Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Goedenavond allen,

Ik ben nu een aantal maanden werkzaam als Junior IT Manager en heb het erg naar mijn zin. Tijdens mijn sollicitatie werd initieel meer salaris geboden dan ik nu daadwerkelijk krijg. Ik vond dat ik dit salaris niet waard was aangezien ik geen relevante IT ervaring had noch een diploma in die richting. Als alternatief ben ik akkoord gegaan met minder salaris maar met de belofte dat mijn werkgever mijn HBO Business IT & Management opleiding betaalde d.m.v. een studiebudget van 5000 euro per jaar voor 3 jaar lang.

Nu is dan de dag gekomen dat ik de studieovereenkomst voorgelegd kreeg. Ik heb het nog niet met mijn werkgever besproken maar wil wel graag jullie meningen horen.

Feiten:

- In contract opgenomen : 5000 euro studiebudget per jaar voor 3 jaar lang
- In huisreglement opgenomen : Werkgever mag uiteindelijk bepalen hoe hoog de studiebijdrage wordt. Bij niet slagen mag werkgever studiekosten terugvorderen. Indien werknemer binnen 2 jaar na uitbetaling van studiebijdrage ontslag neemt of op staande voet ontslagen wordt is werknemer verplicht tot terugbetaling van studiebijdrage. 1/24 deel voor elke maand van de 2 jaar die nog niet verstreken is

Tot dusver niet spannend, tot vandaag. In studieovereenkomst staat het volgende;

- Toekenning opleiding van Administratie, Informatievoorziening en Control
- Werkgever betaald 100% van de cursus- en lesgelden (HBO BIM a 1630 euro per jaar, 4 jaar lang begrijp ik hieruit?) De examen, diploma en verplicht gestelde studiemateriaal op basis van declaratie.
- Werkgever vergoed maximaal 1 malig examengelden

- In een mondeling gesprek zijn wij overeenkomen dat ik i.p.v. 5x8uur werken, 4x9 -> overige 4 uur werden studie uren.
-Terugbetalingsverplichting: Werkgever heeft het recht om de door hem gedragen kosten van de studie van de werknemer, zoals omschreven in deze overeenkomst van werknemer terug te vorderen als;
a. Op staande voet ontslagen
b. De studie binnen redelijke tijd niet met goed gevolg is afgesloten
c. De kosten meer bedragen dan €3000,-

- Als het dienstverband van de werknemer op verzoek van werknemer binnen 3 jaar na voltooiing of beeindiging van de studie eindigt, betaalt de werknemer de toegekende tegemoetkoming terug aan de werkgever. Hierbij geldt de volgende afbouw regeling: Binnen 0-6 maanden gehele vergoeding, binnen 6-12 maanden 67%, binnen 12-24 maanden 50%, binnen 24-36 maanden 50%

Volgens mij lopen hier veel dingen door elkaar heen en spreken elkaar tegen, ik realiseer me dat een gesprek met mijn werkgever het meest gaat ophelderen, maar ik wil graag goed voorbereid het gesprek in gaan.

Kan iemand wat insight geven? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik snap niet zo goed wat je nu wil met dit topic..?
CrawlFish schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:17:
Nu is dan de dag gekomen dat ik de studieovereenkomst voorgelegd kreeg. En zit toch met een paar vragen
Wat zijn precies je vragen?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De studie overeenkomst is redelijk standaard. Alleen die 24-36 mnd is een hoog percentage.

Aangezien je bij aangaan contract minder salaris bent overeengekomen had je waarschijnlijk verwacht dat die clausule van terugbetalen er niet in zou zitten?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

In je contract staat dat je 5k per jaar mag besteden aan studie (voor 3 jaar). Als hier geen aanvullende voorwaarden in staan, dan krijg jij gewoon ieder jaar een studiebudget van 5k.

Het huisreglement is leuk en aardig, maar dat lijken me een soort algemene voorwaarden. Jij hebt andere voorwaarden bedongen bij je contract (een vast bedrag per jaar voor 3 jaar lang).

Dat ze nu een aparte studieovereenkomst gaan opstellen is een beetje bullshit. Je hebt al een overeenkomst in je contract voor de aankomende 3 jaar.

De studie kost € 1630,- per jaar (ex examengelden).
Je hebt dus (m.i.) nog een budget over van € 5000-€ 1630= € 3370 per jaar wat je kunt besteden aan studie. Hier zul je nog een aantal examens van moeten doen (laat dat eens ~€ 1000,- zijn). Dan heb je dus nog zo'n ~€ 2500,- over om andere studiedingen te doen.

Het 4e jaar van die studie, daar moet een studieovereenkomst voor worden afgesloten.

Dat is hoe ik het lees.

Ik weet niet wat je hebt afgesproken over die 5k per jaar :? Wordt dat jaarlijks gestort? Is dat een potje bij de werkgever? Wat gebeurd er met het geld dat overblijft? Mag je geld opsparen voor latere studies? enz.

edit:
HBO Business IT & Management opleiding
Alleen die opleiding dus. Beetje lame om te zeggen dat je 5k krijgt per jaar terwijl die opleiding in totaal niet eens 5k kost.

Ik zou eens kijken wat je daarmee kunt.. een beetje manager regelt dat ;)

Resumerend:
- Contract -> afspraak 5k per jaar voor 3 jaar lang (verdere details onbekend, maar een totaal studiebudget van 15k)
- Werkgever wil nu een aparte studieovereenkomst opstellen terwijl er een bestaande afspraak ligt (in het contract)
- Jij moet even het achterste van je tong laten zien

offtopic:
Ik heb jaren studieovereenkomsten gemaakt en contracten aangeboden, als ik het had gedaan zoals ik hieruit distilleer zonder de specifieke regels in het contract, had ik een groot probleem gehad met mijn werknemer

[ Voor 37% gewijzigd door St@m op 24-06-2016 20:38 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
Wacht ff: jij bent akkoord gegaan met opleiding in ruil voor minder salaris en nu wil de werkgever je ook nog eens een terugbetalingsregeling aansmeren? Dat komt me erg onredelijk voor.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
StevenK schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:57:
Wacht ff: jij bent akkoord gegaan met opleiding in ruil voor minder salaris en nu wil de werkgever je ook nog eens een terugbetalingsregeling aansmeren? Dat komt me erg onredelijk voor.
Ik neem aan dat de salarisindicatie tijdens de sollicitatie is geweest op basis van een 100% invulling van het opgestelde functie profiel/eisen voor Junior IT Manager, waaronder en niet geheel onbelangrijk : IT ervaring (gokje, zo uit de losse pols :9 )

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
Breezers schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:03:
[...]

Ik neem aan dat de salarisindicatie tijdens de sollicitatie is geweest op basis van een 100% invulling van het opgestelde functie profiel/eisen voor Junior IT Manager, waaronder en niet geheel onbelangrijk : IT ervaring (gokje, zo uit de losse pols :9 )
Assumption is the mother of all fuckups. En TS schrijft
Ik vond dat ik dit salaris niet waard was aangezien ik geen relevante IT ervaring had noch een diploma in die richting. Als alternatief ben ik akkoord gegaan met minder salaris maar met de belofte dat mijn werkgever mijn HBO Business IT & Management opleiding betaalde d.m.v. een studiebudget van 5000 euro per jaar voor 3 jaar lang.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
Dus: TS betaalt indirect zijn eigen studie door loon in te leveren, gaat gebukt onder een amortisatieregeling alsof de werkgever de kosten had genomen en zal straks moeite hebben om de "tijdelijke" salarisverlaging te herstellen omdat hij toch niet weg kan.

Slecht onderhandeld. Maak zsm die opleiding af en voorkom dat deze fout je te lang blijft achtervolgen. Waarschijnlijk is daar een job hop voor nodig, zodra de studie (bijna) is afbetaald.

Voor wie nog meer overweegt om op kosten van de zaak te studeren, bereken ook het alternatief om de studie zelf te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20
Eerlijk gezegd: je bent de eerste die ik ken die op eigen initiatief een lager salaris wil omdat hij zichzelf het niet waard vindt. Heel nobel maar ik zou dit snel afleren als ik jou was want je doet jezelf te kort. Blijkbaar vond je werkgever je wel dat salaris waard en die heeft er toch wat meer ervaring mee dan jij...
Nu heb je zowel een salarisachterstand die je moeilijk weer kan inlopen, als een amortisatieregeling voor een studie die je effectief zelf betaalt uit je salarisverlaging. Dat lijkt me niet eerlijk. Terug naar de baas dus om dit aan te kaarten en de hele regeling van tafel te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 21:03

Galois

1811 - 1832

naitsoezn schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:26:
Ik snap niet zo goed wat je nu wil met dit topic..?

[...]

Wat zijn precies je vragen?
offtopic:
Zie de reacties onder die van jou. Dat is wat de TS wil: meningen, ideeën, tips, ... Mijn inziens een zeer waardevol iets van GoT.
Als je niets weet te reageren, reageer dan niet. Je hóeft niet op elk topic te reageren. Anderen die wel wat met de topic kunnen, zullen dan reageren...
Tot zover mijn ongevraagde mening, op iets wat zo vaak voorkomt op GoT. Jammer vind ik.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
YakuzA schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:14:
De studie overeenkomst is redelijk standaard. Alleen die 24-36 mnd is een hoog percentage.

Aangezien je bij aangaan contract minder salaris bent overeengekomen had je waarschijnlijk verwacht dat die clausule van terugbetalen er niet in zou zitten?
Hij is zelfs zo standaard dat hij van het internet is afgeplukt :-).
Ik ben bekend met studieovereenkomsten bij mijn vorige baan, ik ging er van uit dat dit er in zou zitten echter niet op deze manier. Volgens mij, correct me if i'm wrong, moet een terugbetaalovereenkomst altijd in de glijdende vorm zijn, dus 2x 50% mag niet. Of is dit veranderd, weet iemand dat?
St@m schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:28:
In je contract staat dat je 5k per jaar mag besteden aan studie (voor 3 jaar). Als hier geen aanvullende voorwaarden in staan, dan krijg jij gewoon ieder jaar een studiebudget van 5k.

Het huisreglement is leuk en aardig, maar dat lijken me een soort algemene voorwaarden. Jij hebt andere voorwaarden bedongen bij je contract (een vast bedrag per jaar voor 3 jaar lang).

Dat ze nu een aparte studieovereenkomst gaan opstellen is een beetje bullshit. Je hebt al een overeenkomst in je contract voor de aankomende 3 jaar.

De studie kost € 1630,- per jaar (ex examengelden).
Je hebt dus (m.i.) nog een budget over van € 5000-€ 1630= € 3370 per jaar wat je kunt besteden aan studie. Hier zul je nog een aantal examens van moeten doen (laat dat eens ~€ 1000,- zijn). Dan heb je dus nog zo'n ~€ 2500,- over om andere studiedingen te doen.

Het 4e jaar van die studie, daar moet een studieovereenkomst voor worden afgesloten.

Dat is hoe ik het lees.

Ik weet niet wat je hebt afgesproken over die 5k per jaar :? Wordt dat jaarlijks gestort? Is dat een potje bij de werkgever? Wat gebeurd er met het geld dat overblijft? Mag je geld opsparen voor latere studies? enz.

edit:
[...]

Alleen die opleiding dus. Beetje lame om te zeggen dat je 5k krijgt per jaar terwijl die opleiding in totaal niet eens 5k kost.

Ik zou eens kijken wat je daarmee kunt.. een beetje manager regelt dat ;)

Resumerend:
- Contract -> afspraak 5k per jaar voor 3 jaar lang (verdere details onbekend, maar een totaal studiebudget van 15k)
- Werkgever wil nu een aparte studieovereenkomst opstellen terwijl er een bestaande afspraak ligt (in het contract)
- Jij moet even het achterste van je tong laten zien

offtopic:
Ik heb jaren studieovereenkomsten gemaakt en contracten aangeboden, als ik het had gedaan zoals ik hieruit distilleer zonder de specifieke regels in het contract, had ik een groot probleem gehad met mijn werknemer
5k per jaar, 3 jaar lang, beschikbaar na 3 maanden in dienst. Dat is letterlijk wat er staat, niet meer niet minder. Misschien zelf ook te weinig aan besteed destijds, was al blij dat ik een baan in de IT vond. Weer wat geleerd :-)

Ik laat graag het achterste van mijn tong zien, echter speelt wel in mijn achterhoofd dat ik er ''pas'' 6 maanden werk en het werk echt een leuke uitdaging vind dus ik wil het niet verpesten. Mijn werkgever is wat ik van de vaste medewerkers hoor wel het typje ''my way or the high way''.
t_captain schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:45:
Dus: TS betaalt indirect zijn eigen studie door loon in te leveren, gaat gebukt onder een amortisatieregeling alsof de werkgever de kosten had genomen en zal straks moeite hebben om de "tijdelijke" salarisverlaging te herstellen omdat hij toch niet weg kan.

Slecht onderhandeld. Maak zsm die opleiding af en voorkom dat deze fout je te lang blijft achtervolgen. Waarschijnlijk is daar een job hop voor nodig, zodra de studie (bijna) is afbetaald.

Voor wie nog meer overweegt om op kosten van de zaak te studeren, bereken ook het alternatief om de studie zelf te betalen.
Ik moet sowieso nog beginnen met de opleiding. Mijn idee is dus om, dit te tekenen, potje sparen tijdens de 4 jarige studie en indien gewenst kan ik alsnog vertrekken. Ik zie dat ook maar als een investering dan.
koksie schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 07:36:
Eerlijk gezegd: je bent de eerste die ik ken die op eigen initiatief een lager salaris wil omdat hij zichzelf het niet waard vindt. Heel nobel maar ik zou dit snel afleren als ik jou was want je doet jezelf te kort. Blijkbaar vond je werkgever je wel dat salaris waard en die heeft er toch wat meer ervaring mee dan jij...
Nu heb je zowel een salarisachterstand die je moeilijk weer kan inlopen, als een amortisatieregeling voor een studie die je effectief zelf betaalt uit je salarisverlaging. Dat lijkt me niet eerlijk. Terug naar de baas dus om dit aan te kaarten en de hele regeling van tafel te krijgen.
Ik snap dat je dit zegt, eerlijk waar. Echter vanuit mijn positie was ik dolblij een functie als JR IT Manager te krijgen komende vanuit de retail wereld met een dramasalaris. Uiteindelijk verdien ik ''maar'' 250 euro bruto minder per maand in ruil voor de studie. Destijds leek mij dit een mooie oplossing, ook heb ik de mondelinge toezegging (for what it's worth tegenwoordig..) dat ik gewoon in salaris stijg elk jaar.
Mijn ultieme doel was gewoon z.s.m. die HBO halen en doorgroeien. Ook heeft het buitenlandse hoofdkantoor al interesse getoond in mij, zodra ik de opleiding gehaald heb zou ik in het SAP projectteam kunnen klimmen.

Vind het wel een lastige situatie zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 22:50
Hmm, er staat nergens, dat ie 5k krijgt per jaar hoor, dat is namelijk hoogstens de maximum.
2e regeltje schrijft hij zelf al, dat de werkgever beslist hoe hoog de studiebijdrage is.

Bij een contract tekenen, moet je niet uitgaan, wat de intenties waren tijdens gesprekken, maar letterlijk kijken, wat staat er in een contract en hoe kun je dat ook anders opvatten.
Dus contracten, altijd pieterpeuterig controleren en alles laten aanpassen, wat er niet goed geformuleerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

bangkirai schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:50:
Hmm, er staat nergens, dat ie 5k krijgt per jaar hoor, dat is namelijk hoogstens de maximum.
2e regeltje schrijft hij zelf al, dat de werkgever beslist hoe hoog de studiebijdrage is.

Bij een contract tekenen, moet je niet uitgaan, wat de intenties waren tijdens gesprekken, maar letterlijk kijken, wat staat er in een contract en hoe kun je dat ook anders opvatten.
Dus contracten, altijd pieterpeuterig controleren en alles laten aanpassen, wat er niet goed geformuleerd staat.
5k per jaar, 3 jaar lang, beschikbaar na 3 maanden in dienst. Dat is letterlijk wat er staat, niet meer niet
Als dat in mijn contract staat dan krijg ik 5k per jaar, 3 jaar lang en de eerste storting is nadat ik 3 maanden in dienst ben.
Je hebt helemaal gelijk dat dit niet goed geformuleerd is. Dit is sowieso zonder verdere uitleg voor meerdere interpretaties uitlegbaar, maar ze moeten wel van goede huize komen om dit om te draaien naar een: "je krijgt 5k per jaar voor 3 jaar lang maar niet echt 5k, wel het bedrag dat wij vinden"

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de echt letterlijke tekst, want ik geloof niet dat er letterlijk staat wat hierboven staat.
CrawlFish schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:16:
[...]
5k per jaar, 3 jaar lang, beschikbaar na 3 maanden in dienst. Dat is letterlijk wat er staat, niet meer niet minder. Misschien zelf ook te weinig aan besteed destijds, was al blij dat ik een baan in de IT vond. Weer wat geleerd :-)

Ik laat graag het achterste van mijn tong zien, echter speelt wel in mijn achterhoofd dat ik er ''pas'' 6 maanden werk en het werk echt een leuke uitdaging vind dus ik wil het niet verpesten. Mijn werkgever is wat ik van de vaste medewerkers hoor wel het typje ''my way or the high way''.
En wat zei je werkgever dan toen je na 3 maanden vroeg waarom je nog geen 5k op je rekening gestort had gekregen? Ik mis een beetje wat je zelf al wel hebt ondernomen. En sowieso wat je zelf had verwacht van de afspraken die zijn gemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 25-06-2016 12:58 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
St@m schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:55:

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de echt letterlijke tekst, want ik geloof niet dat er letterlijk staat wat hierboven staat.
De letterlijke tekst :

The Employer will contribute to the education of the Employee, by providing him with an education fund of €5000,- per year, for 3 years.

The education fund can only be used for work related education, and only after approval by the Employer.

The education fund becomes available not earlier then 3 months after first day of emplyment.

In case the Employee decides to terminate the employment agreement, the rules regarding repayment of education fund will be followed as described in the standing orders ("Huishoudelijk reglement")
Ik mis een beetje wat je zelf al wel hebt ondernomen. En sowieso wat je zelf had verwacht van de afspraken die zijn gemaakt.
Zelf uiteraard wel gesprekken gehad over school maar nooit tot in de detail. Ik was al erg blij dat deze mogelijkheid er was, achteraf best naief realiseer ik me nu. Ik had verwacht dat ik, zoals genoemd in het contract, 5000 euro per jaar mocht besteden aan mijn studie, hetzij lesjaar, examenkosten, boeken, eventuele laptop die ik nodig zou hebben.. zoiets. Ik denk dat ik het beste maandag gewoon het gesprek open in kan gaan met hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zoals ik het lees (IANAL) Die letterlijke tekst zegt dat je de HR-regels alleen tegengeworpen krijgt wanneer je zelf weggaat. Word je dus ontslagen, dan geldt het HR niet.

De enige die hier een goed antwoord kan geven met enige autoriteit, is een arbeidsrechtadvocaat. Ga naar een open spreekuur.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedemiddag
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-02-2024
CrawlFish schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:16:
Ik ben bekend met studieovereenkomsten bij mijn vorige baan, ik ging er van uit dat dit er in zou zitten echter niet op deze manier. Volgens mij, correct me if i'm wrong, moet een terugbetaalovereenkomst altijd in de glijdende vorm zijn, dus 2x 50% mag niet. Of is dit veranderd, weet iemand dat?
In Nederland is het inderdaad zo dat dat niet mag. Zie hiervoor het arrest van de Hoge Raad van 10 juni 1983, RvdW 1983, 122 (Muller/Van Opzeeland).
deze terugbetalingsverplichting vermindert naar evenredigheid van het voortduren van de dienstbetrekking gedurende de onder 1 bedoelde tijdspanne.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrawlFish
Bedankt allemaal voor jullie input! Ik heb vandaag het gesprek gehad, de overeenkomst wordt gewijzigd naar aanleiding van mijn opmerkingen. Bleek dat de organisatie weinig tot geen ervaring hier mee heeft, mijn input werd gewaardeerd. Het wordt nu zo overgenomen als mijn contract en voor het vierde jaar wordt een overeenkomst gemaakt. Ook de 5000 euro blijft als fonds staan, mocht ik iets nodig hebben zoals b.v. een laptop o.i.d. dan kan dit hieruit gefinancierd worden.

Goh, een werkgever is ook maar een mens he? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
indexample schreef op zondag 03 juli 2016 @ 19:56:
Members only:
Members only:

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
op staande voet ontslag krijg je niet zomaar, daar moet je echt je best voor doen zeg maar :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:38
CrawlFish schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:17:
-Terugbetalingsverplichting: Werkgever heeft het recht om de door hem gedragen kosten van de studie van de werknemer, zoals omschreven in deze overeenkomst van werknemer terug te vorderen als;
a. Op staande voet ontslagen
b. De studie binnen redelijke tijd niet met goed gevolg is afgesloten
c. De kosten meer bedragen dan €3000,-

- Als het dienstverband van de werknemer op verzoek van werknemer binnen 3 jaar na voltooiing of beeindiging van de studie eindigt, betaalt de werknemer de toegekende tegemoetkoming terug aan de werkgever. Hierbij geldt de volgende afbouw regeling: Binnen 0-6 maanden gehele vergoeding, binnen 6-12 maanden 67%, binnen 12-24 maanden 50%, binnen 24-36 maanden 50%
a) Dit is ook voor beperkte duur lijkt me.
b) Wat is 'binnen redelijke tijd'? Waar is dat bepaald, en zo nergens, wie bepaald dat op basis waarvan?
c) De kosten zijn al hoger dan 3000 toch?

Daarnaast dient de afbouwregeling naar evenredigheid van de tijdsspanne te verlopen, en ook geleidelijk, wanneer ik http://www.intermediair.n...n-opleiding-aan-werkgever althans zo snel goed lees. Lees het zelf even na zou ik zeggen. Ook lijkt punt a hiermee niet verenigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
Nou helaas blijft werkgever toch enorm moeilijk doen, en probeert met man en macht onder de gemaakte afspraken in het contract uit te komen. Het een wordt gezegd en toegezegd maar schriftelijk laat hij het toch weer anders vastleggen. Wanneer ik hem hier mee confronteer zegt hij geen zin te hebben in een discussie.

Jammer, terwijl ik nog welwillend mee wilde werken aan een andere regeling. Dan ga ik mijn toekomstplan maar even herschrijven en rustig kijken naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CrawlFish schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:54:
Nou helaas blijft werkgever toch enorm moeilijk doen, en probeert met man en macht onder de gemaakte afspraken in het contract uit te komen. Het een wordt gezegd en toegezegd maar schriftelijk laat hij het toch weer anders vastleggen. Wanneer ik hem hier mee confronteer zegt hij geen zin te hebben in een discussie.

Jammer, terwijl ik nog welwillend mee wilde werken aan een andere regeling. Dan ga ik mijn toekomstplan maar even herschrijven en rustig kijken naar wat anders.
Dat is jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
een werkgever die niet in discussie/gesprek wil over afspraken vastleggen is denk ik sowieso geen werkgever waar je wil werken. Succes met de zoektocht naar de volgende stap!

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
Bockelaar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:10:
een werkgever die niet in discussie/gesprek wil over afspraken vastleggen is denk ik sowieso geen werkgever waar je wil werken. Succes met de zoektocht naar de volgende stap!
Dit had ik zelf inderdaad ook inmiddels bedacht. De HBO studie is prettig maar niet zaligmakend op deze manier. Ik ga gewoon rustig verder met mijn ITIL thuiscursus en ga verder met andere certificaten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu precies het problem van dit voorstel dan? Ze willen de studie betalen en je krijg 4 uur studieverlof. (Moet je deze uren ook terug betalen eventueel?) Enige is dat je als je weg gaat terug moet betalen tot een periode van 3 jaar na afstuderen. Is dat zo onredelijk?

Je kunt ook gewoon zelf de studiekostigen en de kosten aftrekken van de belasting. Je hebt nu alleen MBO? Zou ik persoonlijk zeker HBO gaan doen. Men wil tegenwoordig papiertjes zien.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:44:
Wat is nu precies het problem van dit voorstel dan? Ze willen de studie betalen en je krijg 4 uur studieverlof. (Moet je deze uren ook terug betalen eventueel?) Enige is dat je als je weg gaat terug moet betalen tot een periode van 3 jaar na afstuderen. Is dat zo onredelijk?

Je kunt ook gewoon zelf de studiekostigen en de kosten aftrekken van de belasting. Je hebt nu alleen MBO? Zou ik persoonlijk zeker HBO gaan doen. Men wil tegenwoordig papiertjes zien.
Volkomen eens met bovenstaand! Je vergooit je eigen glazen op de lange termijn bij eventuele opties voor verdere promoties want dat zul je afvallen ivm het ontbreken van "het papiertje".

Ik heb een soort gelijk traject afgelegd als waar jij naar aan het kijken bent en ik kan je alleen maar aanraden om dit te doen! Bij een eventuele nieuwe werkgever kun je dit bedrag ook gewoon mee onderhandelen en daar bijvoorbeeld ook weer een overeenkomst voor afsluiten.
Het is goed dat je je hier laat adviseren over het bedrag en de overeenkomst en ik denk je goede input hebt gekregen. Is er echter nu zo'n groot verschil tussen jouw vraag en hun aanbod?

Het zelf bekostigen van een studie is overigens ook een erg goed alternatief! Je geeft al je kosten boven de drempelwaarde (ik dacht 250€) op bij je BD aangifte en krijgt dit als aftrekpost (je belastingschaal) netto geld voor terug. Helaas valt een laptop of tablet niet meer onder deze aftrekpost.
Je bent vrij om gaan en te staan en bij iedere mogelijke werkgever zie ze het volgen van een deeltijd opleiding als ambitieus dus je zou ook tussendoor gewoon kunnen switchen (gebeurde met 70% van mijn medestudenten en ikzelf ook)

Een HBO opleiding kost je op jaarbasis maximaal 2500euro
- collegegeld voor 2016-2017 = 1984€
- boeken (kijk ook 2ehands!) = 200€
- Examens - 300€

Ik hoop wel dat je kijkt naar een studie bij een gerenommeerde HBO-instelling ipv een van de vele zelfstudie aanbieders waarbij het slagingspercentage erg laag is.

Heel veel succes met het maken van je keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

De werkgever heeft er ook gewoon een voordeel bij, 50% als je na 35 maanden weg gaat is niet bijzonder reeel, gewoon afbouwen naar 0%.

Vergeet niet dat je met een overeenkomst met langere doorlooptijd in het nadeel staat tegenover je werkgever. Iets wat je naar mijn inziens zo veel mogelijk moet willen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle respect, maar we hebben het hier niet over een MBA van 40k. Die paar duizend EUR studieschuld neemt een toekomstige werkgever echt wel over.
Binnen 0-6 maanden gehele vergoeding, binnen 6-12 maanden 67%, binnen 12-24 maanden 50%, binnen 24-36 maanden 50%
Staat dit er echt zo in? Dan is het sowieso niet geldig en kun je eronder uit als het zover komt.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Waarom zou dit niet rechtsgeldig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
CrawlFish schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:54:

Praat je wel met de juiste persoon?

Ik zie vaak genoeg dat werknemer met manager praat, manager moet dat doorgeven aan HR, HR kiest het beste standaardcontract wat bij het verhaal van de manager past et voila, werkgever heeft niet het contract wat afgesproken was.

En manager wil best 1x teruggaan naar hr, maar niet 5x.
In wezen is het een falen van de manager, maar ik heb het wel eens goed zien werken als medewerker + manager samen naar HR stapten om duidelijk te maken in welke vorm het contract moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
Gomez12 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Praat je wel met de juiste persoon?

Ik zie vaak genoeg dat werknemer met manager praat, manager moet dat doorgeven aan HR, HR kiest het beste standaardcontract wat bij het verhaal van de manager past et voila, werkgever heeft niet het contract wat afgesproken was.

En manager wil best 1x teruggaan naar hr, maar niet 5x.
In wezen is het een falen van de manager, maar ik heb het wel eens goed zien werken als medewerker + manager samen naar HR stapten om duidelijk te maken in welke vorm het contract moest zijn.
Staat maar 1 iemand boven mij en dat is gelijk de directeur, kon ik maar met iemand anders praten 8)7
HR manager, Finance manager, 2 magazijnmedewerkers en een inkoper hebben inmiddels ook al ontslag genomen in de afgelopen maanden, je zou verwachten dat de hint wordt begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat is nu precies het problem van dit voorstel dan? Ze willen de studie betalen en je krijg 4 uur studieverlof. (Moet je deze uren ook terug betalen eventueel?) Enige is dat je als je weg gaat terug moet betalen tot een periode van 3 jaar na afstuderen. Is dat zo onredelijk?...
De TS betaalt de studie zelf doordat hij minder salaris krijgt dan voor zijn baan staat. Sigaar uit eigen doos dus. Onredelijk dus :)

Sowieso zou je kunnen proberen om die 3x5k uit te smeren over 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Bockelaar schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:08:
op staande voet ontslag krijg je niet zomaar, daar moet je echt je best voor doen zeg maar :)
Als ik het verhaal hierboven lees, doet die werkgever daar niet moeilijk over. Ik zou het er niet op aan willen laten komen in ieder geval, die gok is te groot dat je zelf met de gebakken peren blijft zitten ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:59:
[...]
De TS betaalt de studie zelf doordat hij minder salaris krijgt dan voor zijn baan staat. Sigaar uit eigen doos dus. Onredelijk dus :)

Sowieso zou je kunnen proberen om die 3x5k uit te smeren over 4 jaar.
Beter een sigaar uit eigen doos dan geen sigaar en wel inleveren. Dan had hij het tijdens de ondehandeling beter moeten regelen en zwart op wit zetten.

TS geeft aan dat hij het naar zijn zin heeft dus waarom nu al rekening houden met weg gaan? En als hij weg gaat neemt een nieuwe werkgever echt de schuld wel over. Dus; wat is nu precies het probleem? Je kunt de werkgever toch ook wel begrijpen dat hij niet iemand HBO laat doen, 4 uur verlof per week geeft, en dan die persoon op het moment dat het papiertje binnen is de deur uit laat lopen zonder enige vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:04:
[...]

Beter een sigaar uit eigen doos dan geen sigaar en wel inleveren. Dan had hij het tijdens de ondehandeling beter moeten regelen en zwart op wit zetten.

TS geeft aan dat hij het naar zijn zin heeft dus waarom nu al rekening houden met weg gaan? En als hij weg gaat neemt een nieuwe werkgever echt de schuld wel over. Dus; wat is nu precies het probleem? Je kunt de werkgever toch ook wel begrijpen dat hij niet iemand HBO laat doen, 4 uur verlof per week geeft, en dan die persoon op het moment dat het papiertje binnen is de deur uit laat lopen zonder enige vergoeding?
Ik hou geen rekening met weggaan. Eerder met een budget van 15k gedeeld verdeeld over de vier studiejaren in plaats van dat de TS de eerste drie jaren budget over heeft en het vierde jaar zelf mag betalen.

Juist omdat de afspraak is dat de TS minder salaris krijgt om dit budget te krijgen begrijp ik dus juist niet waar die werkgever moeilijk over doet. Afspraak is afspraak. Het enige dat ik niet begrijp is dat de werkgever zijn afspraak niet nakomt.

Achteraf gezien had de TS beter dat hogere salaris kunnen pakken en alles zelf kunnen betalen. Maar goed, dat is achteraf. Nu is het zaak om die 15k veilig te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 20-07-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is met die drie jaar zelf akkoord gegaan aldus de topic start. Je kunt alles wel in de schoenen van de werggever schuiven maar dat is een beetje kort door de bocht. Je hebt ook nog zelf wat verantwoordelijkheid in de grote mensen wereld. Ook weet ik even niet of de werkgever het niet wil splitsen over vier jaar. Ik maak uit de posts van de TS niet echt op wat nu het probleem is. Of dat hij had verwacht gewoon een zak met 15k te krijgen zonder enige overeenkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:17:
Hij is met die drie jaar zelf akkoord gegaan aldus de topic start. Je kunt alles wel in de schoenen van de werggever schuiven maar dat is een beetje kort door de bocht. Je hebt ook nog zelf wat verantwoordelijkheid in de grote mensen wereld. Ook weet ik even niet of de werkgever het niet wil splitsen over vier jaar. Ik maak uit de posts van de TS niet echt op wat nu het probleem is. Of dat hij had verwacht gewoon een zak met 15k te krijgen zonder enige overeenkomst.
De werkgever is akkoord gegaan met uitruilen van salaris tegen een opleidingsbudget. Dan moet hij/zij verantwoordelijkheid nemen en dat gewoon regelen. Dus wat is nu het probleem van die werkgever.... Een toezegging niet na willen komen omdat het achteraf niet uitkomt? Lekker betrouwbaar dan. Er is immers gewoon een overeenkomst. Niet op papier en dat maakt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wil toch betalen? Lees de topic start nog eens door. Daar wil de werkgever gewoon in mee gaan wat ik begrijp. TS & werkgever zijn akkoord gegaan met 5k, 3 jaar lang. Dat wil hij nu toch betalen? Daarom snap ik niet wat het probleem is. En anders lekker zelf betalen als je het niet eens bent met de studieovereenkomst.

Maar goed, zonder inhoudelijke reactie van de TS blijft het allemaal gissen wat nu precies het issue is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:16:
Hij wil toch betalen? Lees de topic start nog eens door. Daar wil de werkgever gewoon in mee gaan wat ik begrijp. TS & werkgever zijn akkoord gegaan met 5k, 3 jaar lang. Dat wil hij nu toch betalen? Daarom snap ik niet wat het probleem is. ..
Ik heb het topic gelezen :> De werkgever wil het geld terug als de TS weg gaat. Daar zit hem de kneep.
...En anders lekker zelf betalen als je het niet eens bent met de studieovereenkomst...
Lijkt me het beste, maar dan wel met dat hogere salaris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt gaan lopen miepen maar dan had je het beter moeten regelen. Ik zou lekker de studie gaan doen, helemaal omdat TS het naar zijn zin heeft, en intern mogelijkheden ziet door te groeien. Mocht hij een jaar na het afstuderen weg gaan, dan neemt een toekomstige werkgever die paar k echt wel over. Dus ik blijft erbij dat ik nu niet echt een groot probleem zie. Als TS er een ander idee bij had dan had hij dit op papier moeten laten zetten. Een studieovereenkomst is heel gangbaar.

Ook het vrijwillig inleveren van salaris ligt denk ik even wat anders. Hij zal uiteindelijk met minder genoegen hebben genomen ivm opleiding/ervaring. Ik kan me even niet voorstellen dat iemand op eigen beweging EUR 250,- per maand minder voorsteld bij een voorwaarden gesprek. Anyway, de TS is er al wel uit denk ik inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Roenie schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:42:
[...]
De werkgever is akkoord gegaan met uitruilen van salaris tegen een opleidingsbudget. Dan moet hij/zij verantwoordelijkheid nemen en dat gewoon regelen. Dus wat is nu het probleem van die werkgever.... Een toezegging niet na willen komen omdat het achteraf niet uitkomt? Lekker betrouwbaar dan. Er is immers gewoon een overeenkomst. Niet op papier en dat maakt het lastig.
Er is geen duidelijke overeenkomst en dat maakt het lastig.

Werkgever zal wel redeneren : Die 250 die wordt ingeleverd is voor die 4 studieuren per week plus een beetje het missen van kennis van TS zelf.
En de studieregeling is gewoon een standaard studieregeling zoals ieder ander die krijgt.

Want die studieuren die worden anders nergens verrekend net zomin als dat het mindere kennis-nivo van de TS nergens wordt verrekend.

Alleen zou ik er wel minimaal op staan dat je de regeling uit het huisreglement krijgt en niet de aparte behandeling waarmee je slechter af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
Ik kreeg geen statusupdates van mijn topic, erg vreemd. Excuses voor de late reactie.

Wat mij stoort is dat er afspraken zijn gemaakt tijdens contract bespreking. Hierin zijn de 5k elk jaar voor 3 jaar lang en een terugbetalingsregeling conform het huishoudelijk reglement afgesproken. Hier ben ik akkoord mee gegaan. Werkgever komt nu op de proppen met nieuwe overeenkomst en wil de 5k niet betalen maar maximaal het lesgeld en boeken.

Nieuwe overeenkomst heb ik uit goede wil nog overwogen, tot er continue struikelblokken werden ingezet door werkgever, b.v. terugbetalen als contract niet verlengd wordt. Ook werd werkgever moe van het doornemen van nieuwe overeenkomst en wilde verder niet meer in discussie gaan. Mijn argument van het okay vinden van een nieuwe overeenkomst (wat tenslotte maar 1 jaar extra in dienst blijven is, alleen de 5k wordt ernstig aangetast) maar wel i.c.m. een goede ultrabook voor school, werd ook niet op prijs gesteld want hij wilde niet meer betalen dan 500 euro voor een laptop. Om maar niet te melden dat ik de telefoon van de zaak ook nog steeds niet heb gehad.

Al met al worden afspraken gewoon niet nagekomen en is dit inderdaad een goed leermoment voor toekomstige contracten. Over het overnemen van studieschuld door andere werkgever maak ik mij inderdaad geen zorgen. Het euvel blijft nu dat ik al ingeleverd heb en nu blijkbaar nog meer moet inleveren want, en ik citeer: ''Ik vind het een te hoog bedrag wat is vastgelegd door de vorige directeur in je contract, dit is echt buiten proporties."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in het begin de afspraken al niet nagekomen worden geeft het geen goede vertrouwensbasis meer voor je toekomst bij deze werkgever.

Mijn advies:
Zet het mes op tafel. Je hebt niks te verliezen. Ze moeten gewoon nakomen wat er is afgesproken, anders is er geen deal en ook geen arbeidsovereenkomst. En hou het volgende alternatief achter de hand: als ze niet met die studieregeling in zee willen, eis dan die 5K per jaar bij je salaris erbij.

Zie het zo: zij moeten met een aantrekkelijk alternatief komen en dat ook nakomen. Onderhandelen is hard en geef dus niet teveel toe.

Mocht je er niet uitkomen, er zijn genoeg andere werkgevers zou ik zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Heb je al geshopt voor alternatieven? Langzamerhand lijkt het me dat je hier niet meer wilt werken als de werkgever er zulke ideeën op nahoudt hoe hij het beste zijn personeel kan uitkleden.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrawlFish
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:51:
Als in het begin de afspraken al niet nagekomen worden geeft het geen goede vertrouwensbasis meer voor je toekomst bij deze werkgever.

Mijn advies:
Zet het mes op tafel. Je hebt niks te verliezen. Ze moeten gewoon nakomen wat er is afgesproken, anders is er geen deal en ook geen arbeidsovereenkomst. En hou het volgende alternatief achter de hand: als ze niet met die studieregeling in zee willen, eis dan die 5K per jaar bij je salaris erbij.

Zie het zo: zij moeten met een aantrekkelijk alternatief komen en dat ook nakomen. Onderhandelen is hard en geef dus niet teveel toe.

Mocht je er niet uitkomen, er zijn genoeg andere werkgevers zou ik zeggen.
Dit is dus exact wat ik nu mis, het vertrouwen dat dit goed komt, tevens negeerde mijn werkgever mij gewoon 3 dagen na het laptop incident. Heb mijn ongenoegen al geuit, uiteraard wel netjes en zakelijk gebleven, echter gaat deze werkrelatie gewoon verstoord worden. Dit is niet waar ik op zit te wachten.
Het is een klein bedrijf en ik vroeg me af hoe het kon dat het verloop zo hoog is.. Nu weet ik dat dus denk ik.

Helaas heb ik wel wat te verliezen, ik heb geen recente IT ervaring behalve deze afgelopen 7 maanden dat ik hier nu werk, ook heb ik alleen retail diploma's m.u.v. mbo 2 ICT medewerker wat te verwaarlozen valt in de huidige markt.

Ik ben in mijn vrije tijd al begonnen met ITIL v3 foundation in de hoop wat interessanter te worden qua C.V.
Mocht de bom ontploffen zit ik er aan te denken zelf via NCOI een HBO Programma te volgen en op die manier wat dichterbij mijn doel te komen.

De wil is er, de motivatie ook.

[ Voor 4% gewijzigd door CrawlFish op 22-07-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat zo lees, gaat het niet lang meer duren voordat de situatie onhoudbaar wordt. Je werkgever merkt dat je afhankelijk van hen bent en buit je genadeloos uit. Dat wil je niet en dat gaat uiteindelijk gruwelijk aan je vreten. Laat niet over je heen lopen. Ik spreek hier uit eigen ervaring!

Hoe sneller je uit die situatie komt hoe beter. Ik zou in elk geval al rond gaan kijken of je niet een betere werkgever kunt vinden, zodat je je opties openhoudt.

Daarom zou ik ook eerder aan die opleiding HBO beginnen dan die ITIL opleiding. Desnoods 's avonds en desnoods met deelcertificaten. Elk deelcertificaat kun je op je CV zetten en sterkt je CV veel meer dan een ITIL certificaat dat je uiteindelijk toch wel haalt. Als je beide kan doen, nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
CrawlFish schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:06:
Wat mij stoort is dat er afspraken zijn gemaakt tijdens contract bespreking. Hierin zijn de 5k elk jaar voor 3 jaar lang en een terugbetalingsregeling conform het huishoudelijk reglement afgesproken. Hier ben ik akkoord mee gegaan. Werkgever komt nu op de proppen met nieuwe overeenkomst en wil de 5k niet betalen maar maximaal het lesgeld en boeken.
Max lesgeld + boeken lijkt mij normaal, wat had jij dan verwacht? Dat je 5k per jaar handje contantje zou krijgen voor het inleveren van 250 per maand?

Zoals je het zelf al in TS neerzet, je vraagt om een studiebudget met een doel niet om een vrij te besteden budget.
En zolang de school niet aangeeft dat een ultrabook een absolute verplichting is vallen dat soort dingen dus buiten een studiebudget. Anders kan je ook wel een lease-auto erbij nemen om naar school te gaan.

Ik denk eigenlijk hoe meer ik het lees hoe fouter jij het hebt gedaan. Jij probeerde onder een studieregeling gewoon wat extra geld los te krijgen (in de vorm van het verschil tussen studiekosten en 5k), alleen je baas heeft er een studieregeling van gemaakt en die valt ruim onder jouw beoogde 5k per jaar. En nu is het eigenlijk alleen maar huilie huilie dat je het verschil niet mag houden.

Alleen dat is allemaal normaal bij een studieregeling, jij had gewoon eerlijk moeten zijn en zeggen dat je gewoon een 1,5k studie regeling wilde en een 3,5k onkosten regeling zonder vragen.
Daar had je directeur gelijk nee tegen gezegd, maar het was dan in ieder geval wel duidelijk wat je wilde ipv dat je het stiekem erdoorheen probeerde te sluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:16
Gomez12 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:29:
[...]

Max lesgeld + boeken lijkt mij normaal, wat had jij dan verwacht? Dat je 5k per jaar handje contantje zou krijgen voor het inleveren van 250 per maand?
vergeet niet dat die 3000 bruto per jaar aan salaris ook nog pensioen/verzekeringen etc over afgedragen moet worden en dat de werkgever dat nu niet hoeft.

tevens zijn die studiekosten ook weer gedeeltelijk? belasting aftrekbaar voor de werkgever. In feit zal het die werkgever maar weinig kosten.

OT ik zou mijn heil ergens anders zoeken, gezien het feit dat vele anderen massaal weg gaan zegt genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door mannowlahn op 22-07-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Laatst online: 26-09 13:53
[...]

Zoals je het zelf al in TS neerzet, je vraagt om een studiebudget met een doel niet om een vrij te besteden budget.
En zolang de school niet aangeeft dat een ultrabook een absolute verplichting is vallen dat soort dingen dus buiten een studiebudget. Anders kan je ook wel een lease-auto erbij nemen om naar school te gaan.

Ik denk eigenlijk hoe meer ik het lees hoe fouter jij het hebt gedaan. Jij probeerde onder een studieregeling gewoon wat extra geld los te krijgen (in de vorm van het verschil tussen studiekosten en 5k), alleen je baas heeft er een studieregeling van gemaakt en die valt ruim onder jouw beoogde 5k per jaar. En nu is het eigenlijk alleen maar huilie huilie dat je het verschil niet mag houden.

Alleen dat is allemaal normaal bij een studieregeling, jij had gewoon eerlijk moeten zijn en zeggen dat je gewoon een 1,5k studie regeling wilde en een 3,5k onkosten regeling zonder vragen.
Daar had je directeur gelijk nee tegen gezegd, maar het was dan in ieder geval wel duidelijk wat je wilde ipv dat je het stiekem erdoorheen probeerde te sluizen.
Ik denk dat de insteek van de TS is dat hij alleen 1 opleiding/cursus vergoed krijgt, in plaats van dat de kosten van die ene opleiding van de 5k worden afgetrokken, waardoor hij het resterende bedrag kan spenderen aan andere cursussen/opleidingen/examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Viccers schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat de insteek van de TS is dat hij alleen 1 opleiding/cursus vergoed krijgt, in plaats van dat de kosten van die ene opleiding van de 5k worden afgetrokken, waardoor hij het resterende bedrag kan spenderen aan andere cursussen/opleidingen/examens.
Ehm, alleen die cursus HBO BIM die kost blijkbaar maar 1630 per jaar. Dus als het hem echt alleen daarom zou gaan waarom dan 5k vragen.
Plus dat hij nu zelf al met een voorstel voor een ultrabook ("voor school") komt als poging om die 5k te vullen.

Ik vermoed dat dat TS gewoon dacht alles even makkelijk onder die 5K voor studie te kunnen stouwen en dat de werkgever daar een stokje voor gestoken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
[...]

Ik denk dat je een verkeerd beeld aan het schetsen bent.
Nergens vraag ik om exact 5k, noch wil ik de overige 3,5k in mijn eigen zak steken, wat ik wel had verwacht is dat werkgever, (die ZELF 5k in het contract heeft gezet, elk jaar voor 3 jaar lang, MET een terugbetalingsregeling opgenomen in het huishoudelijk reglement en dit nu wil veranderen naar iets anders) niet terug moet krabbelen voor de eenmalige investering van een goede laptop voor school. Jammer dat je mij betiteld als een huilerd die iets ''stiekem'' er door heen wil sluizen.

Feit blijft dat er in het contract afspraken gemaakt zijn, al dan niet 100% uitgewerkt, dan hadden zij dit moeten doen tijdens het opstellen van het contract en niet voor eigen interpretatie open laten.
Nu achteraf op de proppen komen met een andere overeenkomst dan waar over gesproken in het contract, en feitelijk maar minder dan 5k per jaar beschikbaar stellen klopt dus ook niet.

Edit:
Gomez12 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:20:
[...]

Ehm, alleen die cursus HBO BIM die kost blijkbaar maar 1630 per jaar. Dus als het hem echt alleen daarom zou gaan waarom dan 5k vragen.
Plus dat hij nu zelf al met een voorstel voor een ultrabook ("voor school") komt als poging om die 5k te vullen.

Ik vermoed dat dat TS gewoon dacht alles even makkelijk onder die 5K voor studie te kunnen stouwen en dat de werkgever daar een stokje voor gestoken heeft.
Werkgever kwam zelf met de laptop aan omdat ik nog steeds geen mobiele telefoon van de zaak heb gehad. Ik heb zelf gezegd, ik heb liever dat je dan een deel van het studiebedrag investeert in een goede laptop voor de komende 4 jaar dan een mobiele telefoon. Waarop hij zelf antwoordde met "Ja, we zullen gewoon moeten investeren in een goede laptop zodat jij zonder zorgen kan gaan studeren."

[ Voor 16% gewijzigd door CrawlFish op 22-07-2016 15:15 ]

Pagina: 1