Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crangelov
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-08 12:54
Hallo allemaal,

Ik denk dat het tijd is om mijn huidige desktop te upgraden, zodat ik volledig klaar ben voor 4k editing. Op het moment gaat dat stroef en de rendertijden liggen erg hoog. Ik denk dat ik met een budget van €3000,- aardig ver kan komen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk zal ik met dit systeem gaan video-editen in Adobe premier, aftereffects en eventueel in Sony vegas. Ingewikkelde 3d animaties o.i.d. zal ik niet gaan doen. PC gamen doe ik bijna niet, behalve Age of Empires 2, maar die game is 20 jaar oud.Ik speel wel regelmatig console games en ik ga een van de monitors ook gebruiken voor fps shooters.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik al eerder heb vermeldt is mijn budget rond de €3000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn voeding is volgens mij nog prima voor een nieuw systeem. Het is de cooler master silent pro m700. Verder heb ik meerdere 2TB HDD's voor opslag en twee Samsung 850 EVO's. Ik heb tevens een Logitech G15 toetsenbord die ik prima vind en een 2.1 speakerset van Logitech die ik bijna niet gebruik, omdat ik voornamelijk met een headset werk.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zeker een sterke cpu nodig met zoveel mogelijk cores en minimaal 32GB RAM. Verder denk ik dat een aardige videokaart nodig is om mijn twee 4k ultrawide schermen aan te sturen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur voor merk, alleen denk ik dat Nvidia slimmer itt AMD met betrekking tot het gebruik van Premiere Pro en After Effects CC.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet bijster veel uit. Geluid uiteraard zo stil mogelijk en eventueel zou ik iets met led fans kunnen doen, aangezien de case ook een glazen deur heeft, maar daar heb ik mij nooit zo in verdiept.

Ga je overklokken?
Aangezien de 6800K goed te overklokken is en ik het meest uit mijn systeem wil halen, ben ik zeker van plan te overklokken. Vandaar ook de CPU waterkoeling

Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is kennis. Ik weet het een en ander van computers en ik volg de laatste nieuwtjes op het gebied van elektronica, maar zoveel kennis als (de meeste van) jullie heb ik niet. Ik ben benieuwd waar jullie denken dat de bottleneck kan zijn puur met het oog op video editing en rendering. Is bijvoorbeeld de Videokaart goed genoeg voor mijn doeleinde. Is het moederbord overkill? Kan ik ergens op besparen en dat geld ergens anders in investeren. Ik sta er volledig op voor.

Dit is het systeem wat ik tot nu toe heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 448,90€ 448,90
1Asus GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB€ 493,95€ 493,95
1Corsair Carbide Clear 400C Zwart€ 94,-€ 94,-
2Dell Ultrasharp U3415W Zwart€ 729,-€ 1.458,-
1Corsair Hydro H100i v2€ 118,-€ 118,-
1Logitech MX Master Wireless Mouse€ 77,05€ 77,05
1Crucial Ballistix Sport BLS4K8G4D240FSA€ 122,-€ 122,-
1Kingston USB 3.0 High-Speed Media Reader€ 18,95€ 18,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.830,85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee hoe het tegenwoordig is, maar ik meen me te herinneren dat de Corsair Hydro watercoolers niet veel onderdoen voor degelijke luchtkoeling, die bovendien ook nog goedkoper zijn. Hoe dat voor de v2 zit, geen idee, maar is natuurlijk altijd uit te zoeken.

Je gaat niet al te veel gamen en het spel dat je speelt is 20 jaar oud. Die kan makkkelijk door de iGPU gedraaid worden en ik las onlangs ergens dat er niet veel functies zijn in Adobe die gebruik maken van een dedicated GPU. Ik denk dat een GTX 1070 dan wat overkill is, theoretisch kan je makkelijk zonder, je neemt er immers een dikke CPU voor. Als je de GPU functies wel gaat gebruiken (en het dus rendabel is om de GPU te gaan gebruiken ipv CPU), dan heb je op zich zo'n dikke CPU ook weer niet nodig, want de GPU doet dan al het werk.

Als je dan toch een GPU in je PC wilt, kun je wellicht kijken naar goedkoperen of wellicht zelfs tweede hands. Een GTX 1070 nemen voor een 20 jaar oud spel, terwijl de iGPU (die in de CPU zit) die ook met twee vingers in de neus kan draaien is imo zonde van die ~500 euro.

Qua voeding zou ik - al is het voor de zekerheid - toch overwegen om er eentje bij te doen als vervanging van je huidige voeding. Ik denk dat een RM550x voldoende gaat zijn, maar als je extra zekerheid wilt, kun je denk ik ook de RM650x wel nemen. Ook denk ik niet dat jouw oude voeding ondersteuning heeft voor de C6 en C7 powerstates, waarmee je het stroomverbruik drastisch kan laten afnemen; http://www.legitreviews.c...i7-4770k-haswell-cpu_2217

pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: Corsair RM650x

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crangelov
CH40S schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:03:
Geen idee hoe het tegenwoordig is, maar ik meen me te herinneren dat de Corsair Hydro watercoolers niet veel onderdoen voor degelijke luchtkoeling, die bovendien ook nog goedkoper zijn. Hoe dat voor de v2 zit, geen idee, maar is natuurlijk altijd uit te zoeken.

Je gaat niet al te veel gamen en het spel dat je speelt is 20 jaar oud. Die kan makkkelijk door de iGPU gedraaid worden en ik las onlangs ergens dat er niet veel functies zijn in Adobe die gebruik maken van een dedicated GPU. Ik denk dat een GTX 1070 dan wat overkill is, theoretisch kan je makkelijk zonder, je neemt er immers een dikke CPU voor. Als je de GPU functies wel gaat gebruiken (en het dus rendabel is om de GPU te gaan gebruiken ipv CPU), dan heb je op zich zo'n dikke CPU ook weer niet nodig, want de GPU doet dan al het werk.

Als je dan toch een GPU in je PC wilt, kun je wellicht kijken naar goedkoperen of wellicht zelfs tweede hands. Een GTX 1070 nemen voor een 20 jaar oud spel, terwijl de iGPU (die in de CPU zit) die ook met twee vingers in de neus kan draaien is imo zonde van die ~500 euro.

Qua voeding zou ik - al is het voor de zekerheid - toch overwegen om er eentje bij te doen als vervanging van je huidige voeding. Ik denk dat een RM550x voldoende gaat zijn, maar als je extra zekerheid wilt, kun je denk ik ook de RM650x wel nemen. Ook denk ik niet dat jouw oude voeding ondersteuning heeft voor de C6 en C7 powerstates, waarmee je het stroomverbruik drastisch kan laten afnemen; http://www.legitreviews.c...i7-4770k-haswell-cpu_2217

pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: Corsair RM650x
Bedankt voor je reactie. De keuze voor de GPU is ook omdat ik natuurlijk twee 4k schermen moet aansturen. Ik denk niet dat de iGPU daar voldoende voor is. Wellicht dat ik kan wachten tot de benchmarks van de RX480 binnen zijn. Alhoewel dat een AMD GPU is, die alleen voordelig is in combinatie met Sony Vegas. Ik ga me even wat verdiepen in de materie wat betreft de voordelen van Nvidia voor Premiere/After Effects.

De voeding is idd veiliger om te vervangen, ik wist niet van de ondersteuning van C6 en C7 powerstates, weer wat geleerd :) . de 650 lijkt me dan de betere keuze, aangezien ik wellicht in de toekomst wil gaan uitbreiden, mocht ik toch PC games wil spelen en er eventueel een extra videokaart bij plak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het aansturen van een scherm op 4k resolutie (in de desktop) is peanuts ten opzichte van gaming, dat neemt dan ook veel minder geheugen in beslag dan gamen op 4k. Je zou dan eventueel een goedkope videokaart kunnen nemen, wellicht tweede hands, maar een GTX1070 GPU (een kaart van 500 euro) om vooral je desktop te renderen vind ik wat overdreven en duur.

Heb even gekeken voor je In Intels ARK database, de i7 6800K heeft geen iGPU (wat ik eerst wel veronderstelde), dus je zult wel een videokaart erbij moeten nemen, maar aangezien je weinig 3D gaming zal doen en dat Adobe verder weinig functies voor een GPU heeft, blijft een GTX 1070 way overkill en anders is het vrij nutteloos om een i7 6800K te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
crangelov schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:52:
Hallo allemaal,

Ik denk dat het tijd is om mijn huidige desktop te upgraden, zodat ik volledig klaar ben voor 4k editing. Op het moment gaat dat stroef en de rendertijden liggen erg hoog. Ik denk dat ik met een budget van €3000,- aardig ver kan komen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk zal ik met dit systeem gaan video-editen in Adobe premier, aftereffects en eventueel in Sony vegas. Ingewikkelde 3d animaties o.i.d. zal ik niet gaan doen. PC gamen doe ik bijna niet, behalve Age of Empires 2, maar die game is 20 jaar oud.Ik speel wel regelmatig console games en ik ga een van de monitors ook gebruiken voor fps shooters.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik al eerder heb vermeldt is mijn budget rond de €3000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn voeding is volgens mij nog prima voor een nieuw systeem. Het is de cooler master silent pro m700. Verder heb ik meerdere 2TB HDD's voor opslag en twee Samsung 850 EVO's. Ik heb tevens een Logitech G15 toetsenbord die ik prima vind en een 2.1 speakerset van Logitech die ik bijna niet gebruik, omdat ik voornamelijk met een headset werk.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zeker een sterke cpu nodig met zoveel mogelijk cores en minimaal 32GB RAM. Verder denk ik dat een aardige videokaart nodig is om mijn twee 4k ultrawide schermen aan te sturen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur voor merk, alleen denk ik dat Nvidia slimmer itt AMD met betrekking tot het gebruik van Premiere Pro en After Effects CC.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt niet bijster veel uit. Geluid uiteraard zo stil mogelijk en eventueel zou ik iets met led fans kunnen doen, aangezien de case ook een glazen deur heeft, maar daar heb ik mij nooit zo in verdiept.

Ga je overklokken?
Aangezien de 6800K goed te overklokken is en ik het meest uit mijn systeem wil halen, ben ik zeker van plan te overklokken. Vandaar ook de CPU waterkoeling

Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is kennis. Ik weet het een en ander van computers en ik volg de laatste nieuwtjes op het gebied van elektronica, maar zoveel kennis als (de meeste van) jullie heb ik niet. Ik ben benieuwd waar jullie denken dat de bottleneck kan zijn puur met het oog op video editing en rendering. Is bijvoorbeeld de Videokaart goed genoeg voor mijn doeleinde. Is het moederbord overkill? Kan ik ergens op besparen en dat geld ergens anders in investeren. Ik sta er volledig op voor.

Dit is het systeem wat ik tot nu toe heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.830,85
Vertel eens wat meer over wat voor footage je gebruikt, de specs van je timelines en wat je exporteert. En je workflow, wat voor functies gebruik je veel?

En de specs van je huidige computer? Vooral het exporteren wat je sneller wilt? Van wat voor materiaal?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crangelov
CH40S schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:32:
Het aansturen van een scherm op 4k resolutie (in de desktop) is peanuts ten opzichte van gaming, dat neemt dan ook veel minder geheugen in beslag dan gamen op 4k. Je zou dan eventueel een goedkope videokaart kunnen nemen, wellicht tweede hands, maar een GTX1070 GPU (een kaart van 500 euro) om vooral je desktop te renderen vind ik wat overdreven en duur.

Heb even gekeken voor je In Intels ARK database, de i7 6800K heeft geen iGPU (wat ik eerst wel veronderstelde), dus je zult wel een videokaart erbij moeten nemen, maar aangezien je weinig 3D gaming zal doen en dat Adobe verder weinig functies voor een GPU heeft, blijft een GTX 1070 way overkill en anders is het vrij nutteloos om een i7 6800K te nemen.
Ik heb op dit moment een oude AMD Radeon HD6850 videokaart, alleen heeft deze geen DP uitgang, wat ik wel nodig ga hebben. Ik denk dat ik nog even ga kijken hoe de AMD RX480 gaat worden voor ik een beslissing neem. Bedankt iig voor je input!
maratropa schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:32:
[...]

Vertel eens wat meer over wat voor footage je gebruikt, de specs van je timelines en wat je exporteert. En je workflow, wat voor functies gebruik je veel?

En de specs van je huidige computer? Vooral het exporteren wat je sneller wilt? Van wat voor materiaal?
Ik gebruik voornamelijk 4k footage gemaakt door mijn DJI Phantom 3 professional drone en ik ben van plan binnenkort een 4k camera te kopen. Ik maak youtube video's en exporteer in .mp4. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de specs van mijn timeline, bedoel je de manier waarop ik de beelden edit/color grade of iets anders?

Het exporteren zou ik graag sneller willen, maar het belangrijkste is het vloeiend afspelen van de footage en het importeren van de bestanden. Aspecten waarvan ik denk dat ik met een upgrade in CPU en RAM voordeel uit kan halen. Dat zijn imo op dit moment mijn grootste bottlenecks.

Mijn huidige pc is een core i5 4460 CPU, 12GB ram en een AMD Radeon HD6850 GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
6800K met gtx 1070 en 32gb lijkt me prima combinatie. 8+ cores zou ook nog wel leuk zijn maar veel budget gaat in de schermen zitten. Er gebeurd in bijv. premiere weldegelijk veel met de gpu dus ik zou daar niet op beknibbelen, en 8gb is lekker ruim zodat je niet snel in de knel komt.

Die ultrawide schermen lijken me helemaal niets. Zo veel geld en dan maar 1440 pixels in de hoogte, voor productiviteit vind ik dat helmaal niks. Dan kun je niet eens je UHD materiaal full res previewen. Ik zou gewoon dan voor 2 UHD 3840 x 2160 ips schermen gaan bijv.

Ik zie geen moederbord?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crangelov
maratropa schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:32:
6800K met gtx 1070 en 32gb lijkt me prima combinatie. 8+ cores zou ook nog wel leuk zijn maar veel budget gaat in de schermen zitten. Er gebeurd in bijv. premiere weldegelijk veel met de gpu dus ik zou daar niet op beknibbelen, en 8gb is lekker ruim zodat je niet snel in de knel komt.

Die ultrawide schermen lijken me helemaal niets. Zo veel geld en dan maar 1440 pixels in de hoogte, voor productiviteit vind ik dat helmaal niks. Dan kun je niet eens je UHD materiaal full res previewen. Ik zou gewoon dan voor 2 UHD 3840 x 2160 ips schermen gaan bijv.

Ik zie geen moederbord?
Oeps, was vergeten het moederbord bij te voegen. Staat er nu wel bij. Wat betreft de schermen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, heb ze alleen in de winkel gezien, maar wat ik lees en hoor van andere video-editors zijn de ultrawide's juist ideaal voor productiviteit. De extra breedte laat je meer timeline zien, wat het editen ook weer makkelijker maakt, maar iedereen zijn ding uiteraard. Ik heb er ook aan zitten denken om 3 normale 4k monitors te kopen, alleen kom ik dan weer in de knel als ik geen GTX1070 koop lijkt mij. Food for thought in ieder geval :)

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock X99 Extreme4/3.1€ 233,25€ 233,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.064,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Of 1 ultrawide voor de interface en 1 uhd voor full res udh previews en andere zaken? Iig, het is idd jouw feestje. :) Ik zit frequent achter interfaces van cad en 3d apps en daar is meer pixels in de hoogte weer erg fijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crangelov
maratropa schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:46:
Of 1 ultrawide voor de interface en 1 uhd voor full res udh previews en andere zaken? Iig, het is idd jouw feestje. :) Ik zit frequent achter interfaces van cad en 3d apps en daar is meer pixels in de hoogte weer erg fijn.
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan is mijn symetrie weg en ik ben nogal OCD daarmee haha. Is het trouwens niet een probleem met 2 verschillende resoluties dan? 3840x2160 en 3440x1440.

Ik geloof zeker dat het voor die programma's ideaal is, maar van wat ikzelf heb meegemaakt heb gezien bij video's van de ultrawide's is het voor Premiere en After Effects voornamelijk de breedte die je het meest gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vergeet trouwens de opslag niet, een (of meerdere) SSD('s) ga je wel nodig hebben, denk ik zo. Zeker als je vlot wil kunnen openen en exporteren (opslaan dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Als hij alleen maar met h.264 / h.265 footage enzo in en uit werkt hoef je niet zo heel zwaar te focussen op de opslag, waarschijnlijk is werken van een HD vaak ook geen probleem dan. Door de hoge compressie heb je niet meteen een hele zware load op je opslag.
crangelov schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:25:
[...]

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar dan is mijn symetrie weg en ik ben nogal OCD daarmee haha. Is het trouwens niet een probleem met 2 verschillende resoluties dan? 3840x2160 en 3440x1440.

Ik geloof zeker dat het voor die programma's ideaal is, maar van wat ikzelf heb meegemaakt heb gezien bij video's van de ultrawide's is het voor Premiere en After Effects voornamelijk de breedte die je het meest gebruikt.
Maar die ultrawide heeft , zie ik nu, ook gewoon minder pixels in de breedte dan een UHD scherm. Dus die is zelfs in het nadeel qua premiere. Voor 100 euro minder heb je een UHD scherm van dell, ips met meer pixels in beide richtingen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

maratropa schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:58:
Als hij alleen maar met h.264 / h.265 footage enzo in en uit werkt hoef je niet zo heel zwaar te focussen op de opslag, waarschijnlijk is werken van een HD vaak ook geen probleem dan. Door de hoge compressie heb je niet meteen een hele zware load op je opslag.
Eens, maar zal een SSD waarschijnlijk nog wel sneller zijn met opslaan en openen dan een conventionele HDD. Een 1TB SSD is bij een machine in de prijscategorie van €3000,- toch zeker wel een must, eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
CH40S schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:00:
[...]
Eens, maar zal een SSD waarschijnlijk nog wel sneller zijn met opslaan en openen dan een conventionele HDD. Een 1TB SSD is bij een machine in de prijscategorie van €3000,- toch zeker wel een must, eigenlijk.
Lees de OP even door dan zie je het volgende staan
crangelov schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:52:
Verder heb ik meerdere 2TB HDD's voor opslag en twee Samsung 850 EVO's.
Verder is het systeem ~1500 gezien er 1500 van het budget naar schermen gaat wat je terug kan vinden in zijn prijslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:36
Wat is je mening over proxy editing? De laatste premiere versie (2015.03) is daar nog meer op toegespitst.

Je gaat je render tijd natuurlijk niet omlaag brengen, maar editen met proxy files gaat wel vloeiend.

[ Voor 33% gewijzigd door Dacuuu op 25-06-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crangelov
Dacuuu schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:13:
Wat is je mening over proxy editing? De laatste premiere versie (2015.03) is daar nog meer op toegespitst.

Je gaat je render tijd natuurlijk niet omlaag brengen, maar editen met proxy files gaat wel vloeiend.
Proxy editing heb ik ook al geprobeerd en dat werkt opzich wel prima, alleen duurt het inladen van de proxy soms echt een eeuwigheid en heb ik ook al meegemaakt dat de vloeiendheid verdwijnt na het editen van de beelden.
maratropa schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:58:

[...]

Maar die ultrawide heeft , zie ik nu, ook gewoon minder pixels in de breedte dan een UHD scherm. Dus die is zelfs in het nadeel qua premiere. Voor 100 euro minder heb je een UHD scherm van dell, ips met meer pixels in beide richtingen.
Ik snap wat je bedoeld. Op dit moment heb ik 2 iiyama Prolite E2607WS 1080p schermen die het nog prima doen, dus de noodzaak voor een nieuwe monitor is niet enorm, alhoewel ik graag de footage in ware resolutie wil zien. Ik heb ook zitten denken aan een optie voor een triple monitor setup, waarbij ik drie 4k schermen combineer, alleen vind ik het nog steeds erg lastig om te kiezen welke.

In een review van hardware.info kwam de LG 27MU67 goed uit de bus, maar in de reviews op Tweakers wordt het scherm om haar backlight bleeding afgekraakt :? . Iets wat ik belangrijk vind, aangezien ik ook series/films wil kijken op mijn schermen. De prijs is wel erg goed, €459 per stuk, dus ben ik goedkoper uit als ik er drie koop i.p.v. twee ultrawide's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Met dit budget moet een machine die prima kan omgaan met 4k h.264 materiaal prima te doen zijn zonder naar proxy's geforceerd te worden. Dat zou meer aan de orde zijn als je met veel zwaardere formaten zou werken idd.

Het lijkt me vooral belangrijk dat je iig 1 scherm hebt met een goede kleurweergave. De interface zou je dan prima op bijv een goedkoper TN scherm kunnen draaien. Als is een uniforme look van de 2 desktops ook wel leuk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crangelov
maratropa schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:31:
Met dit budget moet een machine die prima kan omgaan met 4k h.264 materiaal prima te doen zijn zonder naar proxy's geforceerd te worden. Dat zou meer aan de orde zijn als je met veel zwaardere formaten zou werken idd.

Het lijkt me vooral belangrijk dat je iig 1 scherm hebt met een goede kleurweergave. De interface zou je dan prima op bijv een goedkoper TN scherm kunnen draaien. Als is een uniforme look van de 2 desktops ook wel leuk.
Ja, dat leek mij ook voor dit budget. i7 6800k, 32gb ram en een leuke videokaart should do the trick lijkt mij. Wat betreft het scherm, ik zou ook eventueel maar een scherm kunnen kopen nu en mijn oude schermen als sidescreens kunnen gebruiken, alleen conflicteert de resolutie volgens mij. Ik moet me nog even verdiepen of het mogelijk is om 4k en 1080p te ''mengen'' of dat alle schermen dan gedwongen op 1080p moeten draaien.

Heb jij een goede suggestie voor een 3840x1200 scherm van +/- 700-800 euro?
Pagina: 1