[Win10] Vind en verplaats foldernaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:49
Op mijn "server" (windows 10) staat een folderstructuur waar de backup van video archieven in staat. Ik monteer dagelijks een video dus de opslag loopt flink op.

Ik kwam erachter dat de opslag grotendeels in de 'render files' zit, die nodig zijn om de video te exporteren. Maar ik kan natuurlijk ook iedere video opnieuw renderen mocht ik hem in de toekomst nog nodig hebben.
Iedere video heeft een eigen map, waar 'Render files' weer een submap van is.

Ik zoek een manier om te zoeken op de naam 'Render files', en al die mappen én hun content te verwijderen.

Hoe kan ik dit het veiligste en makkelijkste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Makkelijkste: in de verkenner zoeken op 'Render files', sorteer, verifieer, check nogmaals, delete.

Of maak een scriptje dat alle directories recursief doorloopt. Kan ook in een simpele commandlineregel: dir /ad /s /b "Render files" > lijstje.txt
En dan kan je met een scriptje lijstje.txt uitlezen om regel voor regel de directory te verwijderen.

Als je niets met scripten hebt zou ik gaan voor optie 1 ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:49
F_J_K schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:06:
Makkelijkste: in de verkenner zoeken op 'Render files', sorteer, verifieer, check nogmaals, delete.

Of maak een scriptje dat alle directories recursief doorloopt. Kan ook in een simpele commandlineregel: dir /ad /s /b "Render files" > lijstje.txt
En dan kan je met een scriptje lijstje.txt uitlezen om regel voor regel de directory te verwijderen.

Als je niets met scripten hebt zou ik gaan voor optie 1 ;)
Dom van me, simpel zat. Zojuist gedaan, werkte prima. Dankjewel ;-)