Bestelling ge-anuleerd maar is daarna toch opgestuurd ?!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus een Ps4 besteld bij bol.com (ik woon in Frankrijk). Laater krijg ik dus een mail die zegd dat ze het niet in 1 dag kunnen stuuren (had ik wel verwacht). Volgende dag nog een mailtje dat ze geen idee hebben waaneer ze het kunnen verstuuren, het is voor een verjaardag en ik will hem dan wel hebben dus ik dacht laat ook maar ik koop hem wel voor wat duurder in Frankrijk ergens dan .Ik anuleer dus de bestelling, krijg een mailtje dat het geanuleerd is, OK. Dan laater dezelfde dag krijg ik een mailtje dat ie toch opgestuurd is ?!

Dus optie 1 : ik kan hem niet accepteeren, maar het hier Frans en heb er niet echt vertouwen in dat ie terug heelemaal terug naar bol.com gaat en ik krijg me geld pas terug als ze hun product hebben..

Optie 2 : Ik acepteer het en dan moet ik het zelf terug-stuuren (wat ongeveer dan toch 100 euro kost want Ps4 is een groot zwaar paket om naar nederland te stuuren).

Na mijn gedachten moet ik optie 2 neemen en dan ben ik gewoon 100 euro voor niks kwijt. De Franse Ps4 kan ik jammer genoeg niet terug stuuren.

Maar is dit nouw mijn fout dat het zo gaat of wat ? Is er een manier dit te vermijden zonder 100 euro te verliesen ? Ik will graag weeten wat jullie er over denken want ik ben hier dus heelemaal triest van. :'( (woon al lang in Frankrijk dus mijn nerderlands is niet meer zo goed, sorry!)

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-06-2016 22:56)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Rannasha

Does not compute.

Gewoon met La Poste opsturen naar Bol kost maar iets van 12 euro:
http://www.laposte.fr/par...is/3-44-1--5--1----1----1

Alternatief is proberen het ding op leboncoin of een andere tweedehands site te verkopen. Als hij nieuw duurder is in FR, dan maak je niet veel verlies denk ik.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat zei Bol.com toen je de klantenservice benaderde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:21

QinX

Shai-Hulud

Kost een pakketje van frankrijk naar nederland echt 100 euro? Dat kan ik heel erg moeilijk geloven.
Het hoeft niet jouw fout te zijn, maar als je de franse post niet vertrouwt met terug sturen zul je het pakket moeten accepteren en opnieuw moeten verzenden.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09

P_Tingen

omdat het KAN

Maar als het pakket nu onderweg is naar je, dan is het dus 1 dag later dan wat je had verwacht. Begrijp ik dat goed? Als het dan te laat is voor de verjaardag waar het voor bedoeld is, ben je wel erg laat met bestellen geweest.

Hoe lang duurt het voordat het bij je is en is het dan al te laat voor die verjaardag?
Zo nee, geen probleem toch?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Gewoon met La Poste opsturen naar Bol kost maar iets van 12 euro:
http://www.laposte.fr/par...is/3-44-1--5--1----1----1

Alternatief is proberen het ding op leboncoin of een andere tweedehands site te verkopen. Als hij nieuw duurder is in FR, dan maak je niet veel verlies denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ XeNeRgY Bol.com geefte me dus Optie 1 en Optie 2. "Sorry meneer maar het is mekaar tuurlijk net ontloopen. Wel een biezondere situatie hoor.

@QinX Het paket kost 100 euro omdat de Ps4 groot en zwaar is, een normal paketje (zoals aleen een ps3 spel) kost al snel 10 euro.

@P_Tingen Het paket is dus nu onderweg en komt weet niet waarneer. (de mailtjes waaren de 23ste en de bestelling 21ste) En geen probleem ? Nee dan heb ik aleen 2 Playstations en ben ik dus veel geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
https://translate.google....1----1&edit-text=&act=url
je kan iets opsturen tot de 20kg voor 12 euro?
ik denk niet echt dat een playstation inc doos en alles meer dan 20kg weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Rannasha Huh doe ik toch wat fout, trouwens ik weet niet hoe zwaar een Ps4 is maar mijn ps3 is wel 5kg, en die ps4 komt met 2 controllers en 2 spellen. Stel voor dat ie toch 5kg is, dan is het 22 euro via jouw calculator. Moet ik mischien toch daar achter aan gaan dan. maar 22euro is niet zo erg.

Tweede hands verkoopen in Frankrijk kan heeeeel lang duuren. Persoonlijk koop ik niks 2de hands want mijn vrienden zijn allemaal opgeligt voor zulke 2de hands dingen die binnen een paar weeken kapot gingen.

@123lodewijk Zijn calulator is geprogameerd voor 5g. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

123lodewijk schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:47:
https://translate.google....1----1&edit-text=&act=url
je kan iets opsturen tot de 20kg voor 12 euro?
ik denk niet echt dat een playstation inc doos en alles meer dan 20kg weegt.
Dat is berekend met 5g als gewicht. Als je 2kg invoert is het 16 euro, 5kg is 21 euro. Dus geen 12, maar zeer zeker geen 100 nee.

Ik zou bol.com voorstellen dat zij het vervoer terug regelen. Zij hebben de fout gemaakt, laat ze maar een vervoerder dat pakketje bij je op komen halen.

Als ze daar echt niet aanwillen dan zou je inderdaad kunnen kijken of je hem tweedehands kwijt kan raken met minder verlies dan de verzendkosten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het Ps4 paket toch bevoorbeeld 7kg, dan maar 36euro krijt. Kan ik mee leeven Bedankt @Rannasha. Voel me al een stuk beeter ! Ik kan slaapen mensen, goeden aavond ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gewoon niet accepteren? Dan kost het je niets.
ik woon in spanje, en ik heb inmiddels meerdere keren gehad dat pakjes werden teruggestuurd, omdat ik geen tijd had om het op te halen. Nog nooit problemen gehad, en die gingen gewoon retour naar dland, nederland en usa.

bijkomend voordeel, ze kunnen zien dat je het nooit hebt gehad, dus kan evt schade ook nooit door jou zijn veroorzaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weigeren aan de deur. De verzending is nu op risico van verkoper. Ga je het aannemen en terugsturen, dan is het jouw risico als er iets mis gaat bij verzending.

Zij zullen moeten bewijzen dat het afgeleverd is. Kunnen ze dat niet, dan zullen ze je alsnog terug moeten betalen. Alleen duurt het misschien allemaal langer dan ie wil. Technisch gezien kunnen ze bij het zoekraken van de bestelling niet onbeperkt uitstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:48:
@Rannasha Huh doe ik toch wat fout, trouwens ik weet niet hoe zwaar een Ps4 is maar mijn ps3 is wel 5kg, en die ps4 komt met 2 controllers en 2 spellen. Stel voor dat ie toch 5kg is, dan is het 22 euro via jouw calculator. Moet ik mischien toch daar achter aan gaan dan. maar 22euro is niet zo erg.
Oh ja, oeps, had over het hoofd gezien dat er gevraagd werd naar het gewicht in grammen. 5 gram kost 12 euro, 5 kilo kost inderdaad 22.

edit: Wat Floppus zegt is natuurlijk ook helemaal waar, maar dat is mogelijk een langzamer traject (als het pakket zoek raakt). Aan de andere kant, de kans is groot dat het pakket met La Poste bezorgd wordt, dus het aan de deur weigeren is feitelijk niet heel veel anders dan het accepteren en vervolgens zelf met La Poste terugsturen.

Overigens heb ik zelf met La Poste niet heel erg slechte ervaringen. Het zijn vooral de prutsers van Chronopost die er een potje van maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Rannasha op 25-06-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Inderdaad, weigeren aan de deur. Zending is verantwoordelijk verzender en op die manier nooit bij jou aangekomen en de retour dus ook.

Verbaasd me alleen wel dat in NL bestellen naar Frankrijk de goedkoopste oplossing was.
Pagina: 1