[Pricewatch] Nieuwe categorie: VR camera's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Titel spreek voor zich. Ik denk dat we in de Pricewatch een nieuwe categorie nodig hebben onder camera's: VR camera's!

Hierin kunnen producten als de:En ik vergeet er vast nog meer, maar het is in ieder geval een categorie die steeds groter wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Balance schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 00:07:
Titel spreek voor zich. Ik denk dat we in de Pricewatch een nieuwe categorie nodig hebben onder camera's: VR camera's!

Hierin kunnen producten als de:En ik vergeet er vast nog meer, maar het is in ieder geval een categorie die steeds groter wordt :).
Er is onder Actioncams al een optie voor het kunnen kiezen van een 360 graden-camera: https://tweakers.net/cate...c1BdFlijpKVkqW5maVSbW0tAA. Ik zal deze optie iets omhoog plaatsen, valt het beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Er komen 360 graden camera's op die geen video op kunnen nemen en/of 20 kilo wegen. Is dat dan ook een action cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Balance schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Er komen 360 graden camera's op die geen video op kunnen nemen en/of 20 kilo wegen. Is dat dan ook een action cam?
Waar dan? De zwaarste in die lijst weegt 455gram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Oké, geen 20, maar wel 4,2kg ;).

Waar ik op doel dat er op termijn een flink aanbod aan 360 graden camera's gaat zijn, het is een groeiende categorie. Sommigen gericht op fotografie anderen op videografie, sommigen 100gram, anderen 10 kilo, sommigen voor consumenten, anderen voor profs etc. Het is dan heel verwarrend om al die camera's door verschillende categorieën te hebben.

Ik heb hier een iets completer lijstje:En dat is alleen wat er in de Pricewatch staat. Je hebt ook nog:En dan heb je ook nog de professionele 20kg knallers:Ik kan nog wel een tijdje doorgaan. Ik denk dat er wel genoeg producten zijn (en zeker gaan komen) voor een eigen categorie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Balance schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:56:
[...]

Oké, geen 20, maar wel 4,2kg ;).

Waar ik op doel dat er op termijn een flink aanbod aan 360 graden camera's gaat zijn, het is een groeiende categorie. Sommigen gericht op fotografie anderen op videografie, sommigen 100gram, anderen 10 kilo, sommigen voor consumenten, anderen voor profs etc. Het is dan heel verwarrend om al die camera's door verschillende categorieën te hebben.

Ik heb hier een iets completer lijstje:En dat is alleen wat er in de Pricewatch staat. Je hebt ook nog:En dan heb je ook nog de professionele 20kg knallers:Ik kan nog wel een tijdje doorgaan. Ik denk dat er wel genoeg producten zijn (en zeker gaan komen) voor een eigen categorie. :)
Jeetje, die markt is veel groter dan ik dacht :p Ook hier kom ik op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

We wachten nog heel even af hoe de markt zich gaat ontwikkelen, ook met wat wij in de Pricewatch allemaal gaan krijgen. Voorlopig is het voor ons nog te klein (momenteel 15 verschillende 360 cams met prijzen in de PW) en te onduidelijk welke kant het opgaat.

Wel is er iets geschoven met de specs, waardoor je er nu nog sneller op kan filteren: De aparte specificatie is weg en het is nu geïntegreerd bij "Actioncamtype" en heet "360° cam".

We houden dit uiteraard in de gaten, we kunnen het in de toekomst nog altijd opsplitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Anderhalf jaar later:
  • GoPro Fusion
  • Garmin Virb 360
  • Rylo
  • Yi 360 VR
  • Xiaomi Mi Sphere
  • Ricoh Theta SC
  • Ricoh Theta V
  • Samsung Gear 360 (2017)
  • Samsung 360 Round
  • Insta360 Pro
  • Insta360 One
  • Insta360 Nano S
360-graden video is een ding en we komen er nooit meer vanaf. Tijd voor een nieuwe categorie :).

[ Voor 6% gewijzigd door Balance op 10-01-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
360 graden camera's passen perfect onder actioncams als subcategorie. Over het algemeen worden deze camera's met hetzelfde doel gebruikt. Een aparte categorie aanmaken voegt weinig toe, je kunt namelijk al op deze camera's filteren. :) categorie: Actioncams

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@BartvanOranje 360-graden camera's zijn veel diverser. Kijk naar de Panono, voor hoge resolutie foto's maar waar je absoluut niet mee kan filmen, de pricewatch: Insta360 Pro Zwart die professionele opnames maakt en op een auto of voertuig gemonteerd kan worden en de nieuwe VR180-camera's die in 3D een halve bol op nemen.

Wat misschien nog wel belangrijker is, zijn de specifieke kenmerken die 360-graden camera's wel of niet hebben. Paar voorbeelden
  • Aantal sensoren
  • Formaat (equirectangular, Equi-angular Cubemap)
  • Stitching (real-time, in-camera, in-app, pc)
  • Gyroscopische stabilisatie
  • Live-streaming resolutie
  • Hyperlapse functie
  • Reframing
  • Google Maps-gecertificeerd
Dit zijn allemaal eigenschappen die je nu niet bij action-cam's kwijt kan maar een heel groot verschil maakt in het functioneren van een 360-graden camera. Het is beter om die functies nu al netjes te documenteren, dan dat dat later moet gebeuren als er meer 360-graden camera's dan action cams zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:46

Mooijekind

Manager Product Content
Sorry,

Maar het blijft toch echt een te beperkte productgroep om hier een aparte categorie voor in te richten.
Deze blijven dus gewoon staan onder de actioncams. Eventuele ontbrekende specs kunnen er altijd bijgeplaatst worden zodat je toch goed kunt filteren.
Pagina: 1