Voor een projectje ben ik bezig met het maken van een PowerShell script om e.e.a. te automatiseren (toevoegen van ODBC koppelingen in het register, hostname info, enz.) 
Scriptje gemaakt in PowerShell, menutje erin gebakken, getest: Prima.
Mits deze op:
En daarvoor moet ik PowerShell eerst apart starten. Onhandig dacht ik, want wil 1 file aanklikken en dan ermee aan het werk kunnen.
Dus even zoeken en vond deze terug:
In een *.BAT file geplaatst en klaar.
En daar zit de vraag eigenlijk in:
Heb nu 2 files die ik steeds bij elkaar moet houden voor de werking ervan. Is het mogelijk om vanuit die *.BAT file, de PowerShell commands aan te roepen i.p.v. twee files steeds met elkaar mee te moeten verhuizen? Wellicht in een *.EXE bakken ofzo?
Zag ook een aantal opties zoals de -Invoke, -Unrestricted of een echo pipen naar het *.ps1 bestand (Bron), maar dan heb ik PowerShell zelf alweer geopend en zou ik net zo goed de ExecutionPolicy kunnen uitvoeren...
Thanks!
P.s.: Programming level = N00bie
Scriptje gemaakt in PowerShell, menutje erin gebakken, getest: Prima.
Mits deze op:
code:
staat...1
| Set-ExecutionPolicy -ExecutionPolicy RemoteSigned |
En daarvoor moet ik PowerShell eerst apart starten. Onhandig dacht ik, want wil 1 file aanklikken en dan ermee aan het werk kunnen.
Dus even zoeken en vond deze terug:
code:
1
2
3
| REG ADD "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\PowerShell\1\ShellIds\Microsoft.PowerShell" /v "ExecutionPolicy" /t REG_SZ /d "RemoteSigned" /f pause PowerShell -File .\PowerShell_Bestand.ps1 |
In een *.BAT file geplaatst en klaar.
En daar zit de vraag eigenlijk in:
Heb nu 2 files die ik steeds bij elkaar moet houden voor de werking ervan. Is het mogelijk om vanuit die *.BAT file, de PowerShell commands aan te roepen i.p.v. twee files steeds met elkaar mee te moeten verhuizen? Wellicht in een *.EXE bakken ofzo?
Zag ook een aantal opties zoals de -Invoke, -Unrestricted of een echo pipen naar het *.ps1 bestand (Bron), maar dan heb ik PowerShell zelf alweer geopend en zou ik net zo goed de ExecutionPolicy kunnen uitvoeren...
Thanks!
P.s.: Programming level = N00bie