Het knaagt al jaren aan mij en ik kan het niet meer voor me houden.
De vervuiling van de pricewatch met sterk verouderde producten die tevens slecht verkrijgbaar zijn, moet eens aangepakt worden!
Ik zal voorbeelden geven aan de hand van de videokaarten sectie in de pw;
https://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/
GeForce FX Serie
DirectX 9 kaarten? Serieus? Wie koopt dat nog?
2 Kaarten waarvan de één verkeerd geplaatst is (Quadro) en een andere kaart bij slechts twee winkels wordt aangeboden en bij één ook nog eens niet zo snel leverbaar is (en bij allebei te duur).
GeForce 6000 Serie
Alledrie veels te hoog geprijsd (gezond verstand)
1 Kaart bij slechts 1 winkel te koop, 1 kaart bij twee winkels waarvan 1 een lange levertijd heeft en 1 kaart bij vier winkels waarbij twee winkels een lange levertijd hebben.
GeForce 8000 Serie
1 Kaart bij 1 winkel met een mindere levertijd.
GeForce 300 Serie
Verkeerd geplaatste Tesla met ook nog eens slechte levertijden.
GeForce 400 Serie
Holy shit! Veeeeeeeeeelllls te duur, elk bij weinig winkels en een boel slechte levertijden.
GeForce 500 Serie
Twee kaarten waarvan 1 bij slechts 1 winkel. Niemand die bij z'n gezonde verstand is koopt die kaarten voor die prijzen.
Radeon HD 3000 Serie
1 Kaart bij aardig wat winkels maar door de AGP aansluiting vrijwel niet meer interessant.
1 Kaart bij 1 winkel met slechte levertijd
1 Kaart bij 2 winkels met slechte levertijden
Radeon HD 4000 Serie
1 Kaart bij 1 winkel voor een belachelijke prijs en slechte levertijd.
Radeon HD 5000 Serie
Budget kaarten die niemand meer koopt. Een deel bij slechts 1 winkel te koop en een deel daarvan ook nog eens slechte levertijden. En daarbij ook nog eentje met een belachelijk hoge prijs.
Radeon HD 6000 Serie
Budget kaarten die niemand meer koopt en de betere kaarten voor absurde prijzen.
Radeon HD 7000 Serie
Te hoog geprijst, bij weinig winkels en slechte levertijden.
Ja ik weet dat slechte levertijden niet per se iets slechts zijn, maar bij (sterk) verouderde producten duid het er meestal op dat het niet meer leverbaar is.
Kan Tweakers de boel eens opschonen? Of op z'n minst een e-mail naar alle winkels sturen dat ze hun gekoppelde producten eens controleren op sterk verouderde producten die veels te hoge prijzen hebben en/of zeer lange levertijden hebben ?
Al die vervuiling maakt het browsen door de pw een stuk onaangenamer.
De vervuiling van de pricewatch met sterk verouderde producten die tevens slecht verkrijgbaar zijn, moet eens aangepakt worden!
Ik zal voorbeelden geven aan de hand van de videokaarten sectie in de pw;
https://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/
GeForce FX Serie
DirectX 9 kaarten? Serieus? Wie koopt dat nog?
2 Kaarten waarvan de één verkeerd geplaatst is (Quadro) en een andere kaart bij slechts twee winkels wordt aangeboden en bij één ook nog eens niet zo snel leverbaar is (en bij allebei te duur).
GeForce 6000 Serie
Alledrie veels te hoog geprijsd (gezond verstand)
1 Kaart bij slechts 1 winkel te koop, 1 kaart bij twee winkels waarvan 1 een lange levertijd heeft en 1 kaart bij vier winkels waarbij twee winkels een lange levertijd hebben.
GeForce 8000 Serie
1 Kaart bij 1 winkel met een mindere levertijd.
GeForce 300 Serie
Verkeerd geplaatste Tesla met ook nog eens slechte levertijden.
GeForce 400 Serie
Holy shit! Veeeeeeeeeelllls te duur, elk bij weinig winkels en een boel slechte levertijden.
GeForce 500 Serie
Twee kaarten waarvan 1 bij slechts 1 winkel. Niemand die bij z'n gezonde verstand is koopt die kaarten voor die prijzen.
Radeon HD 3000 Serie
1 Kaart bij aardig wat winkels maar door de AGP aansluiting vrijwel niet meer interessant.
1 Kaart bij 1 winkel met slechte levertijd
1 Kaart bij 2 winkels met slechte levertijden
Radeon HD 4000 Serie
1 Kaart bij 1 winkel voor een belachelijke prijs en slechte levertijd.
Radeon HD 5000 Serie
Budget kaarten die niemand meer koopt. Een deel bij slechts 1 winkel te koop en een deel daarvan ook nog eens slechte levertijden. En daarbij ook nog eentje met een belachelijk hoge prijs.
Radeon HD 6000 Serie
Budget kaarten die niemand meer koopt en de betere kaarten voor absurde prijzen.
Radeon HD 7000 Serie
Te hoog geprijst, bij weinig winkels en slechte levertijden.
Ja ik weet dat slechte levertijden niet per se iets slechts zijn, maar bij (sterk) verouderde producten duid het er meestal op dat het niet meer leverbaar is.
Kan Tweakers de boel eens opschonen? Of op z'n minst een e-mail naar alle winkels sturen dat ze hun gekoppelde producten eens controleren op sterk verouderde producten die veels te hoge prijzen hebben en/of zeer lange levertijden hebben ?
Al die vervuiling maakt het browsen door de pw een stuk onaangenamer.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry