Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vreet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2021
Mijn Nexus 5 is helemaal kapot, in eerste instantie was het alleen het scherm en na een DIY schermreparatie wil het toestel ook niet meer aan. Nu wil ik graag mijn bestanden nog overzetten, dit had ik misschien eerder moeten doen maar ik dacht dat Google van al mijn bestanden een backup had. Ik daarom nog een aantal video's en foto's van vakantie.

Direct verbinden met laptop

Op internet kom ik vooral dingen tegen die alsnog vereisen dat de telefoon aangaat. Dit heb ik allemaal geprobeerd. Zelf dacht ik dat het misschien mogelijk zou zijn om het onderdeel van de interne opslag uit de telefoon te halen en dit op ener van der manier aan te sluiten op mijn laptop/computer.

Vergelijkbaar met het verwijderen van een harde schijf uit een laptop en deze aansluiten op een andere laptop. Nu snap ik dat dit voor een telefoon heel anders werkt, maar het blijft één onderdeeltje wat de opslag van de telefoon is. Je zou zeggen dat je dit op een bepaalde manier moet kunnen verbinden met je laptop..

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
Ik ben bang dat het je niet gaat lukken. Het is eMMC geheugen, wat weliswaar met een heatgun los valt te pulken, maar dan heb je wel een compatible lezer nodig. Ik ben bang dat je out of luck bent.

Voor in de toekomst: gebruik Google Photos :) Het maakt automatisch backups van je foto's (standaard staat het op 'Wifi', maar je kan ook op 'Mobiele netwerk' kiezen). En als je de instelling houdt op ' high quality', dan gaat het niet af van je Google Drive opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vreet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2021
Bedankt voor je antwoord. Ik heb nog wat gezocht en kwam dit tegen:

http://www.allsocket.com/en/ProductView.asp?ID=314

Lijkt een apparaatje waar je het eMMC geheugen van je telefoon aan kan koppelen en als sd kaart aan je laptop kan sluiten. Maar dan ben je er nog niet, de data moet volgens mij nog omgezet worden zodat je het kan lezen op je laptop. En dit apparaatje kost 115 dollar..

Maar goed, toch interessant om te zien hoe bijna overal wel een oplossing voor is. Ik denk dat ik deze oplossing nog achterwege laat omdat het grootste gedeelte van mijn vakantiefoto's inderdaad via de Google Photos back-up online staat. Het gaat om een aantal snapchat video's/foto's die destijds niet stond ingesteld als back-up map. Ik wist trouwens niet dat de instelling high quality ervoor zorgt dat er geen Drive opslag ingenomen wordt, bedankt voor deze tip!