Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 786133

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zie dat de buffergroote van mijn Nikon D5200 ruimte heeft voor 4 opnames. Dit geeft bij continu fotgrafie problemen met de snelheid. Ik gebruik een SDCard van Lexar Pro 32 GB met 95 MB/s.
Wie kan mij zeggen wat ik niet goed doe....

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nikon D5200...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gevonden heb ik nog niks. Geprobeerd heb ik volgens al alles...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 23:19
Buffer size volgens specs is 6-8 bij gebruik van RAW, dus dat is wat hoger dan je haalt. Weet niet of je inderdaad RAW gebruikt? Anders JPG overwegen voor continue-fotografie: http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5200/spec.htm

Gebruik je ruis-reductie of vervormings-reductie? Dat heeft namelijk invloed op de buffer-size lees ik:
Maximum number of exposures that can be stored in memory buffer at ISO 100. Drops when long exposure noise reduction or auto distortion control is on.

[ Voor 13% gewijzigd door Eddey op 25-06-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bij hogere ISO heb je meer ruis wat gek genoeg grotere bestanden oplevert ;) Je buffer raakt dan een stuk sneller vol.

Het helpt wel om aan te geven wat je al wél geprobeerd hebt. "Alles" hebben we niks aan natuurlijk.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik alleen JPG, volgens specificaties zou ik tot 5fps moeten kunnen maken. Ook volgens de spec. van de SD card. Alleen hij doet dat niet. De ISo had ik al in alle formaten gewijzigd.
Terwijl de ontspanknop wordt ingedrukt, geeft de opnameteller in de zoeker het buffergeheugen aan. Dit blijft op 4 staan. Volgens mij ligt hier het probleem. Kan het zijn dat dit een probleem van de camera zelf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eddey schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:26:
Buffer size volgens specs is 6-8 bij gebruik van RAW, dus dat is wat hoger dan je haalt. Weet niet of je inderdaad RAW gebruikt? Anders JPG overwegen voor continue-fotografie: http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5200/spec.htm

Gebruik je ruis-reductie of vervormings-reductie? Dat heeft namelijk invloed op de buffer-size lees ik:

[...]
Ik gebruik alleen JPG, volgens specificaties zou ik tot 5fps moeten kunnen maken. Ook volgens de spec. van de SD card. Alleen hij doet dat niet. De ISo had ik al in alle formaten gewijzigd.
Terwijl de ontspanknop wordt ingedrukt, geeft de opnameteller in de zoeker het buffergeheugen aan. Dit blijft op 4 staan. Volgens mij ligt hier het probleem. Kan het zijn dat dit een probleem van de camera zelf is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zet de Auto Distortion Control 'ns uit (te vinden in het Shooting Menu)? Hier met een D5500 (en ingesteld op RAW) springt de buffercapaciteit dan van 3 naar 6.

Overigens, als het hier gaat om een Lexar Professional 633x UHS-I gaat, geldt die 95 MB/s alleen voor de leessnelheid, niet voor de schrijfsnelheid. Dat is meer in de richting van 10-45 MB/s, afhankelijke van welke kaart je precies hebt. Met RAW kom je dan al snel te kort, maar met een JPEG zal het misschien net gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Daedalus op 25-06-2016 18:46 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb geen idee wat je precies bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor Daedalus: ik heb gezocht en gevonden dat dit de automatische vertekeningscorrectie betreft.
Heb deze op uit gezet en de buffercapaciteit spingt van 4 naar 11. Geweldig bedankt.
Helaas blijft de opnamesnelheid in contnustand vrijwel hetzelfde. De D5200 maakt 8 opnames in 10 seconden op de hoge continustand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Staat de camera op autofocus? Probeer 'ns op handmatige focus. Kan best zijn dat camera tussen de opnames scherpt stelt, wat ook wat tijd kost.

Als dat niet helpt, kan het zoals ik eerder zei, aan je kaart liggen. Stel de camera in op basic JPEG in het kleinste formaat. Als het dan wel werkt (of beter werkt), is de schrijfsnelheid niet hoog genoeg.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 16:17
Stel hem ook eens in op manual mode. Berekening diafragma of sluitertijd kan ook een klein beetje tijd kosten. Maar als je zo'n hoog mogelijke framerate probeert te halen, kan alles helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 786133 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:10:
Voor Daedalus: ik heb gezocht en gevonden dat dit de automatische vertekeningscorrectie betreft.
Heb deze op uit gezet en de buffercapaciteit spingt van 4 naar 11. Geweldig bedankt.
Helaas blijft de opnamesnelheid in contnustand vrijwel hetzelfde. De D5200 maakt 8 opnames in 10 seconden op de hoge continustand.
Wat doet dat buffergetal tijdens het schieten, loopt die wel af, of blijft die min of meer hangen? Ik krijg de indruk uit je verhaal dat de buffer niet eens volloopt, dan zou de snelheid van het kaartje dus niet het probleem moeten zijn.

Focus zou kunnen. Testen op handmatig scherpstellen is dan een goede test. Hoe staat de focusprioriteit ingesteld? Staat die op focus prio of foto prio? Normaalgesproken gebruik je voor continuopnames vaak ook continufocus (AF-C), met daarbij prio op afdrukken en dus geen wachttijd tot focus verkregen is, maar wellicht heb je het anders staan en wacht de camera steeds op focusbevestiging.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Camera ingesteld op manual focus en Basic JPEG. Buffergetal gaat naar 32. Tijdens schieten gaat dit getal inderdaad naar beneden tot 29. Maar snelheid blijft 8 opnames in 10 seconden.

Instelling is inderdaad AF-C. Buffergetal inmiddels naar 96. Loopt tijdens schieten terug naar 86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En wat voor sluitertijd is er ingesteld / kiest de camera?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1/4000, maar ook andere sluitertijden maken geen verschil, 1l250 of 1l500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb zelf geen nikon maar zou het kunnen dat je zelf de snelheid voor continu op "laag" hebt staan.?
op mijn panasonic had ik 3 standen qua continu snelheid.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snelheid continu staat op high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat is nog geen 1 fps... dat lijkt me wel bizar traag. Wat gebeurd er als je de lens los koppelt en de sluiterknop ingedrukt houdt? Dit om uit te sluiten dat connectie problemen roet in het eten gooien.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lens loskoppelen betekent foutmelding: geen objectief geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken, wat il precies gedaan heb weet ik niet maar de snelheid van de continu fotografie is nu goed, 5fps,
Bedankt.
Pagina: 1