Waar kan ik un plaat laten persen

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Oké ff een vraagje die vast wel iemand weet

Waar kan ik een plaat laten persen van een nummer dat ik op cd heb en wat gaat het me zo'n beetje kosten. Of heeft iemand toevallig zo'n ding (schijnen ook voor particulieren te koop te zijn)

Ik moet namelijk ff dat nummer van shola ama - Imagine hebben en die heb ik alleen maar op cd.
Of heeft iemand dat plaatje liggen en wil ie er vanaf? Ut gaat wel om de 2 step versie

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

haha ja ff wachten

Verwijderd

Lijkt me wel cool ja, ik heb ook nog wat dingen op CD staan die ik wel op plaat wil hebben..
Als je er meteen 300 wil hebben: http://www.mediatrack.nl/CD-producties/cd_vinylprijs.html :)

da's de enige die'k kon vinden :)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

de naam is btw iets van een 'groefapparaat' ofzo?
ik kende een gast die zo'n ding op z'n werk had,
zeer relaxt, gewoon mp3->plaat
maar deze platen slijten wel eerder dan normaal vinyl,
normaal vinyl wordt direct heel veel van gedrukt en bij zo'n apparaat wordt het gewoon 'gesneden'

• Tweaking_Deejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 18:59

Tweaking_Deejay

www.dj-erik.nl

Gewoon even vragen bij je platenboer...
Die kan hem vast wel bestellen, of importeren.
Heb je het al online bij amerikaanse platenboeren geprobeert?

"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

This is the one you been waiting for! Now you can cut your own tracks as an exclusive dubplate. A track you have created in the evening can be rocking a club later that night. Welcome to the Kingston Dubplate Cutter!

The Kingston is still in the prototype stage, shipping will start in Spring 2001. Here's some preliminary information on what the Kingston is, what it does and how it works...

Afbeeldingslocatie: http://www.mixmachines.com/gfx/ttcut.jpg

The Kingston consists of 2 separate modules: a 19" rack mounting control unit and the actual cutter. The cutter is designed to fit onto the Technics SL 1200/1210 Mk2, Mk3 or Ltd. Edition. A turntable of this type is necessary in order for the Kingston to work, other turntables will not have enough power to maintain a steady speed during the cut.

MixMachines will provide special vinyl blanks to record onto (as shown above). Using a custom-made vinyl compound, these disks will offer good audio quality and at the same time be tough enough for scratching. The experts among you will be interested to know that also "regular" dubplates (acetates) can be cut using the Kingston.

Afbeeldingslocatie: http://www.mixmachines.com/gfx/kingcontrol.jpg
The control unit allows a selection between 3 different blank sizes (7", 10" & 12"), it has control buttons for moving the cutter head, left & right channel gain adjustment and monitor signal selection (input, feedback & pickup). While it's easy to use, it also offers features like lead-in/out grooves, spacing between tracks and even a DJ-friendly loop function at the end of a track. This snapshot was taken at the Frankfurter Musikmesse in April, on the first public presentation of the Kingston.

The Kingston has standard line inputs, so you can connect (and record from) CD players, MiniDisc, DAT machines, sound cards or your mixer or mixing desk - any sound source with a line level output will be fine. Our latest tests show a frequency range of 25Hz - 18kHz for the recorded disk. The recording time is between 8 minutes at maximum level and 22-25 minutes at +/- 0 dB. The Kingston features a dynamic feed, so on the finished disk you can actually see where the breaks in your music are.

Afbeeldingslocatie: http://www.mixmachines.com/gfx/kingright.jpg

hier heb je een filmpje ervan in rm formaat
http://trio.harmony-central.com/ramgen/zZounds/Mixmachines/DubplateCutterHC.rm

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

btw,
ik had laatst (denk ik) nog een transparante plaat gezien?
was ik nou blind? of bestaan die dingen echt?
en heb je ook neon platen die oplichten in blacklight enzo?

zo ja?
hoe krijg je ze dan? want het meeste is toch echt zwart

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een paar keer flink draaien en een Vestax VRX-2000 kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vestax.co.uk/flash/vrx2000.gif

:)

kost..18.000 piek toch ofzo? :)

of anders dat kingston opzetstuk, maar daar heb je een Technics voor nodig..Zeg als jij dat ding koopt dan wil ik hier best een Vinyltje snijen ;)

edit:

haha lol Randy was me voor..het lijk wel een chat hier :)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
This is a DJ's Wet-Dream
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Universal Creations
Op maandag 25 juni 2001 23:32 schreef Randy het volgende:
btw,
ik had laatst (denk ik) nog een transparante plaat gezien?
was ik nou blind? of bestaan die dingen echt?
en heb je ook neon platen die oplichten in blacklight enzo?

zo ja?
hoe krijg je ze dan? want het meeste is toch echt zwart
Je moet maar eens in een platenzaak gaat spitten en dan vindt je ze in alle kleuren, ook doorzichtig en picture-discs (die heb ik zelf ook een paar)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

A turntable of this type is necessary in order for the Kingston to work, other turntables will not have enough power to maintain a steady speed during the cut.

technics heeft concurrentie hoor, en ze zijn niet de (enigste) met een krachtige motor, ik denk dat ie ook wel zou passen op een 1200 replica van een ander merkt (hoewel, numark/vestax hebben ronde vormen) misschien doet ie het wel op een gemini PT2400ofzo

• R2D2
  • Niet online
Ik heb ze in alle kleuren van de regenboog

Blanke/doorzichtige van Lionol richie met angel (wel de 2 step versie natuurlijk)
Blauwe van bob sinclair met feel for you
Roze (mijn favoriete kleur en ik ben geen homo maar ik vind alles mooi wat andere mensen lelijk vinden dus vandaar, Behalve mijn vriendin want die vinden de meeste godzijdank wel leuk Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.dooyeweerd/Nikki.jpg )
En een gele van baleric bill met destination sunshine (uit de tijd dat ik nog trance e.d draaide)

Maar ik moet gewoon die plaat van shola ama met imagine hebben en die is nergens meer te krijgen dus dat word opnieuw laten persen. Zelfs in londen was ie niet meer te krijgen.
Enne slijtage maakt niet uit want dan laat ik um gewoon op 2 kanten persen en als de 1 gaar is dan gebruik ik gewoon de ander

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ohw dat wordt dus iemand zoeken met een van de bovengenoemde apparaten :D

maar kut hee, ik had (vorig jaar) een gast in mijn lijst en die werkte bij een bedrijf dat feesten organiseerde en dat bedrijf had een groevenapparaat, en die gast zette zelf mp3z op vinyl voor zichzelf, als ik hem nog in mijn lijstje zou hebben kon ik het best wel vragen voor je.
maar ja ik ben hem al een jaar kwijt
en ik wist NIETS meer van hem
behalve dat ie stephan heette

• Universal Creations
En een gele van baleric bill met destination sunshine (uit de tijd dat ik nog trance e.d draaide)
Hé, die heb ik ook en nog een paar:

Gele van Hardfloor vs. Yello - Vicious Games
Blauw-doorzichtige van Das Licht - Trilogie
Rode van D-Devils - The 6th Gate
Blauwe van Elisir - Elisir Theme
Blauwe van Kai Tracid - Too Many Times

Picture-Disc van Simone Angel - Contact (Zon-Net Plaat)
Picture-Disc van DJ Antoine - Do It
Picture-Disc van Silent Breed - Gegen Den Strom

• R2D2
  • Niet online
DJ antoine met Do it heb ik volgens mij ook en dat was de eerste plaat die ik kocht.

Een jaar of 6 terug denk ik bij midtown in a'dam

Oh nee ff gecheckt en het was de baseline ep van antoine

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

btw, net ff dat filmpje gekeken van die kingston
die gast zei dat ze het rond de 5000 dollar willen gaan verkopen,
en je kan er vinyl en acetate mee groeveren (:?)
acetate is volgens mij een aluminium plaat met een dun laagje 'iets' erop, en dat gaat dus niet lang mee

• Hiddo
  • Laatst online: 23:49
Bij Midtownn in Rotterdam (aan de Nieuwe Binnenweg) hebben ze een zooitje van die apparaten staan, heb een tijdje geleden een prijslijst van gezien maar dat ging dus behoorlijk knaken kosten!
Trouwens wel grappig, dat ding heeft eerst jaren lang bij een andere platenzaak aan de overkant gestaan (Planet Hotsound), maar daar kwamen geloof ik niet genoeg mensen...

Verwijderd

Inderdaad, gewoon ff naar platenzaak gaan en ff vragen, die weten vast wel een zaak te noemen die dubplates maakt. Je bent wel minstens 100 piek kwijt (dacht ik)

Maar weet iemand waar je bijv. 500 stuks platen kan drukken? Die link van Mries is wel ok, alleen daar kan je geloof ik niet een zelfgemaakte hoes/etiket van plaat laten maken.

En weet trouwens iemand welke maten je nodig hebt als je een hoes wilt maken (12") En wat voor bestandsformaat moet het zijn? Ik heb trouwens adobe illustrator als dat nodig is.

• Hiddo
  • Laatst online: 23:49
500 stuks? Ben je wat van plan?

Het beste lijkt me dat je dat niet zelf doet, maar gewoon een of ander label, die kunnen het een stuk goedkoper en professioneler laten drukken!

Verwijderd

Als ze zo'n machine hebben staan, vraagt je toch gewoon om een vrijblijvende demo, van zeg uhm, 5 platen? >:)

Ik had je graag willen doorsturen naar cd-plaza, daar heb ik allerlei limited platen vandaan. Maar die zijn ermee gestopt, helaas :(.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

jongens ga buiten zitten, veel te mooi weer!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op woensdag 04 juli 2001 15:05 schreef Rocabo het volgende:
HeHe ben aan het "werk"

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Ja sorry, helemaal off-top maarre dit moest ik effe kwijt!

Ken je deze al: Een 12" single met aan de ene kant geen groef maar een foto met handtekeningen (piktjur disk) en aan de andere kant een 'dubbele'(!) groef.

Die dubelle groef betekent dat er TWEE nummers NAAST ELKAAR van buiten naar binnen zijn gegroefd! Stel je de 12" voor als een wijzerplaat dan begint track A op 12:00 uur en track B op 06:00 uur! :9~

Da's dus inmiddels wel even een KOLLEKTOR's ITEM van een paar honderd piek!

weer even on-top:

Dat zelf groeven van vinyl is wel ontzettend gaaf (zelfs voor een rocker zoals moi) maar ik heb wel gezien dat e.e.a. voor 'Jan met de pet' financieel gezien op dit moment nauwelijks haalbaar is.

Tja, KUT maar waar! ;(

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
mmmm, ik ken wel een bedrijf dat cd's drukt, maar geen platen volgens mij

Verwijderd

platen laten person kost iets van 80-90 fl per plaat, als je r maar 1 of 2 wil hebben. Meeste geld kost mastering dan.

Die add-on voor je technics en die vestax vinyl cutter zijn nog geen alternatieven, want de geluidskwaliteit is bar slecht!

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 15:22 schreef Lord Blackstar het volgende:
Ja sorry, helemaal off-top maarre dit moest ik effe kwijt!

Ken je deze al: Een 12" single met aan de ene kant geen groef maar een foto met handtekeningen (piktjur disk) en aan de andere kant een 'dubbele'(!) groef.

Die dubelle groef betekent dat er TWEE nummers NAAST ELKAAR van buiten naar binnen zijn gegroefd! Stel je de 12" voor als een wijzerplaat dan begint track A op 12:00 uur en track B op 06:00 uur! :9~

Da's dus inmiddels wel even een KOLLEKTOR's ITEM van een paar honderd piek!
Nou.. Een paar honderd piek is wat overdreven denk ik. Maar hij is wel meer waard dan een gewone. Ik heb wel eens eerder van dat soort platen gehoord, maar ik heb ze nog nooit gezien. Wel ontzettend cool iig!
Ik heb er zelf 1 die blanko is aan 1 kant. Zie je ook niet veel.

• R2D2
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 15:27 schreef T3KST3P het volgende:
platen laten person kost iets van 80-90 fl per plaat, als je r maar 1 of 2 wil hebben. Meeste geld kost mastering dan.

Die add-on voor je technics en die vestax vinyl cutter zijn nog geen alternatieven, want de geluidskwaliteit is bar slecht!
Kijk en dat heb ik zelfs nog wel voor die plaat over dus kom maar op met een adresje.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Platen laten persen in nederland kan eigenlijk alleen maar bij (de rest gaat via via hiernaartoe):
code:
1
2
3
4
5
6
7
Record Industry
Izaak Enschedeweg 13
2031 CR Haarlem
Postbus 9554
2003 LN Haarlem
Phone +31-23-5511115
Fax   +31-23-5511116

(Dat zijn de oude sony perserijen. In haarlem als je vanaf de A09 de afslag N201 neemt richting haarlem-zuid, op het industrieterrein rechts van je (waar die grote KPN-toren staat).

Hou er rekening mee dat je een KVK nummer moet hebben als je hier wilt persen. Ik weet niet in hoeverre ze hier moeilijk over doen..

Ok, dit zijn de prijzen van een officiele prijslijst (ik heb zelf bij ze een aantal platen laten persen, dus neem maar aan dat ik hier niet lieg over prijzen :)) Ze zijn wel van vorig jaar, dus misschien dat ze geupgrade zijn..

Ordersize 300 to 499 4 color/2PMS jacket 3mm = F2,-
Ordersize 500 to 749 4 color/2PMS jacket 3mm = F1.20

Paperpart sleeves from digital information:
Development costs (emulsion down) each color F40,- (full color = 4 kleuren, dus 160 piek)

Paperpart sleeves from positive emulsion down:

singefold jacket or innersleeve from pos 1 color = F100,-
2 colors and up: per color F25,- extra
(F175,- kwijt voor full color dus)

doubefold jacket from positives = each side 1 color = F100,- + F25,- per color extra (F350,- voor een dubbele (duh))

To be charged extra:
Mat vernisch on paperparts (mooie glans op hoes): 0.05 (stuiver extra)
Gat in het midden: F0.05

Assembling: (in elkaar zetten, wat netjes door een machine gedaan wordt btw.. :))

Manual Assembling F0.20,-
Shrinkwrap (eng plastic om je platen) F0.30

Standard sleeves (wel net zo makkelijk eigenlijk):

Jacket, white (discosleeve) met 2 centerholes: F0.40 (die zie je veel).. maar ik prefereer de zwarte hoes.
Jacket, black (discosleeve) met 2 centerholes: F0.45 (shit, en die zijn een stuiver duurder omdat ze witte hoezen zwart verven.. :+)).

Innersleeve - White F0.12 (enge witte papieren zakken die je altijd weggooid als je platen hebt ingekocht)
Innersleeve - Black F0.30 (zie je niet zo vaak)..

Discosleeves zijn die hoezen zonder een 3mm rug..

Verder nog een ander papiertje met nog meer info over 12" plaatjes:

DAADWERKELIJK PERSEN VAN DE PLAAT / LABEL:

Development costs:
Galvanic development from DAT: F600,-
Galvanic development from CD: F600,-
Galvanic development from laquer: F250,- (als je dus een dubplate/acetaat kan maken voor minder dan F350,-, dan is dit de goedkoopste manier).

Small quantity development (less than 500 units): F200,-
Personal presence during cutting: F125,- per hour

Paperpart labels from positive emulsion down:
1 color label: F150,-
2 colors and up: F25,- per color

record including 4color CMYK labels:
300-499 = F2.25
500-up = F1.75

testpressing (white label)
10-299 = F3.00 (!)

To be charged extra: 180grs vinyl: F0.75 (lekker stevig vinyl krijg je dan.. niet aan te raden om het dan in een discosleeve of paperbag te stoppen)

300 platen zou dus uitkomen op (uit mijn hoofd):

300xF2.25 plaat persen
F600,- master van CD / DAT
F200,- small quantity "bonus" :+
F225,- full color label (van een PSD'tje ofzow)
300xF0.45 zwarte discosleeve
300xF0.90 stemra kosten
--------
F2105,- ~ F7,- per plaat

ex btw off course...

Pin me er niet op vast, maar dit is ongeveer wat je kwijt bent.

Nodig voor persen:

gemasterede CD / DAT
KVK nummer
Order met daarop vermeld orderaantal, catalogusnummer/afleveraddress/bill of materal
Labelcopy met daarop vermeld catalogusnummer / artiest / tracktitiel / tracktijd / RPM
artwork labels digitaal met bijgevoegd labelprint als referentie
artwork hoes op film/digitaal met bijgevoegd een print als referentie
kleurinformatie label/hoes
stemra-formulier volledig ingevuld indien nodig (== nodig)

En daarna hebben ze na 10 dagen je plaatjes klaarliggen om opgehaald te worden..

:+

>ik had laatst (denk ik) nog een
>transparante plaat gezien?
>was ik nou blind? of bestaan die dingen
>echt? en heb je ook neon platen die
>oplichten in blacklight enzo?

Eventjes een snelle teleac-cursus platen persen.

Een acetaatmachine maakt van geluid groeven in een ronde schijf met zacht materiaal (acetaat). Deze schijf wordt verhard (vernikkeld geloof ik) en er wordt een negatief van gemaakt en daarna weer een positef (de vader). Van deze vader worden (negatieve) moeders gemaakt. Deze moeders worden in een pers-machine gestopt.

In de persmachine:
Vinylkorrels worden naar de machine getransporteerd (via buizen) en worden verhit totdat er een dikke ronde koek onstaat die ongeveer zo groot is als het labeltje. Onder en boven de koek worden de labeltjes gelegd en de machine 'perst' dit geheel in elkaar (labels worden dus meegeperst..).. Door de kracht word de koek dun gemaakt en krijgt de vorm van de mallen (dat zijn dus de moeders met de groeven). De randjes rond de mal wordt weggesneden en de (warme) plaat wordt opgestapeld....

simpel toch :)

Een transparante plaat heeft dus alleen een andere kleur vinyl-korrel in zijn machine zitten.. Bij record-industry kan dat niet, omdat alle machines aangesloten zit op 1 buizensysteem waardoor de korrels komen. Als ze dus van kleur willen wisselen, dan zijn alle machines tegelijkertijd die kleur. Ik weet niet of ze tegenwoordig een machine stand-alone hebben staan.. denk het niet want zo'n vaart loopt het nu ook weer niet met die colors...

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• R2D2
  • Niet online
Ut gaat maar om 1 plaatje ;)

Of er moeten nog 299 anderen zijn die Shola Ama met Imagine willen hebben.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

1 plaatje (geperst) kost dus 600 + 200 + 3 + 0.90 = ongeveer 800 gulden :)

Tenzij je een dubplate laat maken, maar die kan je na een paar keer draaien weer wegknikkeren...

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 15:05 schreef Rocabo het volgende:
Wie zegt dat ik niet buiten zit! ;)

Mijn koffermod doet eindelijk zijn werk!

[ontopic]
Ik wil ook wel een paar plaatjes draaien, maar niet meteen zo'n duur dingetje kopen. Komt er iemand toevallig naar CampZone met zo'n ding?
[/ontopic]

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 10:51 schreef Reind het volgende:
Ut gaat maar om 1 plaatje ;)

Of er moeten nog 299 anderen zijn die Shola Ama met Imagine willen hebben.
Is daar nog een progressive mixje van ? ;)

• R2D2
  • Niet online
Nee Mries dan zul je toch echt 2 step moeten gaan draaien want ik denk dat mensen dit niet gaan waarderen als je dit in een progressive mix draait ;)

Pagina: 1