Videokaart voor 3x 4K schermen (non gaming)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmer67
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-06-2016
Hallo,
Ik zoek voor mijn desktop PC een videokaart waar ik tegelijkertijd 3 4K schermen aan kan koppelen. Het is niet bedoeld om te gamen. Enkel om meerdere schermen tegelijkertijd open te hebben staan. Programma's als Photoshop moeten natuurlijk lekker kunnen werken, als ook video's.
Games (3D) vind ik niet belangrijk.

Ik heb nu een NVIDIA Geforce GTX 560 in mijn awsome Medion Erazer van alweer een jaartje of 3.5 oud waar 2x een Samsung SyncMaster 2693hm op aangesloten is.
Eentje portrait en eentje landscape.
De bedoeling is dat de nieuwe configuratie gaat bestaan uit: Landscape+Portrait+Landscape. Dat lijkt mij handig :)

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik mis nog een aantal belangrijke zaken:

- Hoe ziet je desktop PC eruit? Graag even alle componenten, inclusief behuizing en welke voeding (merk + type)

- Welke drie 4K monitoren heb je precies of ga je kopen?

- Wat is budget?

- Wordt er überhaupt niet op gegamed op wel zo nu en dan?

Ten slotte: Welke videokaarten heb je zelf al gevonden die aan je eisen voldoen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmer67
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-06-2016
Ik heb dus een:

Medion Erazer
Intel Core i7 2700K @ 3.50GH
Sandy Bridge 32nm Technology
16,0GB Dual-Channel DDR3 (9-9-9-24)
MEDION MS-7667 moederbord
1279MB NVIDIA GeForce GTX 560 (MSI)
2x een SyncMaster (1920x1200@59Hz)

Een goede kast met flinke voeding, maar ik moet hem openmaken om te weten precies wat.
Als ik een nieuwe PC moet kopen, dan soit, maar dan wil ik nog steeds weten welke videokaart ik moet aanschaffen. De Videokaart is het belangrijkste.

Qua budget... het moet niet te gek worden, maar ik wil 3x 4K portrait+landscape+portrait op (helaas) windows10.

- Wordt er überhaupt niet op gegamed op wel zo nu en dan? -
Er wordt nooit op gegamed.

- Wat heb ik zelf al gevonden?: -
Ik heb behoorlijk lopen zoeken, maar alle videokaarten die ik zie zijn qua specificaties meer op gamen gericht. Als je het over 4K hebt, dan kan ik er geen vinden met 3x 4K. Dat kan misschien aan mijn zoekkwaliteiten liggen, maar daarom roep ik eindelijk hulp van buiten in :-)