Sindskort overgestapt op Ziggo (van Telfort) en Telfort Experia V8 vervangen door Ziggo Technicolor TC7200.
Mijn netwerk ziet er uit zoals hieronder aangegeven:
Van de Technicolor heb ik DHCP uitgeschakeld en met een draad aangesloten op de WNDR3700.
De WNDR3700 is DHCP-server en DNS, en geeft (vaste) IP-adressen uit in dezelfde range (192.168.1.x) aan alle bekende devices en voor de rest is er een kleine DHCP-range beschikbaar.
De TC7200 heeft geen mogelijkheid om statische IP-adressen te configureren en dit op de clients doen is ook niet ideaal.
De WNDR3700 is geconfigureerd als een grote switch (de WAN poort zit aan de LAN-switch) en draait DESIGNATED DRIVER (Bleeding Edge, r49166).
Helaas geeft deze setup problemen voor wireless android clients. De verbinding lijkt te werken, maar pagina's/applicaties laden niet.
Soms helpt het om de applicatie af te sluiten en opnieuw te starten of Wi-Fi uit- en aanzetten, maar dat is nogal onhandig.
Met de TC7200 als DHCP-server heb ik geen problemen.
Clients die bedraad zijn aangesloten geven geen problemen, ook niet als ik handmatig de DNS naar de WNDR3700 laat wijzen.
Ik wil de TC7200 niet bridgen, want dan kan ik er geen apparaten meer op aansluiten in de meterkast, en bovendien wil ik graag het access point behouden.
Om dit probleem te tackelen heb ik al een aantal upgrades van OpenWRT geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
Ik zoek antwoord op de volgende vragen:
Kan de setup die ik voor ogen heb werken?
Hoe kan ik (met tools) meer inzage krijgen in dit probleem?
Is er een probleem bekend in OpenWRT waardoor dit slecht werkt?
Is er een probleem in Android bekend waardoor dit slecht werkt?
Is het tijd om mijn WNDR3700 te vervangen door een Ziggo Wifi-punt met custom firmware? (Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7)
Mijn netwerk ziet er uit zoals hieronder aangegeven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| . +---UTP--- [WNDR3700/Chaos Calmer]---| | (1e verd.) | | (192.168.1.4) | | | | +---UTP [Windows 7 Desktop] +---UTP--- [Rpi Debian/Domoticz] +---[2,4 Ghz Access Point - SSID1] +---UTP--- [Esxi host] +---[5 Ghz Access Point - SSID2] | | | +---[2,4 Ghz Access Point - SSID1] +---[DECT telefoon] Kabel Ziggo ------COAX---------+ [Ziggo Technicolor TC7200] (meterkast) (192.168.1.1) |
Van de Technicolor heb ik DHCP uitgeschakeld en met een draad aangesloten op de WNDR3700.
De WNDR3700 is DHCP-server en DNS, en geeft (vaste) IP-adressen uit in dezelfde range (192.168.1.x) aan alle bekende devices en voor de rest is er een kleine DHCP-range beschikbaar.
De TC7200 heeft geen mogelijkheid om statische IP-adressen te configureren en dit op de clients doen is ook niet ideaal.
De WNDR3700 is geconfigureerd als een grote switch (de WAN poort zit aan de LAN-switch) en draait DESIGNATED DRIVER (Bleeding Edge, r49166).
Helaas geeft deze setup problemen voor wireless android clients. De verbinding lijkt te werken, maar pagina's/applicaties laden niet.
Soms helpt het om de applicatie af te sluiten en opnieuw te starten of Wi-Fi uit- en aanzetten, maar dat is nogal onhandig.
Met de TC7200 als DHCP-server heb ik geen problemen.
Clients die bedraad zijn aangesloten geven geen problemen, ook niet als ik handmatig de DNS naar de WNDR3700 laat wijzen.
Ik wil de TC7200 niet bridgen, want dan kan ik er geen apparaten meer op aansluiten in de meterkast, en bovendien wil ik graag het access point behouden.
Om dit probleem te tackelen heb ik al een aantal upgrades van OpenWRT geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
Ik zoek antwoord op de volgende vragen:
Kan de setup die ik voor ogen heb werken?
Hoe kan ik (met tools) meer inzage krijgen in dit probleem?
Is er een probleem bekend in OpenWRT waardoor dit slecht werkt?
Is er een probleem in Android bekend waardoor dit slecht werkt?
Is het tijd om mijn WNDR3700 te vervangen door een Ziggo Wifi-punt met custom firmware? (Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7)