Toon posts:

duron overclocken, softwarematig, of hardwarematig?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag mijn duron 600 + av7 asus, overclocken door de multiplier heel hoog te zetten en de busspeed een beetje hoog. Om problemen met mijn videokaart te voorkomen.
De multiplier; gaat dat softwarematig of hardwarematig en wat is het beste.
DE busspeed; softwarematig of hardwarematig, en wat is het beste.
En de Vcore gaat hardwarematig?

thnx

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, in mijn moederbordboekie staat namelijk, en ik citeer:

Supports AMD Athlon Duron(tm) CPU at 650/700/750 MHz or higher.

of is dit gewoon een typefout? (bij mijn weten is er geen Duron 750> omdat boven 700 mhz de thunderbirds zitten)

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Je kunt kiezen het kan beide.
Ik prefereer de hardwarematige optie maar dat is persoonlijk.(bios kan niet "terugspringen" naar default settings)
Dat het een beter werkt dan het andere lijkt me stugg.
Wellicht overbodig advies, begin rustig aan en hou je temp. in de gaten.

suc6

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

Verwijderd

Om te experimenteren zou ik hardware-matig doen. Als het niet werkt kan je het snel en zeker weer terug zetten.
De kans bestaat dat als je tever gaat softwarematig, dat je niet meer in de BIOS komt en dan moet je de batterij weer kortsluiten etc.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Niels vd Linden:

In het moederbordboekje staat aangegeven welke processortypes ondersteund worden.

Aan de hand van de FSB en de multiplier kun je kijken tot welke snelheden officieel worden ondersteund.
Ook al zijn de benodigde proc.s niet verkrijgbaar.

LinkedIn WoT Cash Converter

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
De multiplier gaat trouwens sowiezo al hardwarematig en kan niet softwarematig gedaan worden...
Pagina: 1