• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Ik zoek een?
Action camera / go pro knock off

Wat is je budget?
max €150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het gebruiken om filmpjes te maken in de lucht met mijn quadcopter.
f450 frame kit
g-2d gimbal
naza lite m

Wat heb je zelf al gevonden?
sj5000x elite
gitup git2

Welke vragen heb je hier nog over?
wat ik niet belangrijk vind:
wifi
lcd scherm
geluidskwaliteit hoeft voor mij geen eens een microfoon op te zitten.

wat ik belangrijk vind:
scherpte
4k &1080@60fps
no-fisheye

over de punten die ik belangrijk vind:
scherpte, 4k 1080@60fps
Ik had een firefly 6s echter (zoals bij veel action cams) vond ik het beeld niet super scherp. Als ik filmde op 1080p en het op een 1080p scherm afspeelde werd het beeld scherper naarmate ik het afspeelvenster kleiner maakte. graag zou ik er 1 willen vinden die scherp is als ik hem op 1080p afspeel op een 1080p scherm. Op youtube kan je daarvan niks goed vergelijken gezien daar de kwaliteit altijd naar beneden gaat.

no-fisheye: Dit ook was bij de firefly 6s verschrikkelijk. Ik weet het elke actioncam heeft dit en je kan dit wegwerken maar ik wil dit niet elke keer doen. Een vriend van mij heeft een xiaomi yi en die heeft de fisheye volledig weg gekregen.

wat ook fijn zou zijn is als er een optie op zit die elke seconde bijvoorbeeld een foto maakt. Dit zodat ik ook foto's vanuit de lucht kan maken. Al heb ik dit nog op geen enkele action cam gevonden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:24

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:59
4k stelt op de jou gevonden camera's niet veel voor .

De gitup git2 komt er erg goed uit voor zn prijs , heb er net 1 besteld via gearbest eu , nu met code voor onder de €100 . Heeft een goed werkende stabilisatie wat voor mij belangrijk is .

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
ramrodwillem schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:12:

De gitup git2 komt er erg goed uit voor zn prijs , heb er net 1 besteld via gearbest eu , nu met code voor onder de €100 . Heeft een goed werkende stabilisatie wat voor mij belangrijk is .
Oke bedankt voor je input! :)

Hoe is de fisheye met foto's en videos?

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:48
Galinsky schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 01:13:
Ik zoek een?
Action camera / go pro knock off
.................

wat ik belangrijk vind:
scherpte
4k &1080@60fps
no-fisheye
.................
.Een vriend van mij heeft een xiaomi yi en die heeft de fisheye volledig weg gekregen.

wat ook fijn zou zijn is als er een optie op zit die elke seconde bijvoorbeeld een foto maakt. ..........
Bij de Yi is het wegwerken van de vervorming een instelling waardoor het beeld aan de randen uitgerekt wordt en het fisheye effect niet meer zichtbaar is.
De beste oplossing is echter een andere lens met bv een 90 graden hoek ipv 170 graden.
Voor de Git2 is deze los verkrijgbaar.
Hij is ook te koop geweest met de 90 graden lens, maar kan dat nu niet meer vinden.

Elke seconde een foto maken zit volgens mij in de meeste actioncams met de omschrijving "timelapse".

Grootste voordeel is van de Git2 is de stabilisatie, maar die is bij de Firefly 6S ook al prima geregeld.
Kan je daarvoor geen andere lens regelen?

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 25-06-2016 10:24 ]

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
elinx schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:21:
[...]

Bij de Yi is het wegwerken van de vervorming een instelling waardoor het beeld aan de randen uitgerekt wordt en het fisheye effect niet meer zichtbaar is.
De beste oplossing is echter een andere lens met bv een 90 graden hoek ipv 170 graden.
Hij is ook te koop geweest met de 90 graden lens, maar kan dat nu niet meer vinden.

Elke seconde een foto maken zit volgens mij in de meeste actioncams met de omschrijving "timelapse".

Grootste voordeel is van de Git2 is de stabilisatie, maar die is bij de Firefly 6S ook al prima geregeld.
Tja lens vervangen ben ik niet zon fan van. Had gelezen dat je daar best voorzichtig mee moet zijn. Daarnaast nu ik toch een nieuwe koop doe ik het liever gelijk goed.

Op de sjcam 5000x elite had ik op een youtube filmpje gezien dat hij die view angle kon aanpassen. Dus dat zou (denk ik) het moeten oplossen. Maar ik heb nog nergens bevestiging kunnen vinden.

• ramrodwillem
Zag dit op de GIT site ,Angle of View: 170°,120°, je kan dit dus instellen

• elinx
Galinsky schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:35:
............
Op de sjcam 5000x elite had ik op een youtube filmpje gezien dat hij die view angle kon aanpassen. ........
Op de SJ5000X Elite kan je de VOF 70,110,140 en 170 graden instellen.
Maar denk eraan dat de hoek van de lens zelf niet wijzigt. eea gaat ten koste van de resolutie, want feitelijk wordt er digitaal ingezoomd.

[ Voor 47% gewijzigd door elinx op 25-06-2016 11:25 ]

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
elinx schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Op de SJ5000X Elite kan je de VOF 70,110,140 en 170 graden instellen.
Maar denk eraan dat de hoek van de lens zelf niet wijzigt. eea gaat ten koste van de resolutie, want feitelijk wordt er digitaal ingezoomd.
Dacht ik al. Ik zit er nu eigenlijk toch aan te denken de git2 te kopen en eventueel (in de toekomst) toch de lens te veranderen naar een 90 graden als de 170 graden me niet bevalt en er in de software geen opties zijn om het de fisheye weg te halen (met eventuele kwaliteits vermindering).

Ik vind de git2 toch mooier en vloeindere beelden geven ten opzichte van de sjcam.

Nu naar alle gebruikers van de git2. Hoe zijn de VOF instellingen haalt het de fisheye goed weg en zijn daar ook opties voor 90 graden in. werkt dit ook met foto's? Er is hier niet veel over te vinden op het internet.

• elinx
Galinsky schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:18:
............
Hoe zijn de VOF instellingen haalt het de fisheye goed weg........ Er is hier niet veel over te vinden op het internet.
Hier zie je een vergelijking van de 170 en de 94 lens in wide en narrow mode.
Daar hoe je de lens kan vervangen

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 25-06-2016 14:25 ]

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
elinx schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:24:
[...]
Hier zie je een vergelijking van de 170 en de 94 lens in wide en narrow mode.
Daar hoe je de lens kan vervangen
Deze had ik inderdaad al gezien. Maar deze is wanneer de lens al is aangepast (zie comment)
excuses je zei het zelf al eroverheen gelezen!
Dan zit er waarschijnlijk als enige optie op om de lens te vervangen bedankt voor de input!

[ Voor 13% gewijzigd door Galinsky op 25-06-2016 14:30 ]

• elinx
Galinsky schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:26:
... Maar deze is wanneer de lens al is aangepast (zie comment)
Zowel de 94 graden lens (boven) als de originele 170 graden lens (onder) worden vergeleken in narrow (links) en wide (rechts) instelling. Meer instellingen zoals bij de SJcam zijn er niet.

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 25-06-2016 14:31 ]

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Dan nog mijn laatste vraag... Gezien ik mijn drone ook wil gebruiken voor fotografie.
Kan de gitup elke 3 of 5 seconde een 16 megapixel foto schieten. Ik lees op internet dat hij dit kan maar dan gebruikt hij video mode. dus dat hij elke 5 seconde dan een foto neemt van het filmpje. dus dat je dan een 1920x1080 foto hebt bijv.

• elinx
Galinsky schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:53:
..........
Kan de gitup elke 3 of 5 seconde een 16 megapixel foto schieten. Ik lees op internet dat hij dit kan maar dan gebruikt hij video mode. dus dat hij elke 5 seconde dan een foto neemt van het filmpje. dus dat je dan een 1920x1080 foto hebt bijv.
Waar jij het over heb is "video timelapse" dan worden de foto's in een video geplaatst.
Er bestaat ook "photo timelapse" waar op met een tijd interval steeds een foto genomen wordt.
Via software en een pc kan je daar evt weer een timelapse video van maken.
Vogens deze review zijn beide opties mogelijk

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
elinx schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:21:
[...]

Zit er nog verschil tussen die 2 lenzen op de prijs na of kan ik gewoon de goedkoopste nemen. :P
Wat er allemaal in staat zegt mij persoonlijk niet zo heel veel.

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-10 19:59
ramrodwillem schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:12:

Wat was de Git2 code die je gebruikt hebt? Hij is op Gearbest veel uitverkocht maar wil hem toch snel bestellen als hij weer eens beschikbaar is.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Mr Ton schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:50:
[...]

Wat was de Git2 code die je gebruikt hebt? Hij is op Gearbest veel uitverkocht maar wil hem toch snel bestellen als hij weer eens beschikbaar is.
Ik ben nu ook bezig met bestellen en is inderdaad ook uitverkocht bij gearbest. ben nu bij banggood bezig maar daar accepteerd hij geen kortingcodes :(

• ramrodwillem
Toen ik hem bestelde hadden ze er nog 2 op voorraad ... Net bericht gekregen dat hij onderweg is .

Bij Banggood zouden ze hem volgende week weer in de EU store hebben .

Code weet ik niet meer maar als je op coupon zoekt krijg je er zat , sommigen zullen het doen andere weer niet .

• elinx
Galinsky schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:24:
......
Zit er nog verschil tussen die 2 lenzen op de prijs na of kan ik gewoon de goedkoopste nemen.
...............
Als je de specs vergelijkt dan is de goedkoopste een tikkeltje lichtgevoeliger en heeft een iets grotere EFL (2.5-4.1mm) en wat minder vervorming, maar dat verschilt allemaal erg weinig. Op de Gitup site wordt dezelfde lens verkocht als de duurdere van Banggood (2.8-3.87mm). Maar als je de camera bekijkt is het weer een andere lens (2.8-4.35mm). Over de kwaliteit is verder niks te zeggen als er geen gebruikerservaringen te vinden zijn. Let er wel op dat je de waterproof case niet meer kan gebruiken na het vervangen van de lens.

NB
Op Ebay wordt nog wel de 90 graden Git2 camera verkocht.

[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 25-06-2016 18:11 ]

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
elinx schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:07:
[...]

Als je de specs vergelijkt dan is de goedkoopste een tikkeltje lichtgevoeliger en heeft een iets grotere EFL (2.5-4.1mm) en wat minder vervorming, maar dat verschilt allemaal erg weinig. Op de Gitup site wordt dezelfde lens verkocht als de duurdere van Banggood (2.8-3.87mm). Maar als je de camera bekijkt is het weer een andere lens (2.8-4.35mm). Over de kwaliteit is verder niks te zeggen als er geen gebruikerservaringen te vinden zijn. Let er wel op dat je de waterproof case niet meer kan gebruiken na het vervangen van de lens.

NB
Op Ebay wordt nog wel de 90 graden Git2 camera verkocht.
Bedankt! Ik ben uiteindelijk voor de ebay koop gegaan.
gearbest restocked pas in augustus
op banggood is hij 120 euro en moet ik er nog een lens bij bestellen en hem er zelf ook nog inzetten met nodige risico.

Bedankt voor het meedenken!
Ik heb er ook nog een housing voor de cam gekocht met extra batterij en wat mounts. uiteindelijk €140 euro kwijt voor mijn (denk ik) perfecte camera. Hopen dat hij bevalt!

• elinx
Galinsky schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:32:
...........
Bedankt! Ik ben uiteindelijk voor de ebay koop gegaan.................
Ik heb er ook nog een housing voor de cam gekocht met extra batterij en wat mounts. uiteindelijk €140 euro ......................
Zo heb je in één keer de gewenste camera en kan je de Firefly 6S nog met een groothoeklens blijven gebruiken (mits je deze wilt houden natuurlijk)
Met "housing" bedoel je een frame of de waterdichte behuizing? In geval van die laatste zal de camera waarschijnlijk niet meer passen.

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
elinx schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:50:
[...]
Zo heb je in één keer de gewenste camera en kan je de Firefly 6S nog met een groothoeklens blijven gebruiken (mits je deze wilt houden natuurlijk)
Met "housing" bedoel je een frame of de waterdichte behuizing? In geval van die laatste zal de camera waarschijnlijk niet meer passen.
Firefly 6S heb ik al verkocht.
En als waterdichte behuizing niet past zal dat best wel jammer zijn :/ nouja we zien vanzelf echt vaak zou ik het sowieso niet gaan gebruiken maar was leuk geweest als het kon. Uiteindelijk was hij bedoelt voor de drone.

• elinx
Galinsky schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:11:
...................
En als waterdichte behuizing niet past zal dat best wel jammer zijn ...............
Ik had dat gelezen op de Gitup site en in de vorige post vermeld vlak boven de ebay link,
Vandaar mijn eerdere vraag over welke behuizing je had gekocht.
In ieder geval veel plezier met je nieuwe aankoop.
Pagina: 1