Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-07 16:05
Hallo,

ik heb een leuk geluidskaartje gevonden, het is een pcie x1 kaart maar helaas hangt mijn videokaart over dit slot heen. Ik heb in mijn kast ook nog een pcie x4 slot over maar als ik hem hierin heb werkt de geluidskaart niet, hij word niet gevonden.

Ik gebruik

- asus maximus iv extreme (b3)
- i7 3770k
- creative SB x-fi xtreme gamer MSI (OEM) geluidskaart
- r9 290x van msi

In het kort

Kaart zit nu in het slot (X4 slot) maar hij word niet gevonden, als ik de drivers installeer zegt hij dat hij de kaart niet kan vinden.

KAART ZIT NU IN EEN X4 SLOT, OP INTERNET ZEI IEMAND (geloof ik 8) )DEZE OP X1 SPEED DRAAIT

Weet iemand een oplossing |:(

Met vriendelijke groeten,
Rick

[ Voor 46% gewijzigd door gtxkiller op 25-06-2016 08:56 . Reden: omdat de kaart nu in het slot zit, nu is het een probleem geworden en geen vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15
Ja, dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Eerste google resultaat geeft al aan dat dit kan ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Ik heb hem er nu in zitten maar hij werkt niet, hij kan hem niet vinden :'(
Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Drivers geinstalleerd?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
hij zegt dat hij de kaart niet kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Wie zegt dat?... Een beetje meer (of uberhaupt enige) informatie is wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
ik heb de kaart er nu inzitten (in het x4 slot).
Ik heb de drivers proberen te instaleren, maar hij komt met een foutmelding dat hij de kaart niet kan vinden..

/edit: Wat ik was vergeten te vertellen is dat het een MSI geluidskaart is (OEM)

/edit: Heb mijn eerste post ff aangepast

[ Voor 28% gewijzigd door br00ky op 25-06-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Komt de kaart tussen apparaatbeheer??

Welke drivers gebruik je? Zou niet de eerste keer zijn dat creative de verkeerde versie op zijn website zet of dat de installer kaputt is. (schering en inslag)

Als de kaart gevonden wordt in apparaatbeheer moet je anders eens manueel de drivers toevoegen en niet via de installer.

///snelle google zegt me dat je de oude originele drivers moet gebruiken (2009)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:00
Ik wist niet dat MSI ook creative geluidskaarten maakte. Maar als ik zoek kom ik uit op zoiets: http://www.creative.com/oem/partner/msi_motherboards.asp

De "geluidskaart" die dan bedoelt wordt lijkt meer op een "extender" (zie fotootje rechtsboven, om de juiste aansluitingen te kunnen aanbieden) en is dan misschien nog afhankelijk van een chip die op het moederbord zit, denk ik.

Dus iets meer info over de hardware, moederbord, geluidskaart. Waar heb je hem vandaan? Hoe ziet 'ie eruit?

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 25-06-2016 10:28 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Ik zie hem helaas niet tussen apparaten beheer staan.

Hij kwam geleverd bij een msi p7n diamond moederbord, deze: https://www.msi.com/Mothe...iamond.html#hero-overview

De kaart is in dit filmpje te zien:
YouTube: MSI P7N Diamond Motherboard

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Dikke kans dat, zoals Ramon het al schetst, het een geluidskaart is die alleen op dat moederbord werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
ik zal hem nog ff testen in mijn 2e pc, misschien ligt het aan het slot. Zoals het er nu naar uitziet denk ik dat hij bij het board hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Tot mijn grote verbazing werkt hij in mijn 2e pc (met een Asus board dus geen msi p9n diamond)

Heeft iemand een idee waarom hij het niet main pc zijn pcie X4 slot doet? Ik zag dat het een pcie X4 slot is maar elektrisch een X1, maakt dit iets uit?

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Heb hem er opnieuw ingestoken, maar ik zie hem nog steeds niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 22:26
Heb je niet de mogelijkheid om een andere GPU te gebruiken die het x1 slot niet overlapt om zo de geluidskaart daar in te proberen? Theoretisch moet hij gewoon in een X4 slot werken. Ongeacht hoe deze elektrisch aangesloten is (hij zal iig x1 zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Dit bord heeft 4 keer pcie 16x. Daar kan de kaart ook in. Het is een 1x pcie kaart dus die werkt in alle pcie slots. Dus probeer eens of het in een ander slot (lang en rood) wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Ik zou hem in het X16 sloten kunnen proberen, maar ik heb hem het liefst in dat X4 slot i.v.m. de temps van mijn r9 290x.
Ik zal het X16 van de week wel ff testen, maar hij zou gewoon in het X4 slot moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Ik heb de kaart er opnieuw ingezet, maar hij ziet hem nogsteeds niet.

Volgens het internet moet hij gewoon werken in het x4 slot, dit zou ook en stuk beter uitkomen in combinatie met mijn r9 290x.

Ik vond dit op internet: http://www.overclock.net/...v-extreme-and-sound-cards

Ik heb wel een x1 slot op mijn moederbord zitten, is het iets om mijn videokaart in een lager slot te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:41

nelizmastr

Goed wies kapot

gtxkiller schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:06:
Ik heb de kaart er opnieuw ingezet, maar hij ziet hem nogsteeds niet.

Volgens het internet moet hij gewoon werken in het x4 slot, dit zou ook en stuk beter uitkomen in combinatie met mijn r9 290x.

Ik vond dit op internet: http://www.overclock.net/...v-extreme-and-sound-cards

Ik heb wel een x1 slot op mijn moederbord zitten, is het iets om mijn videokaart in een lager slot te zetten?
Zolang dat slot minimaal 8x elektrisch is kan daar prima een videokaart in ja.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Ik vond op internet trouwens dat het x4 slot op mijn moederbord elektrisch maar een x2 slot is, zou dit de reden kunnen zijn dat het niet werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gtxkiller schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:23:
Ik vond op internet trouwens dat het x4 slot op mijn moederbord elektrisch maar een x2 slot is, zou dit de reden kunnen zijn dat het niet werkte?
Nope, want PCIe is zowel backwards als forwards compatible. (een x1 kaart werkt in een x16 slot, maar een x16 kaart werkt ook prima in een x1 slot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 22:56
Ik heb een asus PCI-E 1x geluidskaart en daarmee komt het super precies hoe je die kaart erin steekt. Als ie niet precies recht erin zit (bijv na het aandraaien van het schroefje in de pci bracket dan wordt ie al niet herkend. Check dus even of je kaart exact recht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Zal ik straks ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 23:23
Probeer eens je 290X in een lager PCI-E X16 slot te steken. Dat kan geen kwaad, ik heb zelf mijn 290X ook in mijn onderste PCI-E 3.0 X16 slot. Dan kan je je geluidskaart gewoon in de PCI-E X2 slot steken zonder dat hij de fans blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Ik heb hem zo recht mogelijk in het slot gestopt, maar hij werkt nog steeds niet.
http://m.imgur.com/86aZYaI

Ik heb hem het liefst in het onderste slot omdat hij daar het mooiste uitkomt en het minste effect heeft op de koeling, ook zou hij hierin gewoon moeten werken.

Maar stel dat hij toch in het X1 slot moet, waar moet mijn videokaart dan in? Ze zeggen altijd dat je hem in het slot dat het dichts bij de CPU zit moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In een ander x16 slot. Helaas is de documentatie op de Asussite niet heel helder in welk slot nou precies wat is (4x x16 kan natuurlijk niet met jouw chipset), maar ook in een x8 slot doet dat ding het prima. Kun je met GPU-Z altijd nog even kijken wat de linkspeed is van het ding en of die dan ook daadwerkelijk op x16 draait of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Dan kan ik doen, maar ik vind het ook best raar dat het X4 slot niet gewoon werkt. Kan het niet een bios setting zijn of zoiets :S
Pagina: 1