Streaming video scrapen met python

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:56
Mijn doel is om een kodi plugin te maken om videos op de website van vier.be te kunnen bekijken.

Via selenium login ik in en kan ik de episodelijst enzo ophalen.
Nu is het probleem echter dat ik niet weet of het mogelijk is om de video programatorisch op te halen

Bij het afspelen van de video zie ik via chrome dev tools dat gebruik gemaakt wordt van "Adaptive Video Streaming Service by www.bitmovin.com"

Wanneer de video afspeelt, zie ik via chrome inspector bvb het volgende:
url + /media_w794598208_1.ts
url + /media_w794598208_2.ts
telkens oplopend.

Eenmaal ik die basisbestandsnaam weet (media_w794598208), kan ik wel via python een script schrijven die de bestanden met de nummers erna ophaalt tot er geen meer beschikbaar zijn. Maar mijn probleem is eigenlijk dat ik niet weet hoe ik die bestandsnaam moet achterhalen.

En indien ik het op deze manier zou doen, moet ik eerst alle files downloaden en dan concatten voordat ik de episode kan afspelen, wat wel redelijk vervelend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Als je .ts video bestanden tegen komt, gaat dat vrijwel altijd gepaard met M3U playlists. Bij een kleine inspectie blijkt dat er altijd een playlist.m3u8 bestand is wat verwijst naar een chunklist_w{id}.m3u8 playlist. Daarin staan vervolgens de .ts video bestandsnamen.

Zo heb je op de geteste pagina bijvoorbeeld: playlist.m3u8 wat verwijst naar chunklist_w475055477.m3u8, waarin media_w475055477_0.ts en media_w475055477_1.ts.ts vermeldt staan. Je zult dus op een of andere manier de playlist.m3u8 url moeten achterhalen, wat blijkt te gaan via een data-filename attribute in het video element, wat vervolgens neerkomt op:
http://vod.streamcloud.be/vier_vod/mp4:_definst_/{{data-filename}}.mp4/playlist.m3u8

Waarbij {{data-filename}} bijvoorbeeld promo/2016/20160620_film_wild_hogs is.

Wellicht dat je met Kodi gewoon de playlist kunt afspelen, mits je deze aanpast naar volledige URLs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
Zou het niet gewoon werken om de m3u8 playlist direct aan Kodi te voeren? Kans is namelijk groot dat dat gewoon al werkt, want Kodi heeft reeds ondersteuning voor HTTP Live Streaming (HLS). Het handmatig ophalen van alle bestanden is dan nergens voor nodig, tenzij je perse de complete video offline beschikbaar wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:10
Dit is geen direct antwoord op je vraag, maar wellicht is de Kodi plug-in Retrospect interessant voor je om naar te kijken? (ontwikkeld door een medetweaker: GroteBozewolf).

Om te testen wel even een Nightly van Git plukken.
Video streams won’t play due to the new login that is required for the vier.be site (See #736).
The GIT/Nightly version of Retrospect has a new feature the ‘password vault‘ that can securely store your credentials and this allows you to set a username and password for the vier.be site.

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:56
Ok bedankt voor de info, ik denk dat ik verder kan :)
Na login via selenium, zal ik proberen de playlist.m3u8 op te halen en daarvan de files te downloaden.
Nadat bvb 2 files gedownload zijn, kan ik een de playlist doorsturen naar kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 14:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Uit de algemene voorwaarden van vier.be (http://www.vier.be/pagina/algemene-voorwaarden/4633):
Het ongeoorloofd doorgeven van Content bestanden door middel van bijvoorbeeld een peer-to-peer netwerk, het ongeoorloofd posten, toegankelijk maken, kopiëren, uploaden, downloaden of overige verspreiding van bestanden en/of het ondersteunen van zulke handelingen is uitdrukkelijk verboden. Piraterij is een misdrijf en dus strafbaar.
Ik kan dan ook niet anders dan je topic sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 25-06-2016 17:18 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.