Vervuiling van de PW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Het knaagt al jaren aan mij en ik kan het niet meer voor me houden.

De vervuiling van de pricewatch met sterk verouderde producten die tevens slecht verkrijgbaar zijn, moet eens aangepakt worden!

Ik zal voorbeelden geven aan de hand van de videokaarten sectie in de pw;
https://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/

GeForce FX Serie
DirectX 9 kaarten? Serieus? Wie koopt dat nog?
2 Kaarten waarvan de één verkeerd geplaatst is (Quadro) en een andere kaart bij slechts twee winkels wordt aangeboden en bij één ook nog eens niet zo snel leverbaar is (en bij allebei te duur).

GeForce 6000 Serie
Alledrie veels te hoog geprijsd (gezond verstand)
1 Kaart bij slechts 1 winkel te koop, 1 kaart bij twee winkels waarvan 1 een lange levertijd heeft en 1 kaart bij vier winkels waarbij twee winkels een lange levertijd hebben.

GeForce 8000 Serie
1 Kaart bij 1 winkel met een mindere levertijd.

GeForce 300 Serie
Verkeerd geplaatste Tesla met ook nog eens slechte levertijden.

GeForce 400 Serie
Holy shit! Veeeeeeeeeelllls te duur, elk bij weinig winkels en een boel slechte levertijden.

GeForce 500 Serie
Twee kaarten waarvan 1 bij slechts 1 winkel. Niemand die bij z'n gezonde verstand is koopt die kaarten voor die prijzen.

Radeon HD 3000 Serie
1 Kaart bij aardig wat winkels maar door de AGP aansluiting vrijwel niet meer interessant.
1 Kaart bij 1 winkel met slechte levertijd
1 Kaart bij 2 winkels met slechte levertijden

Radeon HD 4000 Serie
1 Kaart bij 1 winkel voor een belachelijke prijs en slechte levertijd.

Radeon HD 5000 Serie
Budget kaarten die niemand meer koopt. Een deel bij slechts 1 winkel te koop en een deel daarvan ook nog eens slechte levertijden. En daarbij ook nog eentje met een belachelijk hoge prijs.

Radeon HD 6000 Serie
Budget kaarten die niemand meer koopt en de betere kaarten voor absurde prijzen.

Radeon HD 7000 Serie
Te hoog geprijst, bij weinig winkels en slechte levertijden.

Ja ik weet dat slechte levertijden niet per se iets slechts zijn, maar bij (sterk) verouderde producten duid het er meestal op dat het niet meer leverbaar is.

Kan Tweakers de boel eens opschonen? Of op z'n minst een e-mail naar alle winkels sturen dat ze hun gekoppelde producten eens controleren op sterk verouderde producten die veels te hoge prijzen hebben en/of zeer lange levertijden hebben ?

Al die vervuiling maakt het browsen door de pw een stuk onaangenamer.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
+1, misschien een filter >= #winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:08
Heb je je sortering niet gewoon verkeerd staan? Ik zie op die pagina toch vooral recente kaarten zoals de 1070, 1080, de RX480 en 390's enzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Nitrox heeft gelijk, de GeForce FX is 13 jaar oud bv. Weg ermee. Dat soort dingen zou ontkoppeld moeten worden en een maximale levensduur ingesteld krijgen bij verschillende categorieën van iets van vier jaar bijvoorbeeld, misschien vijf. Dan filter je de meeste meuk wel aardig weg.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Je kunt wel filteren op datum eerste prijsvermelding, dat scheelt al veel. Verder kijk je toch meestal met een aantal filters zodat de oudere producten eruit vallen. Maar verder heb je wel een punt hoor, een keer opschonen kan misschien geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
Ramon schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:53:
Heb je je sortering niet gewoon verkeerd staan? Ik zie op die pagina toch vooral recente kaarten zoals de 1070, 1080, de RX480 en 390's enzo.
Links in de sorteerlijstjes, of hoe die ook heten, op 'Chipset generatie' filteren.

De vervuiling zorgt ervoor dat die lijst onnodig lang is, om maar niet te spreken van de 'videochip' lijst.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:08
Ah nu snap ik hem, ja daar ben ik het wel mee eens.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:25

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

NitroX infinity schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:28:
Het knaagt al jaren aan mij en ik kan het niet meer voor me houden.

De vervuiling van de pricewatch met sterk verouderde producten die tevens slecht verkrijgbaar zijn, moet eens aangepakt worden!

[...]voorbeelden[...]

Ja ik weet dat slechte levertijden niet per se iets slechts zijn, maar bij (sterk) verouderde producten duid het er meestal op dat het niet meer leverbaar is.

Kan Tweakers de boel eens opschonen? Of op z'n minst een e-mail naar alle winkels sturen dat ze hun gekoppelde producten eens controleren op sterk verouderde producten die veels te hoge prijzen hebben en/of zeer lange levertijden hebben ?

Al die vervuiling maakt het browsen door de pw een stuk onaangenamer.
Wij zijn zelf ook niet blij met deze 'vervuiling' zoals je het zelf noemt, maar we kunnen er simpelweg niks aan doen. Het enige wat we kunnen doen, is shops aanspreken, maar dat zou voor ons een dagtaak zijn om dit voor elk product te doen. Een shop beweert iets te kunnen leveren, met een onbekende of lange levertijd. Zolang je het product ook kan bestellen en het (ooit) geleverd krijgt, mag het in de PW staan.

Zodra duidelijk is dat een aan ons aangegeven levertijd niet klopt of een product is inderdaad niet leverbaar, zullen we de koppeling blokkeren, maar tot dat bewezen is, blijven ze staan. Het eerste kunnen we prima controleren, maar voor het tweede zou betekenen dat wij een shop moeten vragen of dit nog klopt en zo nee, of ze de vermelding in de feed kunnen verwijderen. Maar zoals gezegd, is dat niet te doen met de hoeveelheid producten in de PW.

Hetzelfde geldt voor de prijzen, ja soms zijn ze absurd hoog, maar als een shop het voor die prijs wilt verkopen, prima. Technisch gezien klopt de prijs namelijk gewoon, je koopt het voor dat bedrag en krijgt het (ooit) geleverd, niks aan de hand wat ons betreft.

Zoals je ziet, zitten wij zelf ook in een spagaat wat dit betreft, een (grove) oplossing zou hetgene kunnen zijn wat Olaf van der Spek oppert:
Olaf van der Spek schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:43:
En dat is een veelgevraagde feature die op de lange lijst met ideeën is gezet, voor als de Pricewatch filters een overhaul krijgen.

Wat betreft:
NitroX infinity schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:25:
[...]

Links in de sorteerlijstjes, of hoe die ook heten, op 'Chipset generatie' filteren.

De vervuiling zorgt ervoor dat die lijst onnodig lang is, om maar niet te spreken van de 'videochip' lijst.
Ook daar is intern over gesproken. Niet specifiek voor dit probleem, maar wel om specificatiewaarden te kunnen groeperen, zoals we dat nu met losse lijsten doen, dat scheelt al een enorm stuk in lengte. Maar ook dat is nu alleen maar een idee en nog geen concreet voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
Filteren op 'bij aantal winkels te koop' zou al een boel oplossen imho.

Waarschijnlijk is dit ook al eens voorbijgekomen maar een filter voor levertijden zou ook wel handig zijn in combinatie met dat.

Ik wil dan ook nog even wijzen op 'Dynamische sorteerlijstjes' Dat heb ik lang geleden een keer voorgesteld in MF en dat zou de filters zelf een stuk overzichtelijker maken.

Edit;
Het enige wat we kunnen doen, is shops aanspreken, maar dat zou voor ons een dagtaak zijn om dit voor elk product te doen.
Een algemene brief aan alle shops waarin gevraagd wordt om even op sterk verouderde producten te letten of die nog wel daadwerkelijk leverbaar zijn en zo niet, te verwijderen, is toch wel te doen?

[ Voor 31% gewijzigd door NitroX infinity op 27-06-2016 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:25

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

NitroX infinity schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:57:
[...]

Een algemene brief aan alle shops waarin gevraagd wordt om even op sterk verouderde producten te letten of die nog wel daadwerkelijk leverbaar zijn en zo niet, te verwijderen, is toch wel te doen?
Ik heb intern een balletje opgeworpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:24:
[...]

Ik heb intern een balletje opgeworpen.
Waar is de bal terechtgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:43:
Wij zijn zelf ook niet blij met deze 'vervuiling' zoals je het zelf noemt, maar we kunnen er simpelweg niks aan doen.
Is het een idee om de sorteervolgorde van bijvoorbeeld het videochop filter aan te passen zodat chips met minder dan X (5?) producten onderaan staan?

categorie: Videokaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Olaf van der Spek schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:43:
Inderdaad, ik loop wel vaker tegen dit 'euvel' aan. Soms zoek ik me een ongeluk als ik deze optie eigenlijk nodig zou hebben. Je mag in veel gevallen ervan uitgaan dat als een product door slechts één of twee winkels / shops geleverd kan worden het een verouderd model betreft. Of amper leverbaar. Of iets in die richting.

Zeker bij grotere aantallen producten zoals bijvoorbeeld geheugen, daar valt met zo'n filter veel winst te behalen wat makkelijk zoeken betreft. Ik zou zelf graag zien dat we een filter in kunnen stellen waarmee je aangeeft 'minimaal # winkels' voor een product te willen zien. Daardoor kan je restpartijen, verouderde producten, erg excentrieke producten en niet / amper leverbare artikelen uit je zoekopdracht verwijderen.

Ik wilde geen nieuw topic aanmaken omdat deze vraag al meerdere malen is langsgekomen maar ik krijg het idee dat er iets anders meespeelt dan alleen het technisch lastige van een dergelijk filter. Misschien dat het dan minder inkomsten genereert voor Tweakers..? Maar het is naar mijn idee een vrij makkelijk haalbare en vrij simpel te implementeren optie technisch gezien, het verbaast me dat na enkele jaren er nog steeds geen dergelijk filter bestaat.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
sleezball schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:06:
[...] Inderdaad, ik loop wel vaker tegen dit 'euvel' aan. Soms zoek ik me een ongeluk als ik deze optie eigenlijk nodig zou hebben. Je mag in veel gevallen ervan uitgaan dat als een product door slechts één of twee winkels / shops geleverd kan worden het een verouderd model betreft. Of amper leverbaar. Of iets in die richting
Daar kun je niet echt vanuit gaan. :) Bij sommige producten zijn er gewoon minder aanbieders, of het product is zo nieuw dat er maar één of twee shops zijn die het product aanbieden. Dan ga je ook producten wegfilteren die wel interessant voor je zijn.
Ik wilde geen nieuw topic aanmaken omdat deze vraag al meerdere malen is langsgekomen maar ik krijg het idee dat er iets anders meespeelt dan alleen het technisch lastige van een dergelijk filter.
Kort even een herhaling van andere topics: Helaas is dit onmogelijk op dit moment en vanwege de complexiteit, om te filteren op webshops. Een uitgebreide uitleg heeft ACM hier in 2013 al over geschreven. De uitleg staat zo nu en dan herhaald op het forum, o.a. hier ACM in [pricewatch/feature] voorkeurshops bij zoeken producten en zie ook: [Pricewatch] Prijzen bij een webshop

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Daar kun je niet echt vanuit gaan. :) Bij sommige producten zijn er gewoon minder aanbieders, of het product is zo nieuw dat er maar één of twee shops zijn die het product aanbieden. Dan ga je ook producten wegfilteren die wel interessant voor je zijn.
Dat er dan wellicht wél interessante producten worden weggelaten zal erg veel afhangen per categorie en misschien zelfs per product. Maar zoals ik nogal eens een keuze probeer te maken is een voorgesteld filter toch wel erg handig, nogmaals, bij bijvoorbeeld geheugen zou het erg handig zijn.

Daarnaast ben ik me terdege ervan bewust dat er waarschijnlijk veel meer meespeelt dan ik zo 1-2-3 verzinnen kan. Waar je naartoe wijst, de reactie van ACM in het topic wat je aanhaalt, is niet hetgeen ik bedoel.
Ik bedoel eigenlijk een uiterst simpel filter waarbij je voor productgroep X een minimaal aantal webshops of winkels in kan vullen. Bijvoorbeeld dat als er voor een bepaalde set geheugen maar één of twee shops zijn die het kunnen leveren dat dat specifieke product dan niet getoond wordt. Pas bij 5+ (ik noem maar even een getal) shops waar het product te krijgen is dat dan het product pas wordt getoond.

Zo moeilijk kan zo'n filter waar alleen een aantal weggefilterd wordt toch niet zijn lijkt me.
(al ben ik geen pro-webdevver, het lijkt me toch best een doenlijk dingetje voor de heren ontwikkelaars bij Tweakers)

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BartvanOranje schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:39:
Kort even een herhaling van andere topics: Helaas is dit onmogelijk op dit moment en vanwege de complexiteit, om te filteren op webshops. Een uitgebreide uitleg heeft ACM hier in 2013 al over geschreven. De uitleg staat zo nu en dan herhaald op het forum, o.a. hier ACM in [pricewatch/feature] voorkeurshops bij zoeken producten en zie ook: [Pricewatch] Prijzen bij een webshop
Filteren op aantal shops is iets anders dan voorkeursshops, maar misschien kan @ACM daar iets meer over zeggen.
Aangezien het aantal shops al getoond wordt zou het redelijk eenvoudig moeten zijn hier ook op te filteren.
Bovendien is het nu 2018..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hmmm ik gebruik de pricewatch soms juist voor oude producten, om naar het prijsverloop te kijken en daarmee te kijken wat iets 2e hands waard zou zijn. Ik ben dus juist blij dat de lijst niet opgeschoond wordt :) Bij recente producten sorteer ik meestal op prijs, dan vallen de niet-leverbare producten er vanzelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@dragon2 Het gaat hier niet om het verwijderen van (hele) producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Olaf van der Spek schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:33:
[...]

Filteren op aantal shops is iets anders dan voorkeursshops, maar misschien kan @ACM daar iets meer over zeggen.
Zolang het aantal shops niet (en minimum prijs, en...) niet hoeft te varieren, is filteren op het aantal niet zo lastig. Het zal dan overigens geen filter worden waar standaard op gefiltered wordt. Er zijn zat producten met 1 of 2 prijzen die gewoon klopppen, onder andere omdat er domweg soms maar zo weinig leveranciers zijn :)
Aangezien het aantal shops al getoond wordt zou het redelijk eenvoudig moeten zijn hier ook op te filteren.
Bovendien is het nu 2018..
Ik weet niet waarom je mij aanhaalt en daarna dat jaartal noemt?

Wat ook in 2018 het geval is, net als de meeste voorgaande jaren dat deze feature requests voorkomen is dat de developers helemaal niet bepalen wat er gebouwd wordt. Dat bepaald het management, die de voorbereiding en detailuitwerking grotendeels uitbesteden aan het Productteam. In al die stadia hebben de developers uiteraard wel flink wat in te brengen, maar ultimo zal de keuze om dit soort features uit te werken dus van bovenaf komen.
Wat onder andere de taak van developers is, is om aan te geven hoe lastig iets is te bouwen. En om aan te geven waar er dan input van o.a. het productteam, designers, etc wordt verwacht. En welke plekken daarbij allemaal "geraakt" worden, en dus ook werk van die designers, etc nodig hebben :)

Al met al zijn er dus meerdere reden - niet alleen de technische complexiteit - waarom filteren op voorkeurswinkels, inclusief verzendkosten, op minimale shopscore, op minimale levertijd, e.a. nog steeds niet gemaakt zijn.

Wat ondertussen wel mogelijk is, is proberen mede community leden te charteren en een concrete feature request in te dienen. Als er genoeg mensen op stemmen, dan komt het sowieso in aanmerking voor een 'community pick'; wel blijft natuurlijk gelden dat het nog altijd een lastig ding is om goed te maken. Vooral omdat er zoveel edge cases zijn die in de zinnen die van de strekking 'je kan toch gewoon ...' zijn niet zijn meegenomen :)
dat is niet per se in dit topic genoemd, maar het komt voor

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 08-03-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ACM schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:16:
Ik weet niet waarom je mij aanhaalt en daarna dat jaartal noemt?
Ik haalde je aan omdat @BartvanOranje schreef dat jij schreef dat filteren op aantal shops lastig was, wat volgens mij niet zo is.

Het jaartal omdat iets dat 5 jaar geleden lastig was, nu misschien niet meer zo lastig is (maar misschien ook wel).
Dat er ook andere rollen betrokken zijn begrijp ik natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Olaf van der Spek schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:57:

Ik haalde je aan omdat @BartvanOranje schreef dat jij schreef dat filteren op aantal shops lastig was, wat volgens mij niet zo is.
Filteren op puur het aantal zoals dat nu al in de lijst staat is uiteraard niet zo lastig :)
Het jaartal omdat iets dat 5 jaar geleden lastig was, nu misschien niet meer zo lastig is (maar misschien ook wel).
Dat er ook andere rollen betrokken zijn begrijp ik natuurlijk.
Filteren op zo'n manier dat de prijsdata per filtering anders moet kunnen zijn, is aanzienlijk lastiger. Sowieso zal het nog altijd een flinke impact op de performance kunnen hebben (er moet zowel meer data beschikbaar gemaakt worden als op meer data gefiltered worden) en mede daardoor extra eisen stellen aan de uitwerking, zeker als de verzendkosten meegenomen moeten worden; die moeten dan worst case voor alle producten - en al hun prijzen - doorgerekend worden... Het is namelijk mogelijk om alle producten die we hebben in een gepagineerde listing op te vragen, maar bij sorteren op goedkoopste eerst moet dat dan natuurlijk wel juist worden gesorteerd en dat duurt nu blijkbaar al een paar seconde :/

Daarnaast is het verzoek ook vaak gebracht in combinatie met e.o.a. voorkeur, met name om winkels uit te sluiten en soms ook ivm verzendkosten. In dat geval betekent het verzoek in theorie effectief dat we overal waar prijzen staan (in de productlijst, bij artikelen, etc), die ook moeten ontdoen van de prijzen van die winkels of aan moeten passen met de verzendkosten zoals die gebruiker in zijn profiel heeft. Dus als zo'n uitgesloten winkel toevallig de laagste prijs had, of de enige prijs, dan moet er wat anders staan dan bij iemand die voorkeur niet had.

Dat laatste heeft naast technische impact vooral impact op hoe e.e.a. dan gepresenteerd zou moeten worden. Want als een redacteur in een review of een tweaker in een reactie/topic schrijft 'het is te koop vanaf 100 euro' en iemand anders ziet alleen maar prijzen van 200 euro of meer, door zijn eigen filters, moet die verwarring toch zoveel mogelijk voorkomen worden ;)

Nou is het vast mogelijk om op allerlei van die vlakken een eenvoudigere versie te verzinnen, maar dat moet dan natuurlijk ook iemand doen en dan toetsen of er dan nog wel daadwerkelijk gebruikerswensen mee worden opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ACM schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:05:
Filteren op zo'n manier dat de prijsdata per filtering anders moet kunnen zijn, is aanzienlijk lastiger.
Een uitdaging! ;)
Sowieso zal het nog altijd een flinke impact op de performance kunnen hebben (er moet zowel meer data beschikbaar gemaakt worden als op meer data gefiltered worden) en mede daardoor extra eisen stellen aan de uitwerking, zeker als de verzendkosten meegenomen moeten worden; die moeten dan worst case voor alle producten - en al hun prijzen - doorgerekend worden... Het is namelijk mogelijk om alle producten die we hebben in een gepagineerde listing op te vragen, maar bij sorteren op goedkoopste eerst moet dat dan natuurlijk wel juist worden gesorteerd en dat duurt nu blijkbaar al een paar seconde :/
Hoeveel prijzen staan er in totaal in de DB als ik vragen mag?

Misschien kan het ook anders, een van de problemen is de lengte en daarmee onhandigheid van het Videochip filter: NitroX infinity in "Vervuiling van de PW"
Als dat iets anders gesorteerd zou kunnen worden zou dat ook al een boel schelen denk ik:
Olaf van der Spek in "Vervuiling van de PW"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:22:
Tweakers Pricewatch is prijsvergelijker van het jaar 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 en 2017, en bevat ruim 1 miljoen producten en 2,5 miljoen prijzen van onder andere mobiele telefoons, tablets, laptops en camera's. Vergelijk meer dan 3.000 winkels op basis van laagste prijs of beste gebruikerservaring en bepaal waar je een product het beste online kunt kopen.
(Onderaan de pagina)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat cijfer bevat ook 'unsorted', wat voor deze situatie niet relevant is :)
Dat sowieso :P
Op dit moment staan er zo'n 150k producten met prijzen in onze database.
Dit is dan ook nu de orde grootte van records waarmee gewerkt moet worden in dat worst case voorbeeld.

In totaal gaat het echter om zo'n 750k individuele prijzen. Dus gemiddeld zo'n 5 prijzen per product. Dat op zich is misschien niet eens zo'n problematisch aantal (het aantal producten dat gesorteerd moet worden blijft sowieso gelijk), maar wat hierbij wel aandacht vereist is, is dat er per product extra (just in time of op voorhand) werk gedaan zal moeten worden alvorens over gegaan kan worden tot een sortering.

En e.e.a. is vast wel op te lossen, maar het moet sowieso dus ook samengaan met een interface die duidelijk blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ACM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:59:
En e.e.a. is vast wel op te lossen, maar het moet sowieso dus ook samengaan met een interface die duidelijk blijft :)
Juist, vandaar ook het tweede deel in Olaf van der Spek in "Vervuiling van de PW"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ACM schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:59:
categorie: Printers neemt verzendkosten niet mee terwijl pricewatch: HP Color Enterprise M553n dat wel doet en je nu al regelmatig niet begrijpt waarom het veel meer kost dan je dacht, zeker bij flinke verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:07
Wilde geen eigen topic openen, en dit topic leek me wel gepast. Vanavond op zoek gegaan naar een microsd-kaartje (class 10 32GB):
categorie: Geheugenkaarten

Iets met andere naam, zelfde beestje..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tQIHyEuo23JtlEb16Z6I1vJ0/medium.png

Ok, er is onderscheid tussen wel/geen adapter maar dit zijn slechts de eerste 8 suggesties. Het valt me op dat het meeste van DataIO is. Zijn zij de oorzaak van de duplicaten? Daarnaast lopen de lees-/schrijfsnelheden flink uiteen, foutieve specs dus. Dit is overigens niet het enige voorbeeld. Bij opladers en kabels zijn ook een boel dubbelingen te vinden. Hoe worden nieuwe suggesties voor de PW gescreened?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:52
In de pricewatch kun je prijsfouten doorgeven, kun je ook ergens doorgeven dat een product helemaal niet meer leverbaar is maar toch in de pricewatch is opgenomen of opgenomen blijft staan? Omdat het een oud model betreft.

Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Sandisk SSD Plus (MLC) 120GB
Een oud model dat niet meer leverbaar is.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ariekanari schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:05:
In de pricewatch kun je prijsfouten doorgeven, kun je ook ergens doorgeven dat een product helemaal niet meer leverbaar is maar toch in de pricewatch is opgenomen of opgenomen blijft staan? Omdat het een oud model betreft.

Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Sandisk SSD Plus (MLC) 120GB
Een oud model dat niet meer leverbaar is.
bij mededeling/melding kun je het veld invullen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
@ariekanari Bedankt voor het melden. Voor een volgende keer kun je dit soort zaken op de volgende manier melden: Ga met je muis op de totaalprijs staan, vervolgens krijg je een extra menu te zien met de optie ''onjuiste prijs melden''. Hier mag je ook verkeerde levertijden aangeven :)

“Do. Or do not. There is no try.”

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Wellicht kan er wel geëxperimenteerd worden met notifications voor shops met zulke noteringen? Zag al het idee om een brief te sturen, maar uiteindelijk uitgaande van goede bedoelingen is het wellicht gewoon achterstallig onderhoud. Als een product na x-jaar nog een notering heeft en de prijs is x-periode niet bijgewerkt dan een vraagje e-mailen of dat klopt etc. Tot aan een 'klik hier om het in de pw te laten staan, anders schonen we het op' oid?

Kieskeurig heeft vaak producten die EOL zijn ook zo gemarkeerd, alleen weet ik niet of ze dan ook echt geen noteringen van winkels meer hebben of dat ze zelf hebben bedacht 'dit is EOL en we schrappen 'm'. Snap de spagaat die wordt genoemd overigens prima: soms heb je juist een bejaard stukje hardware voor je projectje nodig en dan is het een voordeel als iemand dat nog verkoopt.. dus zomaar alle oudere spullen schrappen is ook in dat opzicht niet ideaal.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:34:
[...]

Is het een idee om de sorteervolgorde van bijvoorbeeld het videochop filter aan te passen zodat chips met minder dan X (5?) producten onderaan staan?

categorie: Videokaarten
Bump ;)
Pagina: 1