Beste mede Tweakers,
Voor mijn werk ben ik bezig om een Powershell script te maken die een overzicht geeft van alle actieve gebruikers met mailbox, waarbij Room- en Sharedmailboxen niet worden meegenomen.
In het overzicht dat gemaakt wordt wil ik uiteindelijk de volgende zaken zien:
- Naam (van de gebruiker)
- E-mailadres
- Actief (dit moet altijd de waarde True zijn).
- Telling van het aantal mailboxen die gevonden zijn door het script.
Ik heb zover al de volgende code:
Ik krijg het nu alleen niet voor elkaar om het laatste punt (de telling) in mijn overzicht te krijgen.
Op internet heb ik al gezocht naar hoe dit zou moeten werken en zie dat Measure-Object de waardes kan tellen en dan doorvoeren.
Echter reikt mijn kennis nog niet zo ver, dat ik precies weet hoe dit in mijn code gezet moet worden.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen om mijn uiteindelijke rapportage volledig te krijgen.
Voor mijn werk ben ik bezig om een Powershell script te maken die een overzicht geeft van alle actieve gebruikers met mailbox, waarbij Room- en Sharedmailboxen niet worden meegenomen.
In het overzicht dat gemaakt wordt wil ik uiteindelijk de volgende zaken zien:
- Naam (van de gebruiker)
- E-mailadres
- Actief (dit moet altijd de waarde True zijn).
- Telling van het aantal mailboxen die gevonden zijn door het script.
Ik heb zover al de volgende code:
PowerShell:
1
| Get-Mailbox -ResultSize Unlimited -Filter {-not(RecipientTypeDetails -like '*SharedMailbox*') -and -not(RecipientTypeDetails -like '*RoomMailbox*')} | ForEach-Object -Process { get-aduser -identity $_.samaccountname -properties * | where-object {$_.enabled -eq $True} |select-Object -Property Name,EmailAddress,Enabled,Count} | ConvertTo-HTML | Out-File c:\Windows\Temp\mailboxreport.htm |
Ik krijg het nu alleen niet voor elkaar om het laatste punt (de telling) in mijn overzicht te krijgen.
Op internet heb ik al gezocht naar hoe dit zou moeten werken en zie dat Measure-Object de waardes kan tellen en dan doorvoeren.
Echter reikt mijn kennis nog niet zo ver, dat ik precies weet hoe dit in mijn code gezet moet worden.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen om mijn uiteindelijke rapportage volledig te krijgen.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!