Ik heb alleen wat gespeeld met de FSB van mijn Duron 800 en die op 113 gezet. Nu start de pc vaak niet meer op. Waar ligt dit nu aan, is het mijn processor???
Hoogstwaarschijnlijk krijgt ie wat te weinig sap, vCore verhogen kan helpen
Het vreemde is dat ie het een paar dagen goed deed, maar vandaag toen het zo warm was niet meer. ( temp is 58, dus niet te hoog)
In iedergeval bedankt voor de reply, dit dacht ik namelijk ook al maar nu ga ik het proberen.
Weet er iemand trouwens wat het maximum is van Vcore??
In iedergeval bedankt voor de reply, dit dacht ik namelijk ook al maar nu ga ik het proberen.
Weet er iemand trouwens wat het maximum is van Vcore??
Hohohoho als ie nou al 58 wordt (naar mijn hoogstbescheiden mening TE hoog) op standaardvoltage en je gaat er 1.85 volt doorheen jassen dan wordt ie nog veel warmer, die opstartprobs komen dus denk ik als ik dit lees door de temperatuur.
Wat heb je er zoal aan koeling inzitten dan?
Niet lachen
er zit nu een Intel koeler op, maar een Duron mag toch wel tot de 60 komen dus moet ie bij 50 niet al gek gaan doen. Er komt binnenkort ook wel een nieuwe koeler, maar weet nog niet welke..
Hij is nu trouwens 48 graden
Hij is nu trouwens 48 graden
Wat voorn moederbord heb je? Als je een mobo hebt op basis van een KT133 chipset, dan kan het wel kloppen dat hij problemen krijgt bij FSB's boven de 110 Mhz.
Dan kun je beter de FSB een stapje terug zetten, en het proberen door de multiplier op te krikken. En een wat hogere core-spanning kan dan ook helpen.
Maar zorg eerst voor een fatsoenlijke koeler, joh! 60 graden is dus echt wel aan de hoge kant voor jouw Duron. Dat wordt mijn TB 1400 @ 1,95 Volt ook als ik mijn el-cheapo Spire + Delta 60MP erop zet ook. En die pompt er wel wat meer Wattjes uit zeg maar. Als je op zoek bent naar een goeie koeler, dan hetb je misschien wel wat aan deze link:
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm
Dan kun je beter de FSB een stapje terug zetten, en het proberen door de multiplier op te krikken. En een wat hogere core-spanning kan dan ook helpen.
Maar zorg eerst voor een fatsoenlijke koeler, joh! 60 graden is dus echt wel aan de hoge kant voor jouw Duron. Dat wordt mijn TB 1400 @ 1,95 Volt ook als ik mijn el-cheapo Spire + Delta 60MP erop zet ook. En die pompt er wel wat meer Wattjes uit zeg maar. Als je op zoek bent naar een goeie koeler, dan hetb je misschien wel wat aan deze link:
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm
sigloos
* te laat 
jij hebt vast een mobo met een kt133 chipset, die zijn niet gemaakt voor een fsb van boven de 100. op 110 wil het op sommige mobo's toch nog wel is lukken, maar stabiel is ie dan bijna nooit; dus doe geen moeite. daarvoor heb je een kt133A chipsetje nodig.
jij hebt vast een mobo met een kt133 chipset, die zijn niet gemaakt voor een fsb van boven de 100. op 110 wil het op sommige mobo's toch nog wel is lukken, maar stabiel is ie dan bijna nooit; dus doe geen moeite. daarvoor heb je een kt133A chipsetje nodig.
Verwijderd
Hij kon niet kiezen tussen AMD en Intel...Op maandag 25 juni 2001 23:59 schreef Kev0867 het volgende:
waarom een intel koeler???????
Ok daar ben ik weer.
Ik heb een MSI mobo de k7t turbo dus kt133A chipset dus deze moet tot 133 kunnen, en die intel koeler kwam omdat er tijdelijk niets anders was.
In iedergeval bedankt voor jullie reacties. Ik kom er zo wel uit denk ik, en anders horen jullie het wel.
Ik heb een MSI mobo de k7t turbo dus kt133A chipset dus deze moet tot 133 kunnen, en die intel koeler kwam omdat er tijdelijk niets anders was.
In iedergeval bedankt voor jullie reacties. Ik kom er zo wel uit denk ik, en anders horen jullie het wel.
Niet als een flame naar AMD bedoeld, maar intel koelers staan toch bekend om hun goede koelcapaciteiten? Of zit ik nu onzin uit te kramen? Er was eens een test op de frontpage en daar kwamen ze zelfs beter uit dan sommige lompe grote koelblokken + fansOp maandag 25 juni 2001 23:59 schreef Kev0867 het volgende:
waarom een intel koeler???????
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
klopt.
Do as I say, don't do as I do.
erhm, ja, procje kan wel meer hebben maar bij oc'en moet ie eg lager.....Op maandag 25 juni 2001 23:08 schreef hervaz het volgende:
Hohohoho als ie nou al 58 wordt (naar mijn hoogstbescheiden mening TE hoog) op standaardvoltage en je gaat er 1.85 volt doorheen jassen dan wordt ie nog veel warmer, die opstartprobs komen dus denk ik als ik dit lees door de temperatuur.
als je al begint met hoge temp, kan je best wel is ergens eg vaud gaan.
ik zou eerst nieuw koelertje kopen, dan is kijken om te oc'en....
You can either agree with me or be wrong!
Pagina: 1