Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLFTH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-08 22:21
Ik heb in 2012 een ASUS N76VM-V2G-T1023V gekocht en jaren plezier van gehad (m.u.v. van af en toe eens een slechte wifi verbinding). Destijds heb ik er vrijwel meteen een SSD ingebouwd en daarop Windows geïnstalleerd. Dit heeft eigenlijk altijd goed gefunctioneerd.

Laatst heb ik iemand geholpen die een defecte Medion laptop had (type weet ik zo niet meer) met een 1TB SHDD schijf. Medion kon het defect niet oplossen (waarschijnlijk iets met het moederbord) en hij kreeg bijna het gehele aankoopbedrag terug.

Er moest wel eerst een backup van z'n schijf gemaakt worden. Daarop heb ik 1 van de 2 aanwezige schijven in mijn laptop eruit gehaald om deze backup te maken. Wat opviel is dat mijn laptop daarop meteen van zijn schijf opstartte. Omdat alles leek te werken hebben we op deze manier alles gekopieerd.

Daarna mijn eigen schijf teruggezet en opgestart. Ik kreeg meteen een blauw scherm met een foutmelding. Daarop het ik de optie repareren aangeklikt, laptop loopt een aantal zaken door en daarna start 'ie gewoon op! Alles afsluiten en dan is alles in orde zou je denken. 's Avonds wil ik mijn laptop weer opstarten en er gebeurt (bijna) helemaal niets.

Soms hoor je de fan opstarten en weer uitgaan. Het lampje van power licht op en gaat even later weer uit. Op het moment dat de HDD er in zit hoor je 'm "schakelen". Ik heb de accu er uit gehaald en helemaal spanningsvrij gemaakt. Accu geheel leeg laten lopen. Alleen op de voeding. En meerdere malen middels het indrukken van power knop getracht alles te resetten. Ook heb ik de laptop weer open gemaakt en beide schijven een voor een verwijderd en iedere keer proberen op te starten. Het RAM geheugen verwijderd en proberen op te starten. Verder heb ik de CMOS batterij vervangen en nu weet ik het niet meer....

Een van de dingen die het mogelijk zouden kunnen zijn via diverse fora is een soort hardware beveiliging> Maar ik kom met geen mogelijkheid in het BIOS. Weet iemand hier wellicht iets van?

Wat ook opviel (maar wellicht er helemaal niks mee te maken heeft) is dat die kennis van me de laptop opgestuurd heeft met soortgelijke klachten.... Alleen ik heb natuurlijk geen garantie meer na 4 jaar! En ik heb er zelf aan gesleuteld....

Wie-o-wie kan me helpen????

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij beste windows er op te nieuw zetten ,als je een hdd begint te wisselen met andere computer
ja dan loop je dit risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
aangezien de laptop op de medion schijf opstartte denk ik dat je Asus altijd van je hdd, en niet van je ssd opstartte (bootmanager van de oude installatie stond nog op je HDD wrs) Maar dat terzijde, dat mag niet het probleem veroorzaken wat je nu hebt.
Bios benaderen via F2 lukt niet? helemaal geen schermmelding?

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 25-06-2016 13:32 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLFTH
Windows 10 stond enkel op de SSD (destijds was WIndows 7 op de HDD geïnstalleerd). Normaliter kon ik kiezen welke ik wilde opstarten. Default was SSD met Windows 10 en deze waas zo snel dat het geen HDD kon zijn.... Het kan wel zijn dat er nog iets een bootmanager op de HDD stond ja, dat heb ik volgens mij nooit hoeven wijzigen of gewijzigd.
Helaas kom ik niet in het BIOS. Allerlei toetsencombinaties geprobeerd. Inhouden met opstarten etc, Laptop doet (bijna) niets. Ergens op een forum gelezen dat wanneer je de schijven en het RAM geheugen verwijderd dat BIOS altijd een melding moet geven dat 'ie niks kan. Zelfs dat gebeurt niet..... IK vermoed dat het een nieuwe laptop kopen wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
probeer een externe monitor aan te sluiten, kijken of je dan wel beeld krijgt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLFTH
Die was ik vergeten te melden.... Ook al gedaan! Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
F9 (recovery) tijdens opstarten zal ook wel niks (zichtbaars) doen ben ik bang,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLFTH
Ik kan me zo niet herinneren of ik die geprobeerd heb... Ik vermoed ook dat er weinig gebeurd, maar zal het zeker proberen! (eerst de schijven etc. er maar weer eens inzetten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:18
Zou zomaar een dik virus kunnen zijn, kan je ook geen dvd benaderen? (geef je hem wel genoeg tijd om te booten (kan zomaar zijn dat het nu langer duurt))
Dan zou je deze Kaspersky Rescue Disk 10 disk kunnen branden op een andere pc http://support.kaspersky.com/4162

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
mell33 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:09:
Zou zomaar een dik virus kunnen zijn, kan je ook geen dvd benaderen? (geef je hem wel genoeg tijd om te booten (kan zomaar zijn dat het nu langer duurt))
Dan zou je deze Kaspersky Rescue Disk 10 disk kunnen branden op een andere pc http://support.kaspersky.com/4162
een virus dat er voor zorgt dat zelfs als er geen Ram in de laptop zit er geen beeld komt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:18
Tens schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:16:
[...]

een virus dat er voor zorgt dat zelfs als er geen Ram in de laptop zit er geen beeld komt? :?
Ik heb wel eens een virus gehad die het booten vertraagde idd, ik denk even mee.
(geen ram is soms ook geen beeld)
de volgorde van shooten is belangrijk

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 25-06-2016 14:21 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:51
Start hij zonder hdd/ssd wel op?
Uiteraard niet naar Windows, maar hij zal moeten aangeven "no bootable medium" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
RLFTH schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:59:

Soms hoor je de fan opstarten en weer uitgaan. Het lampje van power licht op en gaat even later weer uit.
In het kader van: 'een ongeluk komt nooit alleen' even wat anders uitsluiten:
Met accu er in, en aangesloten op de netspanning, heb je dan brandende ledjes?
en als je met de stekker aan je laptop 'speelt'?

[ Voor 6% gewijzigd door Tens op 25-06-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLFTH
Ik heb m'n laptop meerdere malen getracht op te starten en gewacht tot er iets (niets) gebeurde.... De ene keer gaat de fan wel aan, de andere keren niet. Bijna altijd schakelt 'ie zichzelf uit na een tien- tot twintigtal seconden. Power knop in blijven drukken zorgt ervoor dat 'ie sneller uitgaat en vervolgens weer probeert op te starten. Echter idem als voorgaande keren....

Zonder RAM en/of schijven geen beeld, geen wijziging (m.u.v. de "klik" van de HDD)... Met een extern beeldscherm geen signaal o.i.d....

Met accu en netspanning gaat het lampje netvoeding aan en laadt de accu ook nog op, laat ik 'm namelijk zo een tijd staan dan kan daarna zonder netvoeding weer pogingen ondernemen. IK heb ook de accu helemaal leeg laten lopen (dus zonder netvoeding) en vervolgens de CMOS batterij er uit gehad, dan zou alles helemaal gereset moeten zijn.... Geen vooruitgang...

Als het een virus zou zijn, dan zou dat van die andere schijf kunnen komen? En zich in m'n BIOS genesteld hebben?

Ik heb m'n schijven nog niet gecontroleerd in een andere pc of laptop. Maar eigenlijk vermoed dat ik er daar niks mee aan de hand is. Bovendien krijg ik niet eens een melding. Meestal als de schijf kapot is of fouten heeft dan krijg je nog enkele opties via BIOS of Windows om er toch in te komen....

Ik heb ook ergens gelezen dat er een optie in het BIOS is om een soort hardware beveiliging aan te zetten. Daarvoor heb je een chip op je moederbord nodig en anders werkt het niet (blokkade). Zou na het omzetten van de schijven zoiets gebeurd kunnen zijn? EN zo ja, hoe kom ik er dan in....

Die Kapersky dvd zou ik nog eens kunnen proberen. Al kan ik nu niet "booten van dvd" inschakelen in het BIOS..... Wel heb ik met een Windows opstart USB gepoogd er in te komen. Ook geen succes...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
met een hardwarelock zou je ook beeld moeten krijgen,

https://rog.asus.com/foru...W-Black-screen-on-boot-up

daar kom ik tegen: 20 sec de aan knop ingedrukt houden.

of dit:

Hi guys, my ASUS N45SL had the same problem this morning.. after reading some forums about this problem, i've found a working method.. i try to boot my laptop without hdd; remove the hdd, then turn on the laptop.. then i can get into the bios.. reset the bios to the default setting, turn off the laptop, and then turn it on again with hdd..
it works for my lappy ^_^

Pagina: 1