Vraag

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Gister is zojuist een RAM-stickje overleden in de computer van mijn ouders. Het betreft:
pricewatch: OCZ Platinum DDR3 PC3-10666
Nu ben ik niet heel erg thuis in de wereld van RAM, zeker aangezien het een setup van ongeveer 6 oud betreft,
Nu is 2GB RAM wel heel erg weinig en zoek ik daarom een nieuw setje van 4 of 8 GB ram, 4GB voldoet maar als het prijsverschil minimaal is kan 8GB ook.
Het hoeft niks bijzonders te zijn, de computer is al op leeftijd en zal met een jaar of 2 uiterlijk toch vervangen worden.

Moederbord:
pricewatch: Asus P7P55D
Als er verder nog informatie nodig is hoor ik het graag.

Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen, alvast bedankt!

Alle reacties

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
ram is ram, zeker voor zoon systeem maakt het bijna niks uit dus kan je gewoon voor het goedkoopste gaan
pricewatch: Crucial CT102464BA160B

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Weet je zeker dat een stickje kapot is, probeer eens lichte voltage verhoging van 0.1-0.2volt of ze om te wisselen. Kan ook een bankje op het moederbord kapot zijn.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-01 22:32
Ik weet niet of je 4GB of 8GB nodig hebt, dat moet je zelf bepalen (of ons meer vertellen over de situatie), maar hier zijn twee goede opties:

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
ToFast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:57:
Weet je zeker dat een stickje kapot is, probeer eens lichte voltage verhoging van 0.1-0.2volt of ze om te wisselen. Kan ook een bankje op het moederbord kapot zijn.
Goed dat je het zegt, heb uiteraard al weer te snel conclusies getrokken. Op het moment het 2e stickje in het eerste slot zitten en dan doet hij het ook gewoon.
Morgen dus maar eens even verder kijken, waarschijnlijk dus gewoon het 2e en 4e slot gebruiken?

Sorry voor de late reactie, was een beetje druk de afgelopen dagen.