanaf een iMac op Instagram kan zetten. Iemand hier ?
Vraag
Alle reacties
Werkt alleen via de App op telefoon of tablet voor zover ik weet. Ik bewerk foto's altijd op mijn PC en zet ze op de tablet om te posten. Het idee van Instagram is natuurlijk ook dat je direct een foto maakt en post, niet dat je via een PC iets doet wat niet Instant is. Foto's posten uit de gallery van je telefoon kan wel, maar dit is eigenlijk al niet waar de App voor gemaakt is. Vandaar dat ze het bewust op een PC of Mac niet mogelijk maken om te doen.oadm schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:13:
Ik vroeg me af of je foto's rechtstreeks vanaf een iMac op Instagram kan zetten. Iemand hier ?
[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 26-06-2016 00:22 ]
Wat heb je zelf al gevonden over dit onderwerp oadm? Een beetje eigen inzet is altijd welkom hier 
Voor Instagram zijn sinds het van Facebook is steeds meer applicaties (in ontwikkeling) om het plaatsen vanaf je PC mogelijk te maken. Er komt of is bovendien zelfs een Lightroom plugin om direct vanuit Lightroom je foto's op Instagram te plaatsen.
Voor Instagram zijn sinds het van Facebook is steeds meer applicaties (in ontwikkeling) om het plaatsen vanaf je PC mogelijk te maken. Er komt of is bovendien zelfs een Lightroom plugin om direct vanuit Lightroom je foto's op Instagram te plaatsen.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Zelf ooit in een ver verleden zelf gebruikt op me mac: http://gramblr.com/uploader/#home
Doet wat het moet doen, was echter toen der tijd nog wel wat omslagtig.
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
als ik eerst niet zelf naar een antwoord had gezocht had ik de vraag hier niet gesteldVentieldopje schreef op zondag 26 juni 2016 @ 01:38:
Wat heb je zelf al gevonden over dit onderwerp oadm? Een beetje eigen inzet is altijd welkom hier

Ik heb deze geprobeerd maar hij opent niet op mijn mac. Ik heb de laatste IOS geïnstalleerd, misschien ligt het daar aan maar Gramblr doet het in ieder geval niet.Macsylver schreef op zondag 26 juni 2016 @ 01:42:
Zelf ooit in een ver verleden zelf gebruikt op me mac: http://gramblr.com/uploader/#home
Met Hootsuite kan je Instagram berichten/afbeeldingen wel plannen, maar zul je het op het moment van plaatsen het alsnog moeten authoriseren met een telefoon of tablet. Anyway, Hootsuite(gratis) maakt het gemakkelijker.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Bovenstaande gebruik ik ook inderdaad (laatste twee foto's op mijn Instagram zijn zo geupload). Werkt erg goed! Je kunt in Lightroom via de fotobrowser hashtags toevoegen, via het "Beschrijving"-veld kan je de titel van de foto opgeven.
Drie nadelen:
- Hij maakt van beschrijving en hashtags geen aparte berichten, maar zet dit achter elkaar in de titel.
- Locatie toevoegen gaat niet
- Smileys toevoegen gaat ook niet
Al met al een prima tool die doet wat 'ie moet doen, maar geen fancy features.
Drie nadelen:
- Hij maakt van beschrijving en hashtags geen aparte berichten, maar zet dit achter elkaar in de titel.
- Locatie toevoegen gaat niet
- Smileys toevoegen gaat ook niet
Al met al een prima tool die doet wat 'ie moet doen, maar geen fancy features.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Volgensmij mist ook nog de mogelijkheid om bij het padden van je foto de geblurrde foto als achtergrond te gebruiken (waar deze normaal wit of een andere kleur is). Zo zullen er nog wel wat dingetjes zijn maar in de basis werkt het.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Pagina: 1