Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Reporting Services op win 7?

Pagina: 1
Acties:

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
Goedemiddag,

Een collega van mij wil heeft een cursus gedaan met Microsoft Reporting Services. Hiermee wil hij nu gaan testen met een test SQL database. Die is klaargezet, maar kan Microsoft Reporting Services op zijn windows 7 machine geinstalleerd worden zodat hij het kan gebruiken, of draait dit echt alleen op een (SQL)-server?

Heb veel gegoogeld, maar nog niet het antwoord gevonden.

Bedankt!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
SSRS kan je als los onderdeel installeren, je hoeft niet noodzakelijkerwijs de data engine erbij te hebben. Let alleen wel dat als je rapporten wil maken je hiervoor een database nodig hebt, ook heeft SSRS een eigen database nodig om zijn werk te kunnen doen. Indien je collega dus geen reporting database kan aanwijzen tijdens setup dan mislukt de setup.

SQL Server en bijbehorende onderdelen kan je installeren op Windows 7, 8.1 en 10. Let alleen wel dat dit voorbehouden is aan bepaalde versies zoals de Developer Edition. Er zit een OS check in de setup. Ook moet je machine voldoen aan alle andere randvoorwaarden die SQL Server stelt.

Of het verstandig is om SQL Server en aanverwante onderdelen op een werkstation te installeren is een ander punt. SQL Server en zijn onderdelen zullen automatisch gaan luisteren op bepaalde standaard poort, bijvoorbeeld 1433. Dit kan de machine kwetsbaar maken voor misbruik indien de beveiliging niet optimaal is. Mijn advies is om een virtuele testserver aan te maken. Kost weinig moeite en is wel zo veilig.

• mister9
CMD-Snake schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:10:
SSRS kan je als los onderdeel installeren, je hoeft niet noodzakelijkerwijs de data engine erbij te hebben. Let alleen wel dat als je rapporten wil maken je hiervoor een database nodig hebt, ook heeft SSRS een eigen database nodig om zijn werk te kunnen doen. Indien je collega dus geen reporting database kan aanwijzen tijdens setup dan mislukt de setup.

SQL Server en bijbehorende onderdelen kan je installeren op Windows 7, 8.1 en 10. Let alleen wel dat dit voorbehouden is aan bepaalde versies zoals de Developer Edition. Er zit een OS check in de setup. Ook moet je machine voldoen aan alle andere randvoorwaarden die SQL Server stelt.

Of het verstandig is om SQL Server en aanverwante onderdelen op een werkstation te installeren is een ander punt. SQL Server en zijn onderdelen zullen automatisch gaan luisteren op bepaalde standaard poort, bijvoorbeeld 1433. Dit kan de machine kwetsbaar maken voor misbruik indien de beveiliging niet optimaal is. Mijn advies is om een virtuele testserver aan te maken. Kost weinig moeite en is wel zo veilig.
Windows 7 Developer Edition? Op een win 7 Pro / Enterprice gaat het dus niet werken?

• CMD-Snake
mister9 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:36:
Windows 7 Developer Edition? Op een win 7 Pro / Enterprice gaat het dus niet werken?
Nee, SQL Server Developer Edition.

Je hebt van SQL Server meerdere versies: Standard, Enterprise en Datacenter zijn de 'normale' versies voor productie gebruik. Je hebt dan nog de Express Edition (gratis, met beperkingen) en Developer Edition. Die laatste is gelijk qua features aan de Enterprise Edition. De beperking zit in de licentie dat deze versie alleen voor test en ontwikkel doeleinden gebruikt mag worden.

Maar zie ook mijn eerdere opmerking waarom het niet verstandig is dit te doen op een werkplek. Maak gewoon een virtuele server aan en gebruik die als testomgeving.

• mister9
CMD-Snake schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Nee, SQL Server Developer Edition.

Je hebt van SQL Server meerdere versies: Standard, Enterprise en Datacenter zijn de 'normale' versies voor productie gebruik. Je hebt dan nog de Express Edition (gratis, met beperkingen) en Developer Edition. Die laatste is gelijk qua features aan de Enterprise Edition. De beperking zit in de licentie dat deze versie alleen voor test en ontwikkel doeleinden gebruikt mag worden.

Maar zie ook mijn eerdere opmerking waarom het niet verstandig is dit te doen op een werkplek. Maak gewoon een virtuele server aan en gebruik die als testomgeving.
Ok. Dus gewoon test-VM aanmaken, daarop SQL Server Developer Edition knallen met daarop een database voor MRS én zijn testdatabase, en hem vervolgens toegang geven tot die server met RDP?

• CMD-Snake
mister9 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:12:
Ok. Dus gewoon test-VM aanmaken, daarop SQL Server Developer Edition knallen met daarop een database voor MRS én zijn testdatabase, en hem vervolgens toegang geven tot die server met RDP?
Ja, maar je hoeft geen Developer Edition te pakken. Neem de Enterprise Edition en installeer die als trial versie. Hier kan je de trial versie downloaden: https://www.microsoft.com.../evaluate-sql-server-2014

Ik zou de server ook niet activeren. Je hebt dan 180 dagen de tijd. Voldoende voor een beetje spelen zou ik zo denken.

• mister9
CMD-Snake schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:19:
[...]

Ja, maar je hoeft geen Developer Edition te pakken. Neem de Enterprise Edition en installeer die als trial versie. Hier kan je de trial versie downloaden: https://www.microsoft.com.../evaluate-sql-server-2014

Ik zou de server ook niet activeren. Je hebt dan 180 dagen de tijd. Voldoende voor een beetje spelen zou ik zo denken.
En die trial versie van ED die verloopt niet? Zolang je 'm niet in productie zet kun je 'm blijven gebruiken ?

• CMD-Snake
mister9 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:32:
En die trial versie van ED die verloopt niet? Zolang je 'm niet in productie zet kun je 'm blijven gebruiken ?
Is er nog een mogelijkheid om het cursusgeld terug te krijgen? Er is kennelijk niets uitgelegd over SQL Server. :/

Zoals het woord 'Trial' al zegt is het een proef versie. Deze zal na 180 dagen verlopen. Je kan deze activeren, maar je moet dan een geldige Enterprise licentie hebben voor die SQL Server. Dat is een duur geintje om een studieomgeving in te richten.

Goedkoper is dan een MSDN versie te nemen, mits je MSDN hebt en je het zo nodig geactiveerd moet hebben.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het staat mij bij dat je SQL Express Advanced (met tools dus, niet core) met SSRS gewoon kan installeren op een desktop met Windows 7 ?

Of zit ik er nu echt compleet naast ?

edit:

linkje voor how to 2012

http://dba.stackexchange....s-with-reporting-services

Supported Operating System

Windows 7, Windows Server 2008 R2, Windows Server 2008 Service Pack 2, Windows Vista Service Pack 2

32-bit systems
Computer with Intel or compatible 1GHz or faster processor (2 GHz or faster is recommended.)
64-bit systems
1.4 GHz or faster processor
Minimum of 512 MB of RAM (2 GB or more is recommended.)
2.2 GB of available hard disk space

[ Voor 84% gewijzigd door Breezers op 24-06-2016 15:51 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• CMD-Snake
Breezers schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:45:
Het staat mij bij dat je SQL Express Advanced (met tools dus, niet core) met SSRS gewoon kan installeren op een desktop met Windows 7 ?

Of zit ik er nu echt compleet naast ?

edit:

linkje voor how to 2012

http://dba.stackexchange....s-with-reporting-services

Supported Operating System

Windows 7, Windows Server 2008 R2, Windows Server 2008 Service Pack 2, Windows Vista Service Pack 2

32-bit systems
Computer with Intel or compatible 1GHz or faster processor (2 GHz or faster is recommended.)
64-bit systems
1.4 GHz or faster processor
Minimum of 512 MB of RAM (2 GB or more is recommended.)
2.2 GB of available hard disk space
Ja, Express Edition heeft een beperkte versie van SSRS bij zich. Afhankelijk van wat je wil doen kan je die ook installeren.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Sql 2014 developer is tegenwoordig gratis, je moet je alleen even aanmelden bij Visual Studio Dev Essentials (bonus : 3 maanden Pluralsight via dev essentials)
Pagina: 1