MacBookAir start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...MacBook Air start totaal NIET op, wie kan mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Heb al verschillende toetsencombinaties geprobeerd, zoals: SHIFT, ALT, CONTROL en Powerbutton
Of deze combinatie: ALT, CMD, P, R, Powerbutton
Het volgende heb ik ook nog geprobeerd: Powerbutton induwen, vervolgens de oplader insteken, Powerbuton 10 seconden ingeduwd houden vervolgens loslaten en nogmaals op de powerbutton drukken.
Dit alles heeft niks opgeleverd, hij lijkt gewoon dood.... Geen beeld en geen geluid....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:19
Lampje op de lader doet het wel? Accu niet volledig leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lampje op de lader is groen. Of de accu volledig leeg is kan ik niet controleren aangezien er niks gebeurd als ik hem wil opstarten. Heb de oplader een half uurtje ingestoken en alles blééf zwart. Als de accu leeg is zie je normaal gezien toch ook een lege batterij op het scherm verschijnen dacht ik, maar er verschijnt helemaal niks op mijn scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er de laatste tijd iets relevants voorgevallen?
Bijvoorbeeld drinken over laptop, blikseminslag, laptoptas laten vallen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is een maand geleden wel op de grond gevallen maar functioneerde nog wel perféct achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:23:
Hij is een maand geleden wel op de grond gevallen maar functioneerde nog wel perféct achteraf...
Tja bijna losse aansluitingen door een val kunnen na verloop van tijd helemaal los raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moest dit het geval zijn, is dit dan zelf op te lossen? Of zijn dat hele dure kosten denk je?
Eventueel nog andere tips wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Open schroeven en kijken of je wat los zit. Even goed zoeken op het moederbord naar de PWR (zit uit mijn hoofd bij de accuaansluiting bij de Air) en die kortsluiten en kijken wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58
Pendora schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:20:
Open schroeven en kijken of je wat los zit. Even goed zoeken op het moederbord naar de PWR (zit uit mijn hoofd bij de accuaansluiting bij de Air) en die kortsluiten en kijken wat die dan doet.
Ik zou hem ZEKER niet zelf openschroeven. Mocht je er nog garantie op hebben kunnen ze daar moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, om open te schroeven heb je blijkbaar een speciaal schroevendraaiertje nodig...
Heb mijn garantiebewijs + aankoopbewijs opgezocht en kom net tot de conclusie dat mijn garantie van 2 jaar vanaf GISTEREN net verlopen is AAAAAAAAARGHHHHHHHH!!!!!! :X (hadden hem dus op 23 juni 2014 aangekocht..........) :F Ik ben nog vanalles aan het proberen geweest, maar vrees dat ik hem toch een keertje zal moeten binnenbrengen..... pffffffffffffff
Alvast bedankt om met mij mee te denken en ik laat jullie nog weten wat nu juist het probleem was.

Groetjes, Frouke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:10
Je hebt twee weken meldtijd hea. En daarnaast zelfs al is je garantie verlopen, met een dag of wat gaan ze echt niet moeilijk doen, aangezien dit een minimum termijn is en gee hard limiet. Een probleem als dit mag niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
supersnathan94 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:06:
Een probleem als dit mag niet gebeuren.
Spontaan niet, nee, maar als je hem op de grond laat stuiteren wel :9

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Breezers schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Spontaan niet, nee, maar als je hem op de grond laat stuiteren wel :9
Nou daar moet ie echt wel tegen kunnen hoor. Ik gok dat er gewoon een connectortje loszit ofzo. Ik heb op podia macbooks vaker een val zien maken als ik moest spelen en het was dan of een kapot scherm of beschadigde hdd of gewoon helemaal niks en micchien een deukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
supersnathan94 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Nou daar moet ie echt wel tegen kunnen hoor. Ik gok dat er gewoon een connectortje loszit ofzo. Ik heb op podia macbooks vaker een val zien maken als ik moest spelen en het was dan of een kapot scherm of beschadigde hdd of gewoon helemaal niks en micchien een deukje.
In de veiligheidshandleiding van de fabrikant staat letterlijk dat als je het apparaat laat vallen dat deze dan defect kan raken, in de garantievoorwaarden staat dat externe schade is uitgesloten, iedereen kan op zijn vingers natellen dat als je een macbook laat vallen dat die dan kapot kan gaan en jij staat hier te verkondigen dat "Een probleem als dit mag niet gebeuren"en "Nou daar moet ie echt wel tegen kunnen hoor." ? .... leef jij in je eigen fantasiewereld ofzo ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Breezers schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:53:
[...]

In de veiligheidshandleiding van de fabrikant staat letterlijk dat als je het apparaat laat vallen dat deze dan defect kan raken, in de garantievoorwaarden staat dat externe schade is uitgesloten, iedereen kan op zijn vingers natellen dat als je een macbook laat vallen dat die dan kapot kan gaan en jij staat hier te verkondigen dat "Een probleem als dit mag niet gebeuren"en "Nou daar moet ie echt wel tegen kunnen hoor." ? .... leef jij in je eigen fantasiewereld ofzo ?
Dat is natuurlijk indekken. Valschade aan telefoons wordt ook gewoon gerepareerd als het niet te heftig is. Een deukje loop je zo op. Een macbook is gebouwd om tegen een stootje te kunnen. Als er verder geen externe schade zichtbaar is en het apparaat nog gewoon een maand heeft gewerkt na de valpartij dan mogen we aannemen dat hij niet onherstelbaar beschadigt is geraakt door de val. Het zou altijd kunnen, maar daarvoor is het sws slim om hem in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er zachtjes mee schudt hoor ik ook iets loszitten ergens in de hoek waar de adapter aangesloten wordt.... Maar ik breng hem sowieso vanmiddag eventjes binnen en laat jullie z.s.m. weten wat het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Plaats even welke regio je woont, afhankelijk daar van hebben sommigen wellicht een tip voor een goede reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem vandaag binnengedaan bij de Switch in Antwerpen. Heb daar in het verleden ook al goeie ervaringen mee gehad, dus ga er van uit dat het nu ook weer wel in orde komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Dat is dus waarschijnlijk de losse connector wat ik al dacht. Magsafe powersnoer geeft ook geen oranje lampje. Apparaat laad dus niet meer op. Dit zou gewoon onder garantie verholpen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
supersnathan94 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:02:
Dat is dus waarschijnlijk de losse connector wat ik al dacht. Magsafe powersnoer geeft ook geen oranje lampje. Apparaat laad dus niet meer op. Dit zou gewoon onder garantie verholpen moeten worden.
Die inmiddels verlopen is, dus je bent wel afhankelijk van de bereidheid van degene waar je je garantie gaat proberen te claimen.

Zorg ervoor dat je dit vooraf goed hebt besproken om eventuele onderzoekskosten te voorkomen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Bossie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:12:
[...]

Die inmiddels verlopen is, dus je bent wel afhankelijk van de bereidheid van degene waar je je garantie gaat proberen te claimen.

Zorg ervoor dat je dit vooraf goed hebt besproken om eventuele onderzoekskosten te voorkomen.
De garantie is nog niet verlopen. Zoals ik al zei is er wettelijk 2 weken ruimte. Het kan immers zo zijn dat je om wat voor reden dan ook een week niet in de gelegenheid bent om het probleem wat een aantal dagen voordat de termijn verliep te melden. Probeer het nou maar gewoon. Vragen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
supersnathan94 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:55:
[...]

De garantie is nog niet verlopen. Zoals ik al zei is er wettelijk 2 weken ruimte. Het kan immers zo zijn dat je om wat voor reden dan ook een week niet in de gelegenheid bent om het probleem wat een aantal dagen voordat de termijn verliep te melden. Probeer het nou maar gewoon. Vragen kan altijd.
Misschien, maar zoals ik al zei moet je dat vooraf afstemmen, zeker als er een kans dat je buiten de garantie zit door of het termijn of door schade die niet gedekt word zoals eerder vermeld.

Zie ook de posts van breezers

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Bossie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:26:
[...]

Misschien, maar zoals ik al zei moet je dat vooraf afstemmen, zeker als er een kans dat je buiten de garantie zit door of het termijn of door schade die niet gedekt word zoals eerder vermeld.

Zie ook de posts van breezers
Sorry maar die zijn echt niet relevant in dit verhaal. Zoals ik al zei is een deukje zo opgelopen doordat je toevallig ergens langs loopt en vergeet dat je een laptop vast hebt of dat je em in de trein tegen die stalen buis van de deur aan tikt (dat had ik). Met een air gaan de hoekjes erg snel kapot helaas. Deukjes zitten er zo in. Ik heb hier nu tien MBA's liggen die gerepareerd moeten worden en bijna allemaal hebben ze een deuk in de topcover. En helaas is dat niet altijd te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoikesssss, ben daarstraks men MacBookje terug gaan ophalen bij de Switch en ze hebben het volledige moederbord vervangen!! Heb hier 0,0 euro voor moeten betalen!!! SUPERSERVICE daar!! _/-\o_ (ze hadden zelf ook niet verwacht dat dit binnen garantie gerekend zou worden maar kijk, blijkbaar was het mijn geluksdag vandaag) :*)
Jullie ook nog bedankt voor het meedenken! :)

Groetjes, Frouke

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 20:43:
Hoikesssss, ben daarstraks men MacBookje terug gaan ophalen bij de Switch en ze hebben het volledige moederbord vervangen!! Heb hier 0,0 euro voor moeten betalen!!! SUPERSERVICE daar!! _/-\o_ (ze hadden zelf ook niet verwacht dat dit binnen garantie gerekend zou worden maar kijk, blijkbaar was het mijn geluksdag vandaag) :*)
Jullie ook nog bedankt voor het meedenken! :)

Groetjes, Frouke
Top service idd, super dat het allemaal is afgehandeld.

Wat was de reden dat het moederbord vervangen moest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Bossie: Hebben ze niet gezegd en ik ben het, in mijn wild enthousiasme (omdat ik niks moest betalen) vergeten te vragen waarom ze het moederbord nu juist vervangen hebben.... Stom hé! ;-p
Pagina: 1