Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een klein gamesysteem zodat ik niet meer op mijn Intel HD 520 hoef (proberen te) gamen ^^ (HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, vooral League of Legends (waar natuurlijk die GPU niet voor nodig is), maar ik wil ook bv Battlefield 1 kunnen draaien (dit alles FHD). Daarnaast heb ik wel eens gekeken naar bv Android Studio en VM's en het lijkt me handig om deze ook te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Motivatie voor de onderdelen:
Naast een Intel processor eigenlijk niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing de Node 202 of Silverstone RVZ01/RVZ02 vanwege de grootte (alhoewel andere kleine behuizingen ook overwogen kunnen worden).
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning, eventueel misschien de RX480 in hoeverre dit mogelijk is met standaard koeling.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het fijn vinden als het systeem even snel doorgekeken kan worden, dat er geen domme fouten inzitten
Daarnaast heb ik nog enkele vragen:
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een klein gamesysteem zodat ik niet meer op mijn Intel HD 520 hoef (proberen te) gamen ^^ (HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, vooral League of Legends (waar natuurlijk die GPU niet voor nodig is), maar ik wil ook bv Battlefield 1 kunnen draaien (dit alles FHD). Daarnaast heb ik wel eens gekeken naar bv Android Studio en VM's en het lijkt me handig om deze ook te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| Scherm | Iiyama XB2783HSU Zwart |
| Toetsenbord | Trust Isla |
| Muis | Steelseries Sensei [RAW] Heat Orange |
| Speakerset | Trust Tytan 2.1 (19019) (EU-model) Zwart |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 193,95 | € 193,95 |
| 1 | ASRock H110M-ITX/ac | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | AMD Radeon RX 480 4GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Node 202 | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 59,95 | € 59,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,75 | |
Motivatie voor de onderdelen:
- Processor: i5 Quad, volgens mij heb ik de hyperthreading niet nodig. De i5 zou voor al mijn gebruik ruim voldoende moeten zijn.
- Moederbord: Gehaald uit de Desktop Best Buy Maart 2016. Heeft AC wifi, 2 RAM slots en is natuurlijk ITX.
- Videokaart: Nog niet beschikbaar maar wel een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. 4 of 8GB zou volgens mij voor FHD (bijna) geen verschil moeten geven.
- RAM: Ook uit de BBG van Maart gehaald. Single zodat ik later evt. nog een keer 8GB erbij kan zetten. Daarnaast zou single channel niet (echt) uit moeten maken voor mijn gebruik.
- Behuizing: Afmetingen. De behuizing is erg klein, dit was mijn startpunt. Ik wil de mogelijkheid hebben de pc af en toe mee te nemen.
- Voeding: SFX, afmetingen passen in de behuizing als het goed is. 450W lijkt me genoeg.
- SSD: De prestaties zijn voor mij niet zo belangrijk, en qua opslag red ik het met mijn laptop prima met 226GB. Eventueel heb ik nog een ssd van 64GB die ik erbij kan zetten.
Naast een Intel processor eigenlijk niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing de Node 202 of Silverstone RVZ01/RVZ02 vanwege de grootte (alhoewel andere kleine behuizingen ook overwogen kunnen worden).
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning, eventueel misschien de RX480 in hoeverre dit mogelijk is met standaard koeling.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het fijn vinden als het systeem even snel doorgekeken kan worden, dat er geen domme fouten inzitten
Daarnaast heb ik nog enkele vragen:
- Voeding: Is deze voeding geschikt voor de overige onderdelen, zou een voeding met gold certificaat beter zijn? Er is ook nog de optie om de voeding te nemen die bij de case verkrijgbaar is: Fractal Design Node 202 + Integra SFX 450W PSU, zou dit beter zijn dan de bovenstaande sharkoon?
- Processor: Is de 6500 die +- 20 euro extra waard t.o.v. de 6400? (scheelt 0.5GHz in base en 0.3GHz in turbo)
- Processorkoeling: Is de stock koeling voldoende of gaat een aparte koeler veel uitmaken? (max hoogte 56mm)
- RAM: Het geselecteerde geheugen draait op 2400MHz, dit wordt teruggeklokt naar 2133MHz, is dit een probleem/is het handiger 2133MHz te nemen?
Alvast bedankt!