Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste specs van door HTC gemaakte 5"-Nexus-telefoon verschi

Pagina: 1
Acties:

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:14
In het artikel Eerste specs van door HTC gemaakte 5"-Nexus-telefoon verschijnen online wordt gesteld:
Het geheugen heeft een capaciteit van 4GB en er is in elk geval een 32GB-variant.
Voor de kenners onder ons is duidelijk dat hier 4GB werkgeheugen wordt bedoeld en 32GB opslaggeheugen.
De zin zoals die er nu staat zegt technisch gezien niks over het soort geheugen, helemaal aangezien er telefoons bestaan met 4GB opslaggeheugen.

Het zou daarom netter zijn als de zin zou worden aangepast naar:
Het werkgeheugen heeft een capaciteit van 4GB en er is in elk geval een variant met 32GB opslaggeheugen.
Ik merk helaas steeds vaker dat er (niet alleen bij Tweakers) slordig wordt omgegaan met specificaties en men vervalt in slordige algemene (ambigue) termen die voor de kenner duidelijk zijn, maar voor de niet-kenner verwarrend kunnen werken (Zo adverteren internetaanbieders met '120 MB internet', hetgeen letterlijk gezien zou betekenen dat je na 3 minuten film door je limiet heen bent). Van Tweakers.net heb ik echter hogere verwachtingen.

[ Voor 4% gewijzigd door mac1987 op 24-06-2016 12:23 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Je hebt gelijk, ik heb het gefixt :)