Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"No bootable device"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 13:22
Goedemiddag,

Vanmiddag heb ik mijn laptop (Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G) open gemaakt en daarbij heb ik ook tijdelijk mijn SSD ontkoppeld. (dit betreft een Samsung m.2 sata 256gb SSD vanwaar ik ook Windows 10 draai) . Echter, na het opnieuw terugzetten van alle onderdelen toonde mijn laptop enkel het Acer logo (voor gedurende 30 seconden, terwijl dit normaal enkele seconden duurt), waarna de melding "No bootable device" werd getoond. Ik ben tijdens het demonteren en monteren voorzichtig te werk gegaan en heb dit al enkele keren vaker zonder problemen gedaan, vandaar mij verbazing dat ik nu Windows niet meer kan opstarten.

Ikzelf heb meerdere malen de laptop herstart wat uiteraard niet werkte. In de bios wordt de ssd gewoon getoond en uiteraard is deze als eerste schijf geselecteerd. Op Google/internet kon ik geen werkende of relevante oplossingen vinden, vandaar dat ik het nu hier probeer.

Is er iemand die eenzelfde probleem heeft gehad en/of weet je een oplossing voor mijn probleem, dan hoop ik graag iets te horen! Alvast bedankt!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Alle reacties

• Craftop
Ik heb inmiddels alles al geprobeerd en krijg nog steeds niet werkend. Ik heb het volgende gedaan:
Op een andere computer een usb met Windows installatiebestanden gemaakt zodat ik Windows kon herinstalleren. Via het progo Rufus verschillende manieren een iso usb aangemaakt, deze wordt gevonden in de boot manager maar hij selectie krijg ik een zwart beeld en gebeurt er niets.
Ik heb een andere schijf gebruikt, daar via een andere computer Windows op geïnstalleerd maar ook deze wordt niet herkent..
Het rare is dat in de bios (uefi) alle schijven zichtbaar zijn. Is er iemand die me kan helpen met mijn probleem?

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

kan je wel bijvoorbeeld linux mint vanaf een usb stick booten ?

indien dat zo is weet je dat de overige hardware goed is.

als dat zo is moet je het zoeken in je ssd. waarom die opeens niet werkt geen idee maar je kan dan dingen uitsluiten

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat als je via bootmenu je laptop opstart?
Heb ik soms ook wel eens na wat gedoe met sata devices, dan heeft hij gewoon even een opzetje nodig.
EDIT: (Of andere opslag devices :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Galinsky op 25-06-2016 21:59 ]

• Craftop
Geen van mijn schijven zijn zichtbaar in het bootmenu /bootmanager maar wel in de bios..
Nu heb ik net Linux iso op aanraden van Ray op een usb gezet (fat32), deze kan ik dan wel selecteren in de bootmanager maar vervolgens krijg ik, net zoals bij de Windows installatie usb, na selectie een zwart scherm en verder gebeurt er niets..

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

wat als je vanaf usb boot zonder de ssd erin en met minimaal ram (als je meerdere bankjes hebt ga dan terug naar 1)

het lijkt toch dat er iets mis is gegaan tijdens je (de) montage. Waarom heb je dat eigenlijk gedaan en wat is er precies los gehaald ?

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Craftop schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:14:
Geen van mijn schijven zijn zichtbaar in het bootmenu /bootmanager maar wel in de bios..
Nu heb ik net Linux iso op aanraden van Ray op een usb gezet (fat32), deze kan ik dan wel selecteren in de bootmanager maar vervolgens krijg ik, net zoals bij de Windows installatie usb, na selectie een zwart scherm en verder gebeurt er niets..
tja het kan ook gewoon een simpele bios/ eufi setting zijn zoals ahci/ide en de bootmode legacy/eufi.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Waarom heb je je laptop open gemaakt?
Want je verteld niet alles! Waarom zou je je ssd losmaken, voor niks.

Zet eerst je boot scherm uit(reclame scherm Acer logo), dan zie je misschien waar je laptop staan blijft, want de fout zie je achter je reclame scherm.

Zoek op uefi (met google hoe dit werkt)of dit goed staat,
uefi kan boot devices weigeren als dit niet goed staat, dit is ivm veiligheid.

De bios op default settings kun je proberen.
Of,
Een bios reset kun je uitvoeren, als je tenminste weet hoe je alles moet instellen.

[ Voor 41% gewijzigd door jan99999 op 26-06-2016 06:12 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Boot logo en fastboot (als het erop zit) uit en dan nog eens kijken wat er gebeurt. Waarom moest de Acer open?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Craftop
Ray schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:50:
het lijkt toch dat er iets mis is gegaan tijdens je (de) montage. Waarom heb je dat eigenlijk gedaan en wat is er precies los gehaald ?
Ik zat te twijfelen of ik koelpasta van mijn laptop zou gaan vervangen om de temperatuur iets terug te brengen. Daarom wilde ik kijken of dit enigszins mogelijk zou zijn. Ik moet hiervoor het moederbord losmaken om er bij te kunnen(en dus ook de schijven ontkoppelen. Met behulp van http://www.myfixguide.com...tro-vn7-591g-disassembly/ heb ik hem zorgvuldig en rustig open gemaakt(dit heb ik overigens al vaker gedaan). Ik heb elke stap opgeschreven, zodat ik precies wist hoe het weer terug in elkaar moest. Na montage(en voordat ik definitief de laptop dicht heb geschroefd) heb ik de laptop aangezet om er zeker van te zijn dat hij werkte, en toen deed hij het dus gewoon. Daarna heb ik hem dichtgemaakt waarna ik dus met dit probleem zat. Ik snap zelf dus niet waar dit fout is gegaan..

Ik ga jullie tips nog eens meenemen, maar betwijfel of t gaat werken. Begint steeds meer op een probleem met moederbord te lijken.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Toch nog controleren of bij het dichtmaken niet iets is misgegaan. Na het dichtmaken deed hij het niet meer.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:41

Zorian

What the fox?

Heb je een optie in de bios om CSM aan en uit te doen? Oftewel legacy mode. Als je Windows in uefi mode hebt geïnstalleerd en je bios is gereset dan staat vaak de instelling fout, dan zie je inderdaad geen devices. Dan moet je CSM op uefi mode zetten, bios rebooten en dan zouden ze er wel moeten zijn.
Pagina: 1