Buildserver voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• winandus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:44
Hoi allemaal,

ik wil voor thuis een soort buildserver bouwen. Naast de functie van buildserver wil ik er ook wat andere software op draaien, zoals bijvoorbeeld AMQP, een webserver en wat zelf geschreven programma's. Hij hoeft niet te dienen als NAS (voor foto's en films etc.), daar heb ik al een

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
Ubuntu server, Git/svn, jenkins, AMQP, mogelijk MySql, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400-500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
MoBo, cpu, geheugen, behuizing, voeding en opslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energiezuinig, het liefst stil. Grootte maakt me niet zoveel uit. Maar alles moet wel krachtig genoeg zijn om al deze taken goed uit te kunnen voeren.

Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het vinden van de "sweet spot" op het gebied van verbruik, processing power en budget. Daarnaast zit ik nog met de harde schijf. In de BBG (link staat hieronder) wordt een WD Red nas aanbevolen. Is dit ook de beste optie voor een systeem als dit?

Ik heb zelf een lijstje samengesteld op basis van de BBG van afgelopen juli maar dan geupgrade naar een celeron van de skylake generatie. Daar heb ik een kleine SSD bijgevoegd voor het OS etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100T Boxed€ 118,-€ 118,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,-€ 53,-
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 105,95€ 105,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 39,-€ 39,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 445,84

[ Voor 4% gewijzigd door winandus op 25-06-2016 08:49 ]

Alle reacties

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11 13:18
Is het niet handig aangezien je meerdere dingen tegelijk heb draaien + dat het builden vast wel multithreaded gebeurd, om in ieder geval 4 threads beschikbaar te hebben (i3 = 2 cores met HT)? Afhankelijk van de grootte HDD die je erbij neemt moet dat nog wel passen in je budget (het liefst heb je natuurlijk een i5 of i7, maar dat wordt lastig denk ik)
Red schijf is naar mijn idee ook de beste optie aangezien die gemaakt zijn om in een 24/7 systeem te draaien.

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

• winandus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:44
Daar had ik inderdaad ook al aan gedacht. Maar ik weet niet precies hoeveel computing power een dergelijk systeem nodig heeft, dus ik hoopte wat input te krijgen van mede-tweakers die een vergelijkbaar systeem thuis hebben.

Een i3 past inderdaad nog binnen het budget. Ik heb in dit geval voor de 6100T (low power optie) gekozen, aangezien het systeem lang niet altijd actief is. Die heeft een (max) clockfrequentie die 0,5 Ghz lager ligt dan de gewone, iets lagere GPU frequentie en wat minder L3 cache.

Ik heb ook een harde schijf toegevoegd en het lijstje geupdate.