Toon posts:

R9 380 raar geluid.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mede Tweakers.

Heb een tijdje geleden dit systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 189,95€ 189,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 41,95€ 41,95
1Corsair CX450M€ 51,87€ 51,87
1Crucial BX200 240GB€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 697,57

Nu heb ik al voor de 3e keer deze week hetzelfde probleem. Namelijk dat (wat ik denk) mijn GPU een raar geluid maakt. Het gebeurt pas nadat ik ongeveer 10min een game speel. Dit was tijdens SimCity.
Na het sluiten van het spel ging het geluid na ongeveer 30sec weg.

Het zijn volgens mij niet mijn fans. Als ik deze op 100% zet krijg ik niet hetzelfde geluid. Ook komt het geluid als mijn fans geen 100% draaien.

Dit is het geluid:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U-pIrMb8LfM]

Heeft iemand een idee wat dat kan zijn, en of ik het zelf kan oplossen? Anders stuur ik hem maandag retour. Heb hem op 1 Juni aangeschaft.

Mochten jullie meer info nodig hebben (logs of iets dergelijks) kan dat geregeld worden.

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-06-2016 19:38)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nee terug sturen met de melding lager lawaai.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bedoel je dat tikken of dat knarsen? Knarsen is een lager van 1 van de ventilators, deze is uitgesleten en heeft op lage toeren te veel tijd om te bewegen. Tikken = ?

[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 24-06-2016 19:26 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:25:
Bedoel je dat tikken of dat knarsen? Knarsen is een lager van 1 van de ventilators, deze is uitgesleten en heeft op lage toeren te veel tijd om te bewegen. Tikken = ?
Is dat normaal bij een nieuwe video kaart? Heb hem pas een maand, neem aan dat die lagers niet zo snel slijten?

Acties:
  • Beste antwoord

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:38:
Oke, gaan we doen. Bedankt voor je hulp!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat tikken wat is dat eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb geen idee, er hangt geen kabel waar die tegen aan kan tikken ofzo. Op lagere temperaturen hoor ik ook zo goed als niks er van af komen.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Damic schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:39:
Dat tikken wat is dat eigenlijk?
Theoretisch zou het het krimpen/uitzetten van metaal kunnen zijn als gevolg van temperatuurschommelingen. Lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk.

Terugsturen onder wet koop op afstand als je binnen de 14 dagen (soms geven webshops 28/30/31/60) zit en anders reparatie.

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:45:
[...]

Theoretisch zou het het krimpen/uitzetten van metaal kunnen zijn als gevolg van temperatuurschommelingen. Lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk.

Terugsturen onder wet koop op afstand als je binnen de 14 dagen (soms geven webshops 28/30/31) zit en anders reparatie.
Helaas gebruiken ze de 14dagen regeling. Word dus reparatie. Hopen dat het niet al te lang gaat duren. Kan het ondertussen kwaad om er verder mee te gamen? Prestaties lijden er niet onder het klinkt alleen alsof het niet de bedoeling is.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:47:
[...]

Helaas gebruiken ze de 14dagen regeling. Word dus reparatie. Hopen dat het niet al te lang gaat duren. Kan het ondertussen kwaad om er verder mee te gamen? Prestaties lijden er niet onder het klinkt alleen alsof het niet de bedoeling is.
Ik zou om problemen met de shop te voorkomen in ieder geval de kaart verwijderen en kijken of het zich weer voor doet (op de IGP kan je ook wel ff gamen)
En natuurlijk rogue kabels of fan, stickertjes en andere ongein uitsluiten. Onderzoekskosten betalen is altijd zuur.

[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 24-06-2016 19:56 ]

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-01 08:07
kan ook gewoon vibratie zijn van een kabel en/of connector die tegen de grafische kaart tikt.
Je hebt immers wat meer kans op resonantie wanneer alles wat op hogere toeren draait

Zou dat eerst maar checken voordat je de kaart terug stuurt.
Kabels zo ver mogelijk van cpu&gpu koeler houden

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor de tips. Zal wat later vanavond mijn GPU er uit halen en wat gaan gamen. Kijken of het geluid er nog is of niet.
Pagina: 1