Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
First post. 😇
Ik ben me al een tijdje aan het afvragen hoe of wat ik moet hebben voor dit te kunnen.
Het gaat dus niet zozeer om een slowmotion swing analyze camera(hoewel een leuke optie?). Maar om een camera om golf vlogs van te maken.
A la YouTube: Costa Navarino - Dunes Course gemaakt met een Sony fs7
And YouTube: Carly Booth Golf Day at Dunham Forest in 4K shot with a Panasonic dmx gh4.

Nu, die zijn wat prijzig. Zelf zat ik wat te zoeken en met name video kwaliteit, zoom en stabiliteit zijn prioriteiten. Een camera die rond mijn budget zit, lijkt me de Panasonic hcv 770. Of raden jullie mij iets anders aan/ten zeerste af?
Ik besef dat er door het prijsverschil uiteraard ook kwaliteitsverschil moet zijn. Maar een came van 500 euro moet toch beter zijn dan een iPhone 6s camera?

Dank bij voorbaat

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:24

FeaR

In GoT we trust

CEA => FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Dat kan toch met iedere camera , het filmen op zich kan wel een stuk beter....

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Die panasonic is een prima camera. De camera's waarmee die genoemde vlogs zijn opgenomen hebben een grotere sensor waardoor er ook met scherptediepte gespeeld kan worden en je iets betere prestaties hebt bij weinig licht. Je kunt ook eens naar de Panasonic G7 + 14-140 lens kijken, die ligt iets boven je budget (750) maar je hebt goede zoom, stabilisatie een grotere sensor en je kunt ook nog eens goeie foto's maken. Dat is het model onder de Panasonic GH4 waar ook een van je voorbeelden mee is opgenomen. Er staat veel op youtube.

Die is wel nabewerkt maar er is genoeg te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Sluw schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:42:
Die panasonic is een prima camera. De camera's waarmee die genoemde vlogs zijn opgenomen hebben een grotere sensor waardoor er ook met scherptediepte gespeeld kan worden en je iets betere prestaties hebt bij weinig licht. Je kunt ook eens naar de Panasonic G7 + 14-140 lens kijken, die ligt iets boven je budget (750) maar je hebt goede zoom, stabilisatie een grotere sensor en je kunt ook nog eens goeie foto's maken. Dat is het model onder de Panasonic GH4 waar ook een van je voorbeelden mee is opgenomen. Er staat veel op youtube.

[video]

Die is wel nabewerkt maar er is genoeg te vinden.
Oke zal deze zeker eens bekijken. Bedankt voor de suggestie. Is dit wel makkelijk om vast te houden met 1 hand zoals een camcorder?
Wat wil je hiermee zeggen?
ramrodwillem schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 07:32:
Dat kan toch met iedere camera , het filmen op zich kan wel een stuk beter....
Ja dan kunnen alle camera's weg en doen we alles met de iphone👍🏻 er moeten specs zijn waar je moet op letten maar zelf ken ik er niet genoeg van welke dit precies zijn

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 08:51:
[...]

Oke zal deze zeker eens bekijken. Bedankt voor de suggestie. Is dit wel makkelijk om vast te houden met 1 hand zoals een camcorder?

[...]

Wat wil je hiermee zeggen?

[...]

Ja dan kunnen alle camera's weg en doen we alles met de iphone👍🏻 er moeten specs zijn waar je moet op letten maar zelf ken ik er niet genoeg van welke dit precies zijn
Nee die is niet makkelijk met 1 hand vast te houden, zul je met 2 handen of een statief moeten doen.

En gewoon met een iPhone filmen... dat kan als je die kwaliteit goed genoeg vindt :P. Het is ook prima kwaliteit alleen kun je dan niet zoomen, heb je minder goede kwaliteit in slechter licht en geen stabilisatie (hardwarematig).

Ben je trouwens van plan om veel tijd in het nabewerken te steken?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, misschien met een steadi accesoire?
Het is denkik niet de bedoeling dat er veel nagewerkt zal worden. Het zou wel handig zijn als het inderdaad makkelijk doorgegeven kan worden. En de zoom is toch wel een vereiste. Alsook de stabiliteit.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 22:37
Ga gewoon eerst eens een vlog maken met wat je nu hebt. Als je een 6s hebt heb je daarmee een prima camera om mee te beginnen. Ga je eerst storten op hoe je filmpjes in elkaar steken, het editten, de presentatie etc. Pas daarna merk je wat je mist en/of beter wilt, en kan je een goed besluit nemen over welke camera je nodig hebt.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 15:55
Sony FDR-AX33. Heeft ook andere leuke opties voor golfers ;) en is prima betaalbaar tegenwoordig :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de aanbevelingen:)
Pagina: 1