Toon posts:

Subwoofer bass geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw setje speakers gekocht. De speakers zijn van topkwaliteit. De subwoofer staat op de grond naast de tv. Alleen in de hoeken van mijn kamer en naast de subwoofer zelf heb ik echt zeer goede bassen. Als ik voor de subwoofer zit dan zijn er amper bassen die "voelbaar" zijn. Hoe kan dit? Is het de bedoeling dat een subwoofer in een hoekje staat? Of op of in een kast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Zit er een knop achterop de subwoofer waar fase op staat op 180 graden op staat? Ik denk dat je subwoofer uit-fase staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen alleen een volume en bass knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:12
Dat zijn staande golven. Als je vrij bent in de plaatsing, zet dan de sub eens op de luisterplek en kruip door de kamer om te horen waar de bass het hardst is. Dat is dan een goede plek om de sub neer te zetten.

De fase knop zorgt er alleen voor dat de geluiden van de sub en speakers synchroon lopen. Dit kan ook helpen, maar is waarschijnlijk niet de oorzaak van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel plaats heb ik niet. Alleen op mijn bureau kan het maar die staat ver van mijn tv en het geluid van de speakers zullen dus van achter mij komen. De beste plaats was in een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
Wellicht ook handig om te weten om wat voor speakers en welke subwoofer het gaat.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:08

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:35:
Neen alleen een volume en bass knop.
Dan ben ik nu wel benieuwd naar welke set speakers en subwoofer we het hier over hebben. Aan een term als "topkwaliteit" hebben we niets waar we wat mee kunnen. Merk en types hebben we nodig om te zien wat de mogelijkheid is qua instellen en wat de opbouw van de set is.

Een subwoofer zet je niet zo maar neer en that's it. Speaker plaatsing is één ding en een subwoofer is nog lastiger. De beste plaats optisch hoeft zeker niet de beste plaats te zijn voor het geluid. Tevens maakt het uit of het gaat om een gepoorte subwoofer dan wel een gesloten exemplaar. Front Fire of Down Fire kan ook nog uitmaken qua plaatsing. Let ook dat lang niet alle tonen hetzelfde gedragen in een ruimte. Afhankelijk van de set kan het afstellen daardoor lastig worden. Als je een set hebt met een hoge crossover wordt alles nog wat lastiger.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 26-06-2016 00:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah topkwaliteit dat waarschijlijk niet maar van het setje speakers waarvan ik kom is het een supergroot verschil. Dus voor mij is het als ik he zo bezie van topkwaliteit. We spreken over de trust gxt 628 limited edition. Ik vind dat hij er van topkwaliteit uitziet. De port zit langs de achterkant wat ik wel raar vind. Of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:29
Een simpel 2.1 setje dus. Het probleem aan dit soort systemen is dat je er weinig aan kan aanpassen, want het is 1 'gesloten' systeem.

Gewoon een beetje spelen met de locatie van je sub is de makkelijkste oplossing denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

Dat setje is vooral geschikt om een computerhoekje leuk te laten klinken, niet om een hele ruimte te vullen.

Met een vermogen van 60w RMS (120w peak) voor het hele systeem verwacht ik geen wonderen van de sub.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:51:
Ik vind dat hij er van topkwaliteit uitziet.
Helaas is dat ook het doel van dat setje, goedkope gesloten systeempjes verkopen alsof het heel goed is. Het ziet er vooral heel cool uit, maar echt goed is het helaas niet te noemen.

Je zou hem nog terug kunnen brengen en voor een beter setje kunnen gaan als je graag toch je ruimte goed wil vullen qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:38:
[...]

Helaas is dat ook het doel van dat setje, goedkope gesloten systeempjes verkopen alsof het heel goed is. Het ziet er vooral heel cool uit, maar echt goed is het helaas niet te noemen.

Je zou hem nog terug kunnen brengen en voor een beter setje kunnen gaan als je graag toch je ruimte goed wil vullen qua geluid.
Wat is dan wel een goed merk voor een goede prijs volgens jou?

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 26-06-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:12
De Harman Kardon Soundsticks III schijnen echter wel heel goed te zijn, maar of ze zoveel beter zijn dan deze Trust speakers durf ik niet te zeggen.

Persoonlijk denk ik niet dat je zoveel kwaliteit mag verwachten van een 2.1 set van €100,- Het is simpelweg een beperking van het budget. De speakers kunnen nog wel aardig klinken in een relatief kleine kamer, maar als ze in de woonkamer gebruikt worden, merk je al snel dat ze op verschillende vlakken te kort komen. Dergelijke speakers zijn te klein om een mooi geluid te produceren in een grote ruimte.

Je kunt jezelf heel wat sores op je hals halen en gaan kijken naar een tweedehands set, al dan niet met losse componenten, maar dan moet je echt wel weten waar je naar op zoek bent en ook nog het geluk hebben dat je alles voor €100,- weet te vinden. Ik zou dit niet adviseren in elk geval.

Wat ik wel adviseer is om de subwoofer wat te verplaatsen om te zien wat dat doet met het geluid. Als het niet beter wordt, heb je 3 opties;
- De soundsticks proberen
- Accepteren dat het niet beter wordt in deze situatie
- Doorsparen en jezelf inlezen in alternatieven

Een subwoofer zal altijd het sterkst klinken in de hoeken van een kamer. Het naar de hoek verplaatsen, wil niet zeggen dat de subwoofer dan automatisch beter/harder klinkt op de luisterpositie. In de eerste post van het subwoofer topic, staat een uitgebreide uitleg over hoe dit werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 26-06-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De soundsticks inderdaad, of anders misschien wat van Edifier of Bose voor 70 euro meer.
Pagina: 1