Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gezocht, adobe cc/gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een laptop die ik voor mijn studie kan gebruiken. Op de studie zal ik zelf veel met Adobe creative cloud werken, voornamelijk indesign en photoshop. Daarnaast game ik ook en zou graag een laptop willen die naast Adobe cc nog games kan runnen met gemiddelde graphics. (MOBA en MMORPG games)

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Adobe creative cloud gebruiken en gamen.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Rond de 600/800 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik neem hem mee naar school, het liefst rond de 17" inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Over het algemeen niet, wel geef ik de voorkeur aan windows.

Verder, een goede camera/speaker/microfoon kwaliteit zou top zijn.

Minimale eisen van school:
Intel Core2 of AMD Phenom II processor met 64-bit
Microsoft windows 10
8 GB RAM

Wie heeft een mooi advies? ^^

Groetjes, Astysuphos

Alle reacties

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
zijn er problemen met 15.6 inch? zonee, dan heb raad ikdeze laptop aan pricewatch: Acer Aspire V5-591G-58Z3 de 17 inch variant zou wat duurder worden dan het budget, en de 17 inch modellen met de gt 940m waren 3kg zwaar en deze "slechts" 2.4kg je zit hiemee flink hoger dan de minimumvereisten, maar je zult hier ook aardig op kunnen gamen.

Verwijderd

Topicstarter
ard1998 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:11:
zijn er problemen met 15.6 inch? zonee, dan heb raad ikdeze laptop aan pricewatch: Acer Aspire V5-591G-58Z3 de 17 inch variant zou wat duurder worden dan het budget, en de 17 inch modellen met de gt 940m waren 3kg zwaar en deze "slechts" 2.4kg je zit hiemee flink hoger dan de minimumvereisten, maar je zult hier ook aardig op kunnen gamen.
heel erg bedankt! Hij ziet er mooi uit ja :) Ik hoorde wel laatst dat een i7 processor beter is, klopt dat? En maakt de hoogte gHz heel erg veel uit? Opzich kan iets duurder ook wel als ik daarmee een betere vind.
En qua 17" ik vind een groot scherm algemeen fijner hahah maar ik kan eventueel ook later nog een losse monitor erbij kopen van 24" daar word ik ook heel blij van. Maar games runt deze laptop dus zeker smooth?

• ard1998
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:17:

heel erg bedankt! Hij ziet er mooi uit ja :) Ik hoorde wel laatst dat een i7 processor beter is, klopt dat? En maakt de hoogte gHz heel erg veel uit? Opzich kan iets duurder ook wel als ik daarmee een betere vind.
En qua 17" ik vind een groot scherm algemeen fijner hahah maar ik kan eventueel ook later nog een losse monitor erbij kopen van 24" daar word ik ook heel blij van. Maar games runt deze laptop dus zeker smooth?
Zeker, medium instellingen zullen smooth lopen op het systeem, ongeveer ver 1/2 fps lager als YouTube: GTX 950M Gaming \ 15 Games in 10 Min \ Doom Mirror's Edge NFS an... (mijn inschatting)
Een i7 is pas waard al je actief video's gaat bewerken of andere cpi intensieve multitreaded applicaties uitvoert (videobewerking of wetenschap, sommige Games) een i7 kan voor iets betere performance zorgen. Maar met ze meeste Games geen groot verschil omdat je met de hq variant 4 cores hebt ipv 2.

uitgebreid uitleg tussen de i5 uit deze laptop en de i7-6700hq http://laptopmedia.com/hi...e-extra-bucks-for-the-i7/

Let op, bij de link word gebruik gemaakt van de gtx960m, deze laptop bevat een gtx950m

[ Voor 11% gewijzigd door ard1998 op 27-06-2016 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ard1998 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:36:
[...]

Zeker, medium instellingen zullen smooth lopen op het systeem, ongeveer ver 1/2 fps lager als YouTube: GTX 950M Gaming \ 15 Games in 10 Min \ Doom Mirror's Edge NFS an... (mijn inschatting)
Een i7 is pas waard al je actief video's gaat bewerken of andere cpi intensieve multitreaded applicaties uitvoert (videobewerking of wetenschap, sommige Games) een i7 kan voor iets betere performance zorgen. Maar met ze meeste Games geen groot verschil omdat je met de hq variant 4 cores hebt ipv 2.

uitgebreid uitleg tussen de i5 uit deze laptop en de i7-6700hq http://laptopmedia.com/hi...e-extra-bucks-for-the-i7/

Let op, bij de link word gebruik gemaakt van de gtx960m, deze laptop bevat een gtx950m
Hmmm ja ik ga multimediadesign studeren dus videobewerking zal wel te pas komen verwacht ik... :I

• ard1998
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:58:
[...]

Hmmm ja ik ga multimediadesign studeren dus videobewerking zal wel te pas komen verwacht ik... :I
in dat geval zal ik aanraden om het budget te verhogen om te profiteren van de ongeveer 21%-30% CPU performance winst die je kan behalen met de i7

bron: http://www.game-debate.co...e-i7-6700hq-4-core-2-6ghz
Wikipedia: Hyper-threading

ook is het handig om naar deze tabel te kijken Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.wiknix.com/wp-content/uploads/2016/03/The-3D-Mark-of-CPU-Score-Intel-Processors.png?ssl=1
Pagina: 1