problemen display driver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-05-2021
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe laptop. Ik heb een Asus ux305 laptop gekocht een maand geleden maar sinds een week of 2 heb ik constant de foutmelding: driver display error fout

Driver has stopped responding and has recoverd.

DIt heb ik een x aantal keren per dag en dat gaat mateloos irriteren. Nu heb ik wel een beetje verstand van een computer dus ik heb windows al opnieuw geinstalleerd ik heb de laatste drivers geprobeerd van zowel intel als asus en ook een bios update gedaan maar tot nu toe helemaal geen resultaat. Het gebeurt ook in zowel Internet explorer als Firefox.

Nu heeft een kameraad van mij een HP Spectre gekocht en die heeft precies hetzelfde probleem. Dat is toch wel heel erg toevallig of niet? Heeft dit iets met Windows 10 te maken of zitten er fouten in de drivers?

Misschien dat iemand van jullie dit ook heeft gehad en daarvoor een oplossing heeft gevonden

Groetjes Richard

Is dit dan een Intel probleem of heeft AMD hier ook last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Richardv30 op 25-06-2016 11:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• str10_hurts
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik heb het zelfde probleem. Maar eigenlijk constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Okey en wat voor laptop heb jij? merk en wat voor processor en videokaart?

officiele windows op windows 10 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• str10_hurts
Nee ik heb een desktop en ook windows 10
CPU phenom fx4 en CPU amd hd6800 series (best wel oud dus).

Ik ben nu aan het checken of het helpt om te rebooten en alle eigenschappen weer op normaal te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
okey dat is inderdaad een wat oudere desktop maar dat maakt het niet minder vervelend. dacht dat het probleem vooral bij de nieuwe processors lag maar blijkbaar dus niet.

Maar de problemen zijn begonnen na het upgraden van windows 10?

wat gebruik je om te internetten: chrome , explorer of firefox

[ Voor 12% gewijzigd door Richardv30 op 16-07-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• str10_hurts
Nee 10 heb ik al ff, sinds gisteren doet hij dit nu. Ik zit op chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
maar blauw scherm met display driver error of heb je display driver stopped responding and has recovered? Je kan kijken of er een nieuwe display driver beschikbaar is die je moet installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je geen backup van 24 uur geleden terugzetten? Gezien je aangaf dat je vanaf gisteren problemen hiermee hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• str10_hurts
Allemaal al gedaan. Het gebeurt wanneer ik op chrome zit dus ik ga het nu op firefox testen.
(ik ben bang dat mijn computer terminaal is)
Ik heb de pop-up.

Goed idee

[ Voor 3% gewijzigd door str10_hurts op 16-07-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Inderdaad systeemherstel en dan op punt van bijv een week terug gaan zetten. Of heb je iets verandert op je desktop? nieuwe programma geinstalleerd bijv of aanpassingen gedaan ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Je kan ook nog proberen om hardware versnelling uit te gaan zetten in firefox explorer of chrome

Wanneer geeft hij de melding precies dan? gewoon internetten of kijken filmpje of youtube of..........

En wat doet de pc dan precies? Wordt het scherm blauw of wordt het scherm zwart paar seconden en is hij daarna weer goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

str10_hurts schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:11:
Allemaal al gedaan. Het gebeurt wanneer ik op chrome zit dus ik ga het nu op firefox testen.
(ik ben bang dat mijn computer terminaal is)
Ik heb de pop-up.

Goed idee
die backup heb je dus teruggezet en het probleem heb je nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• str10_hurts
Zelfs nu alles volledig geïnstalleerd en alles geupdate, maar zodra ik naar video materiaal kijk komen er zwarte en groene strepen op, en het lijkt alleen maar erger te worden.

Toch een stervende gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Dus geen foutmeldingen of iets dergelijks? Alleen maar zwarte en groene strepen bij videos. Dit is zowel bij youtube, telegraaf en films via vlc of mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:16
Maar zijn we nu in dit draadje twee verschillende problemen van twee verschillende mensen aan het proberen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardv30
Lijkt op videokaart probleem. Misschien videokaart defect of wordt te warm of teveel stof bijvoorbeeld. Op een website als tweakers heb je wel goed beeld zonder strepen?
Pagina: 1