Wat zou jij doen in deze situatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.428 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TLDR versie:
TS is koper en koopt op V&A een SSD voor een lage prijs. Verkoper beweert SSD opgestuurd te hebben, maar kan hij niet bewijzen wegens opsturen zonder Track/Trace. Ruim een week later heeft TS nog niets binnen. TS kan het niet bewijzen, maar vermoedt wegens verbreken van belofte over spoedige levering en slechte historie van verkoper dat verkoper hem een poets bakt, de SSD nooit opgestuurd heeft, hem bijvoorbeeld voor meer geld verkocht heeft en nu onder zijn overeenkomst uit wil komen.

Lange versie:
Vrijdagochtend 17 juni bood een tweaker voor 60 euro een Samsung 850 EVO 250GB SSD aan. Dit is een koopje, want het is een populair product waarvoor de gemiddelde tweaker ook wel meer voor betalen wil. Daarvan zijn legio voorbeelden te vinden op V&A.

Omdat het een koopje was, ging ik er graag op in en bereikte ik spoedig met deze tweaker een overeenkomst. Gegevens uitgewisseld, betaald en gevraagd naar wanneer de SSD binnen zou komen. De tweaker in kwestie deed hierop letterlijk de uitspraak en ik citeer:
Ik zal het mijn levensdoel maken hem Maandag naar je op te sturen hehe. ;)
Vervolgens krijg ik dinsdag om 00:20 (dus eigenlijk maandagavond) dit bericht:
Ik zal de SSD morgen opsturen, ben helemaal vergeten envelop mee te nemen naar werk. :o
Daarna stilte, met het volgende bericht woensdag om 22:49:
Hijs verstuurd, je zal hem morgen of overmorgen binnen hebben.

Laat me even weten als die binnen is en als alles na wens is. :)
Inmiddels is het zaterdag en heb ik ook vandaag niets ontvangen. Hierover heb ik reeds contact gehad met de betreffende tweaker en deze reageert helaas vrij defensief en onbehulpzaam. Hij trekt zijn handen er vanaf, legt de schuld bij PostNL en beweert stellig de SSD opgestuurd te hebben. Ook zegt hij al mijn geld terug overgemaakt (nog niet binnen dus) terwijl ik uitdrukkelijk aangaf opgestuurd te willen krijgen waar ik voor betaald heb. Ik heb niet om mijn geld terug gevraagd.

Ik begin te twijfelen of deze tweaker ooit de SSD wel verstuurd heeft, want van zijn ~100 beoordelingen zijn er 6 negatief en heeft hij meermaals met verzending of overeenkomsten verzaakt. Daarmee heeft hij dus alle schijn tegen en vind ik het bijzonder lastig het voordeel van de twijfel te gunnen.

Tevens verbrak hij zijn belofte het "zijn levensdoel" te maken de SSD op te sturen, waardoor ik het nog lastiger vind hem te geloven. Als kers op de taart stuurde deze tweaker het met de reguliere post zonderTrack & Trace, dus ondanks zijn stellige bewering de SSD opgestuurd te hebben is helaas op geen enkele wijze te verifiëren of dat het geval is en is het bovendien onmogelijk te achterhalen waar de hypothetische bubbelenvelop zich bevindt.

Waar ik bang voor ben is dat deze tweaker de SSD nooit op heeft gestuurd en zicht bedacht heeft qua doeleinde voor deze SSD. Zij het aan iemand anders verkocht voor meer geld, zij het zelf gehouden, stuk gemaakt, geen idee, maar in ieder geval niet opgestuurd. Deze tweaker deed bovendien ook nog de uitspraak:
als SSD alsnog binnen komt volgende week houd hem ook maar.
Dat is nogal wat, een "gratis" SSD weggeven. Maar dat is een makkelijke uitspraak om te doen als je weet dat je nooit iets verstuurd hebt... 8)7

Persoonlijk vind ik dit een geval van onrechtmatig ontbinden van een koopovereenkomst en sta ik erop dat de tweaker levert waar ik voor heb betaald. Koop = koop en afspraak = afspraak. Het gaat hier ook niet om obscure of zeldzame hardware, maar een populaire en goed leverbare SSD. Het is voor deze tweaker dan ook zeker mogelijk mij datgene op te sturen waar ik voor betaald heb. Naar mijn weten sta ik volledig in mijn recht dat te doen, maar er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ook is wat rechtmatig is niet altijd redelijk en billijk en daarom vraag ik jullie om jullie mening. Wat vinden jullie en/of wat zou jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is natuurlijk niet netjes hoe het gegaan is, maar je hebt inmiddels je geld terug lees ik? Waarom zou je dan nog een keer met deze Tweaker in zee willen gaan?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Deze tweaker zegt geld terug overgeboekt te hebben. Op zijn vroegst weet ik maandag pas of dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Omni schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:50:
Deze tweaker zegt geld terug overgeboekt te hebben. Op zijn vroegst weet ik maandag pas of dat het geval is.
Dan zou ik het maandag even afwachten. Ik snap je punt ook wel, maar als je je geld terug hebt, zie ik verder geen reden dat hij de SSD alsnog levert. Hoe het is gegaan, is zeker niet netjes en onverantwoordelijk (wie stuurt immers een SSD zonder T&T? :F ).

Wat ik in deze zou doen, als ik me geld terug zou krijgen, zou het klaar zijn voor mij. Hoef verder niet opnieuw zaken te doen met diegene, als hij zich toch niet aan de afspraak kan houden. De overeenkomst was er, dus je kan gewoon feedback achterlaten zodat anderen op de hoogte zijn op zijn manier van handelen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
raar, ik krijg altijd een bonnetje ongeacht T&T of niet?

edit:
Ik zag envelop over hoofd, die kun je inderdaad gewoon lozen in bij t postkantoor of zo'n brievenbus langs de weg...

[ Voor 53% gewijzigd door geenwindows op 25-06-2016 18:58 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja, er is nu sowieso nog niks te doen als je Maandag pas weet of het opgelost is.
Wil je daarna een rechtzaak opzetten om de verkoper alsnog te dwingen voor 60 euro jou een SSD te verkopen? Na deze slechte ervaring dus bewust het nog een keer opzoeken? En dan een paar honderd euro aan de advocaat te verspillen om een paar euro te besparen, koop m dan gewoon in de winkel, is sneller en goedkoper dan het via de rechtbank doen...
Verkoper kan ja en nee zeggen, zegt hij nee dan kan je er weinig aan doen, geef verkoper een eerlijke feedback zodat toekomstige kopers gewaarschuwd zijn en doe geen zaken meer met m en ga verder met je leven ;)
Scheelt op z'n best 30 euro - verzendkosten, als de rechtbank het al wil behandelen ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Hmm.. blij dat ik die ad niet zag. Ik moet ook nog een SSD :)

Ik denk dat je, zodra (als) je je geld terug hebt, blij moet zijn.
Je kunt wel eisen dat hij de SSD stuurt maar ik denk niet dat je veel voor elkaar zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:32

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En, en.., en?!!

Geld ontvangen, of krijgt het toch nog een staartje?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Nou, het geld heb ik gisteren terug ontvangen. Er is verder geen communicatie meer geweest. Alhoewel ik het voor 99% wel zeker weet dat er geen SSD alsnog met de post komt wacht ik het toch nog even af. Is het er deze week nog niet, dan plaats ik op basis van reacties in dit topic een beoordeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wees blij dat het geld zo snel is terug gestuurd, verder maak je niet druk. Ik zou me verder echt niet druk maken om zoiets. Koop een SSD in de winkel of in de pricewatch scheeld zoveel 256 GB heb je al vanaf 60,- euro en nieuw ongebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:05:
Wees blij dat het geld zo snel is terug gestuurd, verder maak je niet druk. Ik zou me verder echt niet druk maken om zoiets. Koop een SSD in de winkel of in de pricewatch scheeld zoveel 256 GB heb je al vanaf 60,- euro en nieuw ongebruikt.
Ik vind dit wel een beetje vreemde reactie. TS dacht een mooie deal te hebben en de verkoper laat het afweten. TS is in mijn ogen terecht teleurgesteld en het is helemaal niet zo gek dat hij zich hier druk over maakt. Ben je soms de verkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
jbhc schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Ik vind dit wel een beetje vreemde reactie. TS dacht een mooie deal te hebben en de verkoper laat het afweten. TS is in mijn ogen terecht teleurgesteld en het is helemaal niet zo gek dat hij zich hier druk over maakt. Ben je soms de verkoper?
Vind dit eigelijk niet zo een vreemde reactie. Inderdaad koop je voor 69 euro een nieuwe 240GB SSD . Afdwingen omdat je in je recht staat is een nobel streven, maar niet haalbaar. Schouders ophalen en verder fluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Vind het wel netjes dat hij je geld heeft teruggestord! Mag er ook vermeld bij worden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Dank voor jullie reacties. Het is opmerkelijk hoezeer jullie zienswijzes verschillen van elkaar. Van regels zijn regels naar laissez-faire.

Ondanks de consensus dat een beoordeling op zijn plek is ga ik deze niet achterlaten. In plaats daarvan link ik hier naar de betreffende advertentie:

V&A aangeboden: Samsung 850 EVO 250GB (incl. installatiekit)

@Tweakers die een comment plaatsen over nieuwprijzen van andere SSDs, denk eens na over het volgende.

Stel jij koopt een mooi aangeklede tweedehands VW Golf voor een gunstige prijs. Verkoper zegt deze opeens niet meer te hebben en annuleert de boel. Je vrienden en kennissen zeggen vervolgens tegen jou joh maak je niet druk, je kunt toch ook een nieuwe Kia kopen voor dat geld? Dit is exact hetzelfde.

Dit was mijn laatste post in dit topic - en kan wat mij betreft gesloten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Omni op 05-07-2016 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Als er een overeenkomst was (en die was er want de afspraak was gemaakt en het geld overgemaakt) dan is het volgens mij geheel terecht dat je hierover een beoordeling achterlaat, het is absoluut waardevolle informatie dat iemand die op V&A handelt dit niet echt op een betrouwbare wijze doet... dat zal ik zeker geen wraak reactie noemen. Mocht de betreffende persoon daarom vervolgens een lelijke beoordeling bij jou achterlaten dan houdt die persoon zich niet aan de afspraken omdat je sowieso niet de verkopende partij bent en wraak beoordelingen niet zijn toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 05-07-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Vind het echt triest dat deze tweaker mij nooit heeft verwezen naar deze topic, dat had hij wel moeten doen toch?

Vandaag kwam ik er pas achter, plus krijg ik een negatief beoordeling zonder 1 goede reden.

Vind het wel prima zo, ik maak mij er in ieder geval niet druk om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Signex schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:54:
Vind het echt triest dat deze tweaker mij nooit heeft verwezen naar deze topic, dat had hij wel moeten doen toch?

Vandaag kwam ik er pas achter, plus krijg ik een negatief beoordeling zonder 1 goede reden.

Vind het wel prima zo, ik maak mij er in ieder geval niet druk om. ;)
Deze uitspraken en houding, plus het feit dat je nu een wraakreview achterlaat spreekt wat mij betreft boekdelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mobby1971
Netto resultaat: Niemand is opgelicht. Niemand heeft een redelijk geprijsde SSD. Jullie hebben allebei een negatieve beoordeling. Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:47
mobby1971 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:07:
Netto resultaat: Niemand is opgelicht. Niemand heeft een redelijk geprijsde SSD. Jullie hebben allebei een negatieve beoordeling. Chapeau!
Precies...!

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

mobby1971 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:07:
Precies, ik vind het wel best zo.

Zijn beoordeling was nergens voor nodig tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signex schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:16:
[...]

Precies, ik vind het wel best zo.

Zijn beoordeling was nergens voor nodig tbh.
Jouw review is verwijderd. Ik denk dat je je even te raden moet gaan ten aanzien van handelen, wetgeving en je situatie hier op Tweakers. Je toegang is niet vanzelfsprekend - en je hebt al helemaal geen recht op een slachtofferrol. Je weet waar ik het over heb.
Omni schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:03:
[...]

Deze uitspraken en houding, plus het feit dat je nu een wraakreview achterlaat spreekt wat mij betreft boekdelen.
Jouw review is verwijderd omdat we daar niet alleen een verwijzing naar elders willen. Jij kan gezien de overeenkomst een nieuwe review plaatsen, maar dan wordt de samenvatting daar verwacht.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:55:
[...]

Jouw review is verwijderd. Ik denk dat je je even te raden moet gaan ten aanzien van handelen, wetgeving en je situatie hier op Tweakers. Je toegang is niet vanzelfsprekend - en je hebt al helemaal geen recht op een slachtofferrol. Je weet waar ik het over heb.

[...]

Jouw review is verwijderd omdat we daar niet alleen een verwijzing naar elders willen. Jij kan gezien de overeenkomst een nieuwe review plaatsen, maar dan wordt de samenvatting daar verwacht.
Dank voor het snelle handelen, Floppus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Omni schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:08:
[...]

Dank voor het snelle handelen, Floppus.
Nu kies ik geen partij. Ik vind jullie beide fout. Maar het stoort mij wel, dat je in je nieuwe beoordeling gemakshalve maar niet vermeld dat je het geld teruggekregen hebt. Ik vind daar wel wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 20:28
Uiteindelijk had Signex gewoon een leveringsplicht.

Hij speelt nu de vermoorde onschuld maar dat is onterecht. Zijn gedrag is gewoon onwenselijk.

Dat mensen hier het acceptabel vinden verbaasd mij nogal. Het is hier toch geen marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
jbhc schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:34:
Uiteindelijk had Signex gewoon een leveringsplicht.

Hij speelt nu de vermoorde onschuld maar dat is onterecht. Zijn gedrag is gewoon onwenselijk.

Dat mensen hier het acceptabel vinden verbaasd mij nogal. Het is hier toch geen marktplaats?
Hoezo is de V&A geen marktplaats? Dat kwaliteitsverschil is al jaren niet meer vanzelfsprekend.

Het is inderdaad geen correct zaken doen. Daar is dan een feitelijke beoordeling op zijn plaats. Dan zijn andere tweakers gewaarschuwd en dat is het feitelijke doel van het beoordeling systeem. Leveringsplicht is een mooi woord met goede discussiewaarde. Maar zonder gerechtelijke tussenkomst is het niets. Als iemand niet levert, rest je een gang naar de rechter. Doe dat dan! Zo niet, schrijf een feitelijke beoordeling en adem rustig door. Uiteindelijk wil je levering afdwingen op dezelfde egocentrische gronden als de verkoper die voor meer verkoopt. Jammer van je koopje. Maar zo zit de wereld helaas soms in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het topic heeft zijn doel gediend, de boel is verder opgelost en daarmee klaar. De discussie die nu gevoerd wordt over V&A beoordelingen is derhalve niet nodig, mede omdat dergelijke discussies al tientallen malen gevoerd zijn. Bij deze sluit ik daarom het topic.

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 18-09-2016 17:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.