Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 10] Geen toegang tot andere pc in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Ik heb van het ene op andere moment geen toegang tot 1 pc in mijn netwerk. Hij geeft die pc wel aan bij netwerkverbindingen maar als ik op het icoontje klik dan krijg ik de melding dat ik geen toegang heb. Dat ik moet controleren of ik schrijffouten heb gemaakt in de naam etc. Trouwens andersom werkt het wel.En verder ook geen problemen met andere lokaties. Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Het gaat om een usb schijf die aan die pc hangt. Ik zou die ook kunnen aansluiten op de andere pc maar ik heb zoiets het werkte gister nog en waarom nu niet meer.

Twan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

lier

MikroTik nerd

Dan aan jou de vraag...wat is er sinds gisteren veranderd?
Windows Updates/nieuwe firewall/nieuw programma geïnstalleerd/enz.?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tajvdz
niet dat ik weet. niets bewust gedaan in ieder geval, anders had ik dat er wel bij vermeld. Misschien een windows update.

Dit is de foutcode: 0x80070035, kan het netwerkpad niet vinden.
Is dit op een of andere manier te herstellen?Ergens verwijderen zodat hij hem daarna opnieuw ziet ofzo?
PC naam veranderen misschien?

[ Voor 71% gewijzigd door tajvdz op 25-06-2016 17:04 ]

• tajvdz
En zo uit het niets werkt het weer. Iemand een idee waarom dit telkens gebeurd in Windows?
Als er een probleem is blijft dit een dag ofzo duren en dan werkt het weer. Wordt er dan weer wat vrijgegeven ofzo?
Ik had dit pas ook met mijn nas die vanaf geen enkele windows pc meer vanuit de verkenner te benaderen was. de stroom was uitgevallen en toen eerst de pc's aangezet en daarna pas de nas. De webinterface kwam ik wel op maar ik kwam niet bij de bestanden. Via een linux box wel. Een dag later werkte het op de pc's ook weer.

Kan iemand dit vreemde gedrag van Windows met betrekking tot netwerk lokaties verklaren?
Nu wacht ik maar even af in het vervolg want het komt wel weer terug maar als je dringend ergens bij moet is het wel erg lastig.

• ray0755
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-09 13:34
Gebruik je vaste IP-adressen? Misschien een verlopen DHCP-lease?