Na valschade aan het scherm heb ik in november 2015 mijn iPhone 6 tegen betaling van € 309,- laten vervangen bij de Apple Store in Amsterdam. De schade viel niet onder fabrieksgarantie en met dit aanbod kon ik dezelfde dag weer beschikken over een werkend nieuw toestel. Het oorspronkelijke toestel is aangeschaft op 14 juni 2015. Sinds 21 juni jl. is de iPhone uitgevallen en reageert hij nergens meer op. Ik ben met het toestel teruggegaan naar de Apple Store voor onderzoek. De uitkomst hiervan is dat het toestel niet gerepareerd kan worden en dat het defect, omdat het buiten de fabrieksgarantie van één jaar valt, uitsluitend op te lossen is door wederom een toestelvervanging van € 309,-. Apple houdt hierbij vast aan de oorspronkelijke aanschafdatum van het eerste toestel.
Naar mijn mening heb ik in november 2015 een nieuw toestel aangeschaft en zou de fabrieksgarantie van één jaar vanaf dat moment moeten gelden voor dit toestel. Het was immers geen vervanging onder garantie maar een aankoop van een nieuw apparaat. Apple houdt vast aan de oorspronkelijke aanschafdatum en verwijst me voor dit defect door naar de verkoper van het toestel, in dit geval Typhone.nl, om aanspraak te maken op garantie onder het consumentenrecht.
Wie heeft ervaring met een soortgelijke situatie, en/of wie kan hier duidelijkheid over geven?
Naar mijn mening heb ik in november 2015 een nieuw toestel aangeschaft en zou de fabrieksgarantie van één jaar vanaf dat moment moeten gelden voor dit toestel. Het was immers geen vervanging onder garantie maar een aankoop van een nieuw apparaat. Apple houdt vast aan de oorspronkelijke aanschafdatum en verwijst me voor dit defect door naar de verkoper van het toestel, in dit geval Typhone.nl, om aanspraak te maken op garantie onder het consumentenrecht.
Wie heeft ervaring met een soortgelijke situatie, en/of wie kan hier duidelijkheid over geven?