Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koopadvies Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Delta Elton
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
.Ik ben op zoek naar een goed gebalanceerde laptop tussen de 600 & 800 Euro.

Ik gebruik hem regelmatig om muziek te draaien (DJ) dus heb minimaal 3 usb poorten nodig Minstens 2x usb 3.0 & 1x 2.0. Verder will ik een full hd scherm met goede kijkhoeken en een redelijke helderheid. Een fatsoenlijke SSD ligt waarschijnlijk buiten mijn budget aangezien ik minsten 512GB nodig heb want ik fotografeer graag en heb veel muziek op mijn laptop staan. Ik hoef er niet op te gamen. Een verlicht toetsenbord is fijn maar niet perse noodzakelijk. DVD brander is niet perse nodig. Ik vind het belangrijk dat de koeling goed is en dat hij stevig gebouwd is omdat ik hem ook weleens wil meenemen. Heb in het verleden al een keer een kapot scherm gehad.Verder wil ik er Win 10 op geïnstalleerd hebben.

Ik heb de volgende modellen overwogen:
PEAQ PNB C2015 http://www.mediamarkt.nl/...b-c2015-i5n1-1438831.html
PEAQ PNB P1115 http://www.mediamarkt.nl/...115-i5nl-alu-1408669.html

Ik heb twijfels bij de bouwkwaliteit en het merk. Ik heb ze in de mediamarkt gezien en vond ze ook niet echt mooi, al is dat een bijzaak uiteindelijk.

Op de stite van HP kwam ik nog de Pavilion 15 tegen http://store.hp.com/Nethe...d=E9K93EA&opt=ABH&sel=NTB

Ik kan helaas nergens vinden hoe de AMD A10 9600P zich verhoud tegenover de i5 6200U de nu ik nu heb. In het verleden heb ik een HP G26 gehad met een AMD Phenom triple core die behoorlijk teleurstelde een hoop herrie maakte en behoorlijk warm werd. Voor de desktop durf best een AMD processor te pakken maar voor een laptop heb ik hier toch mijn twijfels bij.

Ik heb de Desktop best buy guide ook bekeken maar de categorie waarin ik zoek valt net er tussen in. De Toshiba p50 C zag er op zich wel interessant uit alleen kan ik alleen maar te dure uitvoeringen vinden hiervan.

[ Voor 15% gewijzigd door Delta Elton op 25-06-2016 17:41 . Reden: te veel info gegeven ]

Beste antwoord (via Delta Elton op 27-06-2016 12:25)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Delta Elton schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:36:
Het is niet alleen muziek afspelen ik gebruik ook DJ software die redelijk CPU intensief is gebruitk t/m ongeveer 70% op i5 6200u. Ik merk alleen dat de HDD af en toe een bottleneck is. Het gaat er ook niet perse om dat hij beter moet zijn qua performance die zijn wel oké.
Je kan dan beter kijken naar een laptop met een Core i5-6300HQ of een Core i7-6700HQ. Dat zijn volwaardige mobiele CPU's, niet een ULV model zoals de Core i5-6200U is.

Binnen je budget kan je dan kijken naar deze laptop:
pricewatch: Acer Aspire V5-591G-58Z3
Enige minpunt is de 5.400rpm normale harde schijf. Maar als je weer budget hebt kan je overwegen een losse SSD aan te schaffen. Dat is sowieso goedkoper dan af fabriek kopen.

Iets buiten je budget kan je deze bekijken:
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-ak030nd
Zelfde nadeel als hierboven eigenlijk. Deze heeft wel een IPS scherm volgens de Pricewatch.

Alle reacties

• CMD-Snake
Delta Elton schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:33:
Ik heb een Dell latitude 3570 gekocht en op zich is dat ding wel oké. Maar de kijkhoeken van het scherm zijn slecht en het toetsenbord veert in met typen. Er zit een i5 6200 u in, met 8 gb hdd5400rpm en mat full hd scherm. Deze ga ik terug sturen aangezien hij gewoon te duur is voor wat ik ervoor terug kreeg. Ik heb deze gekocht na valse informatie te hebben ontvangen van een verkoper van Dell. Zo claimde deze dat er een IPS scherm inzat en de behuizing volledig van Aluminium was wat niet helemaal klopt. De behuizing is van een dun laagje aluminium en het scherm is zeer matig te noemen. Eerst wilde ze hem ook nog niet terug nemen omdat het een latitude is. Maar gelukkig heeft PayPal me in het gelijk gesteld.
Hoe heeft de verkoper dan gelogen? Een dun laagje aluminium blijft aluminium. Met een maximaal budget van 800 euro kan je niet verwachten een stevige aluminium behuizing te krijgen zoals op de duurdere Latitude modellen of zoiets als de Elitebook reeks. Die laptops kosten het dubbele ongeveer. Ook (goede) IPS schermen zijn weinig voorkomend in deze prijsklasse.

Het retour recht zal gecompliceerd liggen omdat je de Latitude laptops enkel kan kopen via de zakelijke webshop van Dell. Er wordt daardoor automatisch de aanname gedaan dat je een zakelijke klant bent. Bedrijven genieten niet dezelfde bescherming als consumenten bij koop op afstand.
Delta Elton schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:33:
Ik kan helaas nergens vinden hoe de AMD A10 9600P zich verhoud tegenover de i5 6200U de nu ik nu heb.
De AMD A10 ligt het af tegen een Core i5. De snelste AMD CPU's zijn ongeveer even krachtig als een Core i3 van Intel. Het ligt er wel echter aan of je iets doet wat CPU intensief is. Muziek afspelen lijkt mij niet zo enorm inspannend voor een CPU.

Met je wensen komt dit lijstje uit de Pricewatch: https://tweakers.net/cate...H3C9mRSIL-rPoicOFPgH6_1Cw

Allemaal budget modellen, ik denk dat ze niet direct beter zijn als wat je nu hebt.

• Delta Elton
CMD-Snake schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:53:
[...]

Hoe heeft de verkoper dan gelogen? Een dun laagje aluminium blijft aluminium. Met een maximaal budget van 800 euro kan je niet verwachten een stevige aluminium behuizing te krijgen zoals op de duurdere Latitude modellen of zoiets als de Elitebook reeks. Die laptops kosten het dubbele ongeveer. Ook (goede) IPS schermen zijn weinig voorkomend in deze prijsklasse.

Het retour recht zal gecompliceerd liggen omdat je de Latitude laptops enkel kan kopen via de zakelijke webshop van Dell. Er wordt daardoor automatisch de aanname gedaan dat je een zakelijke klant bent. Bedrijven genieten niet dezelfde bescherming als consumenten bij koop op afstand.

[...]

De AMD A10 ligt het af tegen een Core i5. De snelste AMD CPU's zijn ongeveer even krachtig als een Core i3 van Intel. Het ligt er wel echter aan of je iets doet wat CPU intensief is. Muziek afspelen lijkt mij niet zo enorm inspannend voor een CPU.

Met je wensen komt dit lijstje uit de Pricewatch: https://tweakers.net/cate...H3C9mRSIL-rPoicOFPgH6_1Cw

Allemaal budget modellen, ik denk dat ze niet direct beter zijn als wat je nu hebt.
Voor het model wat ik nu heb is wat meer betaald iets meer dan 1000 euro (inclusief win 10 pro). Deze laptops zijn allen honderden euro's goedkoper. Ik mag de laptop die ik nu heb wel (latitude 3570) retour zenden. Ik had een case op PayPal aangemaakt en die hebben mij in het gelijk gesteld dus ik zal toch wel een punt hebben gehad ;) . Er waren meer dingen die niet klopten. Het kan dat mijn verwachtingen te hoog waren.

Het is niet alleen muziek afspelen ik gebruik ook DJ software die redelijk CPU intensief is gebruitk t/m ongeveer 70% op i5 6200u. Ik merk alleen dat de HDD af en toe een bottleneck is. Het gaat er ook niet perse om dat hij beter moet zijn qua performance die zijn wel oké.

Ik vind dit trouwens ook wel een mooi systeempje http://store.hp.com/Nethe...d=E9L88EA&opt=ABH&sel=NTB Maar lees ik ook weer negatieve dingen over. Kan misschien net zo goed houden wat ik heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Delta Elton op 25-06-2016 18:15 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• CMD-Snake
Delta Elton schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:36:
Je kan dan beter kijken naar een laptop met een Core i5-6300HQ of een Core i7-6700HQ. Dat zijn volwaardige mobiele CPU's, niet een ULV model zoals de Core i5-6200U is.

Enige minpunt is de 5.400rpm normale harde schijf. Maar als je weer budget hebt kan je overwegen een losse SSD aan te schaffen. Dat is sowieso goedkoper dan af fabriek kopen.

Zelfde nadeel als hierboven eigenlijk. Deze heeft wel een IPS scherm volgens de Pricewatch.

• Delta Elton
CMD-Snake schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:00:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik kon eerst weinig laptops vinden met iets anders dan een U processor daarom had ik die Dell gekocht ondanks dat mijn voorgaande Dell vrij kort mee ging (net geen 4 jaar). Zijn stil en zuinig maar dat zijn dingen die minder belangrijk zijn voor mij. Ik zit nu te denken aan de http://www.mediamarkt.nl/...ker&utm_campaign=regulier omdat er een actie is bij mediamarkt gaat er nog 125 euro af.

[ Voor 23% gewijzigd door Delta Elton op 27-06-2016 21:11 ]

• CMD-Snake
Delta Elton schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:56:
Bedankt voor de tip. Ik kon eerst weinig laptops vinden met iets anders dan een u processor daarom heb die maar gepakt. Zijn stil en zuinig maar dat zijn dingen die minder belangrijk zijn voor mij. Ik zit nu te denken aan de http://www.mediamarkt.nl/...ker&utm_campaign=regulier omdat er een actie is bij mediamarkt gaat er nog125 euro af.
De U-suffix CPU's zijn heel populair en je zal ze in de meeste laptops aantreffen. Voor zwaar werk zijn ze niet echt geschikt, ze zijn bedoeld om zuinig te zijn. Helaas is het aantal volwaardige mobiele CPU's behoorlijk minder geworden sinds de Haswell generatie. Broadwell bracht ons alleen U-suffix processoren en Skylake kent alleen de Core i5-6300HQ en dan een paar i7 modellen.

• Delta Elton
Ik heb toch niet zoveel geluk met laptops mijn eerste een HP G62 ging het scherm van kapot en de processor was echt traag (AMD Phenom...) daarna een Dell Inspiron 15RR was ik op zich best tevreden mee maar hielt er ineens uit het niets mee op ondanks dat ik hem gewoon goed onderhouden heb waarschijnlijk is het moederbord kapot.

En daarna een verkeerde keuze gemaakt voor een Dell Latitude 3570 in de hoop dat deze van een betere kwaliteit zou zijn. Met een I5 6200U Cpu Still en zuinig maar ik had het idee dat de prestatie's slechter waren voor de programma's die ik gebruik dan de I5 3210 die in mijn oude laptop zat en dat is ook geen hoogvlieger. Voor de gemiddelde consument zijn denk de U-suffix CPU best oké en voor intel waarschijnlijk lijkt mij dat ze ook goedkoper zijn te producen al kan ik hier verkeerd zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Delta Elton op 27-06-2016 21:20 ]

Pagina: 1