Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Laptop) i7 6700HQ Temp & Rainbow Six Siege

Pagina: 1
Acties:

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:34
Ik speel sinds een tijdje Rainbow Six Siege en merk dat de temperatuur van m'n CPU veel hoger is dan in andere games (65 tegenover 80).
Nu heb ik wat research gedaan en daaruit kwam dat het aanmaken van een powerplan met daarin een max CPU performance van 99% voor een significante temperatuur daling kan zorgen. Dit leek in eerste instantie ook het geval maar na een kwartier liepen de temperaturen toch weer richting de 80 graden. Het verlagen naar 95% hielp wél; probleem opgelost zou je zeggen.

Ik heb de CPU settings verlaagd tot 68%( wat neerkomt op 1,66ghz) en ik merk eigenlijk in fps weinig verschil. Nu is elke situatie anders en kun je de FPS niet helemaal vergelijken natuurlijk, dus toen kwam de vraag in mij op, tot hoeveel ghz kan ik de processor laten teruglopen totdat het eerste FPS verlies optreed? Dat ik bij 1,66ghz fps verlies is duidelijk(zei het niet veel). Aangezien Google niet veel informatie hierover heeft en testen om de bovengenoemde reden ook niet echt betrouwbaar is dacht ik, misschien weet een mede tweaker dit? De videokaart is een 960M overigens en het OS is Windows 10.

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Over welke andere games heb je het? Het zou kunnen dan Rainbow Six Siege je CPU meer gebruikt dan een andere game. Dan is het logisch dat ook de temperatuur hoger wordt.

Hoeveel je de CPU kan terugklokken totdat je minder fps krijgt verschilt ook per game. Misschien dat je nu (op 1,6Ghz) bij Rainbow Six nog geen verschil merkt, maar een ander spel dat bijvoorbeeld maar gebruik maakt van 1 of 2 cores van je CPU er al wel onder lijdt.

Verder zou ik me ook niet al te druk maken om de temperatuur, daar die volgens Intel 100°C mag worden:
http://ark.intel.com/nl/p...r-6M-Cache-up-to-3_50-GHz

Verwijderd

Hallo,
Ik heb hier ook een probleem mee gehad. Ik weet niet waar je v-sync op staat. Maar als je het op 1 frame zet zou het drastisch verlagen.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
80 graden voor een CPU in een laptop is vrij normaal hoor. Ik zou hem lekker op 100% laten...