Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met Dell Vostro 1720 uit juni 2009.

spoiler: specs
-Windows 7 Professionel 32 bit (via surfspot, ik zeg het ff dat het niet illegaal of van werk komt, ik ben trouwens werkloos). Er zat eerst Windows XP professional 32 bit op. Van mij huisgenoot mocht ik de harde schijf niet legen (formatteren). Dus er is overheen geïnstalleerd met behulp van Windows Easy Transfer. Na de installatie was het systeem traag. met drive-updates was het systeem minder traag geworden. Ook vertoond Mcafee niet scannen. Microsoft Fixit en Virtual technican zien de problemen maar krijgen het niet gefixt.
-Core 2 Duo P8600 2,4 GHz
-4 GB RAM (3 GB in gebruik)
-2.5 inch 320 GB 7200 RPM harde schijf van Hitachi (met valbescherming)
-Geforce 9600m GS 512 MB
-Intel Dual Band Wireless-AC 7260 PCI-e (van de markt geplukt voor 2 euro, de Broadcom werkte niet op Windows 7)
-(ExpressCard, SD en 1304 zijn in de BIOS uitgezet)-

Het systeem vereist echt alles van de CPU. het schommelt van 33 naar 100 en dan weer naar 70%
Met Process Explorer, kwam ik erachter dat svchost.exe het probleem is. Nu blijk dat deze .exe niet te killen is, omdat het eigenlijk Windows zelf is. . :'(

Later zag ik deze drie links, maar het hielp niets.
http://answers.microsoft....-80f2-5389c62337be?auth=1
http://answers.microsoft....2f-4506-8ff1-463496e94c61
https://support.microsoft.com/en-us/kb/929135

Als ik laptop in de veilige modus laat opstarten, is de CPU percentage naar 5% (het getal varieert tussen 3 en 8%). _/-\o_ Dit moet ik ook hebben in de gewone Windows omgeving. :+

(ik heb Windows nog niet geherinstalleerd, dat doe ik wel als ik SSD van 120 GB of 240 GB erbij koop).

Wat ik kortom gedaan heb.
Drivers geupdatet (behalve BIOS)
Probleem gevonden, Svchost.exe
Schoon opstarten (probleem bleef) -O-
Veilige modus (probleem weg) _/-\o_

spoiler: gpu wss defect
Een enkele tweaker zal ontdekken dat ik 1 jaar geleden ook met deze laptop kwam aanproppen.
Namelijk het het een GPU die bij hogere temperatuur (na 10 minuten GTA IV spelen) beeld op zwart valt.

Of moet ik gewoon een SSD halen en Windows opnieuw installeren, ik was het eigenlijk al van plan, maar accu is wel dood en laptop word heet.]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Maak eens een Linux Live USB stick (=gratis) en ga daar eens vanaf booten ? Dan kan je direct zien wat de CPU load gemiddeld is onder Linux.

Een SSD met een schone installatie zal zeker een verbetering in reactietijden met zich meebrengen en lagere CPU activiteit maar voor een laptop uit 2009 kan het best zijn dat die CPU hard moet werken, al vermoed ik eerder dat er gewoon veel vervuiling in het OS heeft gezeten na al die jaren + Easy Transfer meuk.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Van mij huisgenoot mocht ik de harde schijf niet legen (formatteren). Dus er is overheen geïnstalleerd met behulp van Windows Easy Transfer.
Euhm.... huh?
Is dit jouw laptop of de zijne? Dat laatste maakt dit zinnetje begrijpelijk :+

Daarnaast zal inderdaad een laptop en HD van 7 jaar wat harder moeten werken, kan best dat de HD gewoon defect aan het raken is (=traag) en inderdaad svhost.exe is eentje die graag je cpu benut :/ Ik vermoed dat een herinstallatie (schoon!) al een boel ellende uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Mrjraider schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:28:
[...]

Euhm.... huh?
Is dit jouw laptop of de zijne? Dat laatste maakt dit zinnetje begrijpelijk :+

Daarnaast zal inderdaad een laptop en HD van 7 jaar wat harder moeten werken, kan best dat de HD gewoon defect aan het raken is (=traag) en inderdaad svhost.exe is eentje die graag je cpu benut :/ Ik vermoed dat een herinstallatie (schoon!) al een boel ellende uitsluit.
De laptop was tot juni 2015 van mij en broer (broer kocht toen een desktop, dus een budget-gamecomputer, en hoefde de Dell niet meer). Daarna lag ie echt te verstoffen.

Wat betref Live USB, is dat ook met een CD of DVD mogelijk. Ik werk met alles in de Cloud . :+

Ok, dat word dan een SSD. welke zou u aanraden? Ik las dat Kingston word afgeraden en Crucial word aanbevolen. Ik zie dat de goedkoopste Crucial 70 euro is voor 120 GB én 240 GB. 8)7
pricewatch: Crucial BX200 240GB

Kingston bied wel 120 GB aan voor 40 euro.
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 120GB

Ik hoop dat ik de verder de key wel kan hergebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 25-06-2016 15:45 ]

Trein?