Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebruikers ervaring Xclaim Xo-1 Outdoor

Pagina: 1
Acties:

• qtweaker
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-10-2020
Afbeeldingslocatie: https://data.kommago.nl/img/products/large/xclaim-x0-1.jpg
Wij zijn op zoek naar personen / ondernemers die ervaring hebben met de Xclaim Xo-1 Outdoor, Een access point uit de Ruckus Xclaim-lijn die bedoeld is voor kleinbedrijf, campings enz. met Wi-Fi doorlaat tot 1167 Mbps en 100 users tegelijk, Dual-Band 2.4 GHz + 5 GHz lijkt ons dit wel geschikt.

Waarom Cloud, We hebben een 2e bedrijf en zijn niet altijd ter plekken. Het is wenselijk om vanuit meerdere locaties het wifi-management te kunnen onderhouden.
Onze vraag, wij werkt hier al mee.

[ Voor 7% gewijzigd door qtweaker op 24-06-2016 14:47 . Reden: typefoutje :-) sorry ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Waarom niet kiezen voor een ubiquiti oplossing? Breed ondersteunt en de mogelijkheid je wifi te monitoren via een cloudkey

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• qtweaker
Klopt Shure-Fan.. ik had hem al gezien, loopt wel direct in de papieren. we willen het bescheiden rond de 400 euro houden incl. een free cloud. De Xclaim van Ruckus heeft ook een mooie monitoring via bv een app of admin panel. Jammer staat er nog erg weinig ervaring op internet.

• shure-fan
Sorry dat ik het zeg, maar het lijkt alsof je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten,
1167mbps +100 gelijktijdige gebruikers is pure marketingpraat, zeker als het 'maar' €400 euro mag kosten

• qtweaker
Hallo allemaal.. Ik vraag om ervaringen, niet een suggestie over een ander product en daar een nutteloze discussie over gaan voeren.

Graag alleen reageren als men de Xclaim Xo-1 Outdoor in bezit heeft en in gebruik,

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:04

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Dan zijn we hier snel klaar 😂

Ga dan maar je vragen stellen aan het marketing team van Xclaim. Vraag een demo / test kit en kijk of het wat voor je is.

Maar nogmaals, de marketing machine heeft hier meer werk gedaan dan de techniek erachter.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Ik heb afgelopen week de Xclaim Xi-1 tegenover de ubiquity ap lr gezet.

Kwa wifi wint de ubnt, maar kwa instellingen professioneel en praktisch gezien wint de xclaim dubbel en dwars. Het geld dat je in een cloudkey en uren moet steken elke keer dat je een ubnt installatie plaatst, daarvoor kun je wel een extra xclaim plaatsen.

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Verwijderd

Ik heb ook met Cisco Meraki gewerkt. Is letterlijk Plug and Play. Aansluiten, 10 minuten wachten, en on-air. Prachtige controle via app of web.

Nadeel: Je moet wel ongeveer 120$ per jaar aan licentie kosten betalen. Maar dan wel levenslange garantie op de hardware.
Maar dat wil de topic starter niet.

Een alternatief wat jij wilt, is ook te krijgen bij Openmesh systeem.

https://www.open-mesh.com/products/access-points.html

Deze zijn goedkoper en hebben een gratis cloud oplossing.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 21:29 ]

• qtweaker
Ik heb ondertussen wat verder gekeken en mijn oog laten vallen op de Ubiquiti UniFi Outdoor+ https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-outdoor/
Toch even de suggestie van shure-fan opgevolgd. ;) idd iets meer regelwerk maar dan heb je wel een veel sterkere verbinding 630Mw en Fast Roaming wat de Xclaim niet heeft.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
qtweaker schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:34:
Ik heb ondertussen wat verder gekeken en mijn oog laten vallen op de Ubiquiti UniFi Outdoor+ https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-outdoor/
Toch even de suggestie van shure-fan opgevolgd. ;) idd iets meer regelwerk maar dan heb je wel een veel sterkere verbinding 630Mw en Fast Roaming wat de Xclaim niet heeft.
Je kunt mocht je meerdere vestigingen of klanten hebben ook een centrale controller draaien.
Waar je alles op laat verbinden op basis van de Inform URL.
Hiermee heb je een controller met meerdere "Sites" waar je per site specifieke instellingen kunt hebben.
Heb je een nieuwe vestiging of klant dan maak je een nieuwe Site aan pakt een AP uit de doos stelt de inform URL in en klaar is kees.

SSH Commands:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Default SSH Login:
Username: ubnt
Password: ubnt

# 1. make sure the AP is running the latest (or 2.1.0+)
#    if it's not, do
#    syswrapper.sh upgrade http://ip-of-controller:8080/dl/firmware/BZ2/version-of-ap-see-ref-table-below/firmware.bin
# 2. make sure the AP is in factory default state
#    if it's not, do
#    syswrapper.sh restore-default
# 3. ssh into the device and type
mca-cli
# the CLI interface:
set-inform http://ip-of-controller:8080/inform

En anders via de Unifi Discovery app die bij de controller wordt mee geinstalleerd als je deze op je laptop installeert.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Wil je zeggen, dat je met die inform URL ook remote sites kan beheren? Ik weet dat als je een controller draait, deze in dezelfde subnet moet zijn. Dus feitelijk moeten VPN's tussen de locaties draaien. Op zich niet zo'n probleem, maar als dat zonder die VPN's zou kunnen... is het wel mooi.

• shure-fan
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:11:
Wil je zeggen, dat je met die inform URL ook remote sites kan beheren? Ik weet dat als je een controller draait, deze in dezelfde subnet moet zijn. Dus feitelijk moeten VPN's tussen de locaties draaien. Op zich niet zo'n probleem, maar als dat zonder die VPN's zou kunnen... is het wel mooi.
Dat kun je dus oa oplossen door een cloudkey in hetzelfde netwerk te hangen,

Zo kun je extern inloggen op de cloudkey en kun je remote de boel aanpassen,

Handig dus als je klant een AP besteld, zo kun je em lokaal (bij jezelf) configgen en adopten op de cloudkey van je klant,

Deze stuur je op naar je klant, en die sluit em aan en verschijnt vanzelf in de "unify cloud"

(Disclaimer: ik heb zelf geen unify producten maar van youtube kun je een hoop leren)

[ Voor 5% gewijzigd door shure-fan op 28-06-2016 21:36 ]

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Dat is allemaal niet nodig.
Je kunt aps op verschillende plekken plaatsen en je controller centraal draaien. We doen dit voor honderden klanten momenteel werkt als een zonnetje.
Als de klant bij ons een ap bestelt en ook gebruik wil maken van onze controller dan stellen we alles van te voren in dus we adpoteren het AP in de juiste site. En de klant dan daarna zelf evt. De instellingen wijzigen je kunt je klant dus uitnodigen in de controller met read only of admin rights alleen voor die site. Heeft de klant meerdere sites en wil hij deze gescheiden en met een login beheren ook dat kan. Gebruik bij de andere sites de zelfde username en de klant kan alleen tussen zijn eigen sites switchen.

Koopt de klant alleen een AP bij ons en wil hij later alsnog in de controller dan geven we de klant onze inform URL.
De controller draait op een windows server 2012 r2 machine in het datacenter. Maar dit kan ook prima linux zijn van amazon of digital ocean bijvoorbeeld.

Dus mogelijkheden genoeg en de software is gratis!

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Wij hebben een aantal xclaim accespoints bij div. Klanten staan. Zowel indoor als outdoor.

Wat mij betreft een zeer degelijke en fatsoenlijke accespoints. Het is gewoon Ruckus hardware met een eenvoudige firmware erop. Uiteraard zonder de beamflex technologie en andere zaken die je wel in een controller vindt.

Op YouTube staan ook wel filmpjes dat er enkele tientallen laptops met één accespoint zijn verbonden en hij blijft perfect draaien.

Voor een single side omgeving (één accespoint) zijn dit zeer krachtige, snelle accespoints met een zeer goede prijs prestatie verhouding.

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 28-06-2016 23:19 ]

Pagina: 1