stereo combineren naar stereo left+right

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik luister regelmatig naar geluid (muziek,video,gesprekken) vanaf mijn computer op het werkt.
Het is dan fijn/handig als 1 oor vrij blijft voor dingen die om mij heen gebeuren.

Normaal zou je zeggen mono oordopjes en klaar. of alleen 1 van de 2 oorplugs gebruiken.
Nadeel is dan bij stereo dat je alleen het linker kanaal hoort en er dingen kunnen wegvallen van het rechter kanaal.

Er bestaan wel wat zeldzame 'mono' oordopjes/koptelefoons met stereo plug, maar dat beperkt mij nogal in de soorten.

Ik zoek eigenlijk een stereo naar 'links stereo' en 'rechts stereo' plug (liefst 3.5mm).
Ik heb mij rot gezocht, maar zie het nergens aangeboden worden.

Dan komt de vraag naar boven of dat komt door technische beperkingen...
Maar 'vroeger' wilde ik hetzelfde als ik op de fiets muziek luisterde dus knipte ik de oordopjes door en verbond ze dubbel aan 1 oorplug, wat nooit problemen gaf.

Weet iemand een (compacte) oplossing? Het liefst te koop en niet dat er gesoldeerd moet worden oid.

Beste antwoord (via Mau_Maus op 06-07-2016 10:49)

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

https://www.amazon.com/Mo...ptor-Plated/dp/B001RCZ14U

Deze adapter voegt het linker en rechter kanaal samen, je krijgt het linker en rechter kanaal dan samen te horen in je linker oor (rechts blijft stil). Als je hier weer een mono naar "stereo" adapter op aansluit krijg je gecombineerde stereo aan beide kanten.

Uit de reviews:
Plug sends both left & right channels to the left earphone (right becomes silent). I've bought cheaper ones that sometimes dont work but this works great. Excellent fr listening to music when the other ear needs to be able to hear other things..

/dev/null

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

Kijk eens naar een externe audio interface die mono kan monitoren.

Mijn M-Track Eight kan dat, maar is wellicht boven je budget en te groot (19inch).

Maar deze doet ook wat jij wilt:

Afbeeldingslocatie: https://thumbs4.static-thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/bdb/317053/7132569_800.jpg

http://www.thomann.de/nl/...e_mono_output_adapter.htm

[ Voor 40% gewijzigd door yGiDoRp op 24-06-2016 17:13 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom niet gewoon een mediaplayer gebruiken die naar mono kan mixen? Foobar kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe goed ben je met een soldeerbout? Een kabeltje wat dit doet is vrij simpel te maken namelijk met twee connectors en een stukje microfoonkabel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
yGiDoRp schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:10:
Kijk eens naar een externe audio interface die mono kan monitoren.
Mijn M-Track Eight kan dat, maar is wellicht boven je budget en te groot (19inch).

Maar deze doet ook wat jij wilt:
http://www.thomann.de/nl/...e_mono_output_adapter.htm
downtime schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:12:
Waarom niet gewoon een mediaplayer gebruiken die naar mono kan mixen? Foobar kan dat.
CyBeR schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:14:
Hoe goed ben je met een soldeerbout? Een kabeltje wat dit doet is vrij simpel te maken namelijk met twee connectors en een stukje microfoonkabel.
Ok ik zal nog even het één en ander hopelijk verduidelijken.
Het moet apparaat onafhankelijk zijn. Liefst een adapter voor 3,5mm aansluitingen. Zodat je elke soort oordopjes erop aan kan sluiten.

Idealiter zon soort plug die dus stereo doorzetten naar linkerkanaal plus rechterkanaal.

In deze vorm bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.ebaystatic.com/images/g/hTgAAOSwd4tT7iyU/s-l225.jpg

@yGiDoRp
Jouw voorstel zal waarschijnlijk alleen het linkerkanaal doorgeven.

@downtime
Dit is specifiek 1 toepassing. Dit zou aangesloten moeten kunnen worden op een stereotoren, computer, walkman etc...

@CyBeR
Zoals aangeven in de laatste zin van mijn bericht:
"Het liefst te koop en niet dat er gesoldeerd moet worden oid."
Puur omdat ik het niet kan en niet de mogelijkheden ervoor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Mau_Maus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:27:

@yGiDoRp
Jouw voorstel zal waarschijnlijk alleen het linkerkanaal doorgeven.
Nee het wordt samengevoegd, maar de output is wel een 1/4 inch aansluiting.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
yGiDoRp schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:42:
[...]
Nee het wordt samengevoegd, maar de output is wel een 1/4 inch aansluiting.
Waar zie je dat staan dat het samengevoegd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Mau_Maus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:43:
[...]

Waar zie je dat staan dat het samengevoegd word?
Het apparaat is ervoor ontworpen.

The Mono Output Adapter sums a 1/8" jack's stereo output to mono 1/4" so you can plug it into a guitar amplifier or a single powered speaker.

En niet goed, geld terug toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
yGiDoRp schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:51:
[...]

Het apparaat is ervoor ontworpen.

The Mono Output Adapter sums a 1/8" jack's stereo output to mono 1/4" so you can plug it into a guitar amplifier or a single powered speaker.

En niet goed, geld terug toch?
Ik had 'sums' over het hoofd gezien. Heb toch me twijfels, want vaak is het dan dus alleen linker kanaal, maar zal deze even in de gaten houden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

Deze adapter voegt het linker en rechter kanaal samen, je krijgt het linker en rechter kanaal dan samen te horen in je linker oor (rechts blijft stil). Als je hier weer een mono naar "stereo" adapter op aansluit krijg je gecombineerde stereo aan beide kanten.

Uit de reviews:
Plug sends both left & right channels to the left earphone (right becomes silent). I've bought cheaper ones that sometimes dont work but this works great. Excellent fr listening to music when the other ear needs to be able to hear other things..

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
donny007 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:29:

Deze adapter voegt het linker en rechter kanaal samen, je krijgt het linker en rechter kanaal dan te horen in je linker oor (rechts blijft stil). Als je hier weer een mono naar "stereo" adapter op aansluit krijg je gecombineerde stereo aan beide kanten.

Uit de reviews:

[...]
Yes aan zo'n oplossing had ik ook gedacht met een dubbele plug. Via ebay heb ik die vraag uitstaan bij een verkoper of dat zo kan werken met hun pluggen.
Zoals die persoon zegt gaat dit nog wel eens fout dat ie net echt stereo merged naar mono.
Hier staat het duidelijk bij. Heb en wil alleen geen creditcard... Dus Amazon wordt lastig voor me.
Maar bedankt voor het meedenken. Ik denk dat dit tot nu toe de meest praktische oplossing gaat zijn.
Ik hoop toch nog steeds op een kant en klare oplossing met 1 plug.

Update:
Toch maar voor de oplossing gegaan met 2 plugs en werkt prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8HVklLb79XvWjDIDmqKj7z4I/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 06-07-2016 10:52 ]

Pagina: 1