Verkeerd product, eisen dat ze het ophalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.422 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-08 16:43
Heb via een webshop een katten litter box besteld, nu hebben ze net een fout product geleverd namelijk alleen de zakken die erin moeten.

Ze willen graag dit ik dit terug stuur, maar kan ik ook eisen dat ze het komen ophalen. Ik zit al op internet te lezen dat als de zending kwijt raakt de verantwoording bij mij ligt. Ik wil dus graag dat ze het komen ophalen met inname bewijs en dat hun het risico voor het versturen op zich nemen.

Is dit redelijk? in verband met een heel druk rooster zou ik er namelijk vrij voor moeten vragen om het in te leveren bij een verzendpunt. En ik zit niet echt te wachten dat ik een uur moet opnemen voor een fout die hun gemaakt hebben. Maar nogmaals is dit redelijk? Er staat namelijk ook bij dat de klant hiervoor geen kosten zou moeten dragen wat dus wel het geval zou zijn als ik vrij moet vragen.

ben benieuwd naar jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10
Je werkt elke dag van 8:00 tot 22:00 van Maandag t/m Zaterdag?

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 24-06-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
418O2 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:17:
Je werkt elke dag van 8:00 tot 22:00 van Maandag t/m Zaterdag?
Nee natuurlijk niet... Maar goed tot zolaat zijn ze ook niet open hier, max tot 8. Heb een lange reistijd, en genoeg andere dingen te doen die wel wat belangrijker zijn dan een pakketje terug sturen.

Maar vraag is gewoon, is het redelijk te eisen dat ze het komen ophalen, bv op mijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:32

Nogne

>.<

Is het niet mogelijk dat je het vanuit je werk laat versturen en dat je de kosten die word gemaakt bij de webshop indient? Ik doe dit wel vaker zo, op mijn werk maken zij daar gelukkig niet zo'n probleem van.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Facenoise schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:22:
[...]

Nee natuurlijk niet... Maar goed tot zolaat zijn ze ook niet open hier, max tot 8. Heb een lange reistijd, en genoeg andere dingen te doen die wel wat belangrijker zijn dan een pakketje terug sturen.

Maar vraag is gewoon, is het redelijk te eisen dat ze het komen ophalen, bv op mijn werk?
Je zal het via een pakketservice terug moeten sturen, kosten kan je vervolgens verhalen op webshop.

Je gaat me niet vertellen dat je daar helemaal geen tijd voor hebt?

Tuurlijk slordig van de webshop, maar gebeurd nu eenmaal wel eens. Zelf ook meegemaakt terug gestuurd en kostenloos goede product gekregen. Ook kosten van terug sturen werden vergoed.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:24
:') Godverdomme. Probeer het gewoon lekker, want de tijd die je in dit topic stopt had je nooit even pakketje kunnen wegbrengen inderdaad,

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Ben benieuwd wat er gebeurt als je pakketje thuis laat bezorgen en je zelf niet thuis bent en de buren ook niet. Dan zou je ook een keer naar een ophaal punt moeten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Facenoise schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:22:
[...]

Mijn persoonlijke mening: Nee. Je weet van te voren dat, wanneer je wat online besteld, er verkeerde artikelen geleverd kunnen worden en dat je dan ook de boel zal moeten retourneren. Mijns inziens is dat gewoon een ingecalculeerd risico.
Kan aan mij liggen, maar ik 'proef' wat onwil...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Ik zou het bij de webshop neerleggen, ze kunnen daar prima regelen dat het bij jou wordt opgehaald. Het gaat sowieso om non-conformiteit en dan heb je nog veel meer bescherming dan wanneer het om bedenktijd gaat.

Het is heel leuk dat er nu een aantal mensen zijn die doen alsof de TS moeilijk doet, maar de webshop is in de fout gegaan en die moeten ervoor zorgen dat het goed komt... zeggen 'stuur het maar terug' daar heb je als klant niet veel aan. Het zou veel netter zijn als ze direct een oplossing bieden, als wij hier een defect of verkeerd product geleverd krijgen dan stuurt de leverancier ons een bonnetje met een opdracht aan hun vervoerder het pakket op te halen... dat is niet meer dan redelijk. Uiteraard zou je het als klant zelf even weg kunnen brengen maar zonder een belofte dat je de kosten netjes retour krijgt zou ik dat niet doen.
Bij een verkeerde levering is er sprake van een non-conformiteit. Het geleverde product voldoet namelijk niet aan de verwachting of beantwoordt niet aan de overeenkomst (het is om het even). Daardoor heeft de klant veel meer rechten dan alleen de wettelijke bedenktijd. Zo heeft de klant twee maanden(!), nadat hij ontdekt heeft dat het geleverde product niet dat is wat hij besteld heeft, de tijd om dit te melden aan de verkoper. Daarbij moet de verkoper dit oplossen door bijvoorbeeld kosteloos het juiste product leveren. Het mag de klant dus niets extra’s kosten om uiteindelijk datgene te krijgen wat hij heeft besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 24-06-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk dat je met gelijk al eisen dat ze het op komen halen de verstandhouding een beetje scheef maakt. Probeer het op een vriendelijke manier, je vangt veel meer vliegen met stroop dan met azijn (en nog meer met bullshit, maar dat terzijde).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:02
@MicGlou
Dat gaat je meer tijd kosten. Als het opgehaald moet worden moet je thuis zijn. Ik wens je veel plezier om daar een afspraak over te maken. Alleen een specifiek dagdeel is al een probleem. Mijn advies, breng het weg. Dan ben je er vanaf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je de hele meuk niet onder rembours & aangetekend terugsturen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
chaoscontrol schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:27:
:') Godverdomme. Probeer het gewoon lekker, want de tijd die je in dit topic stopt had je nooit even pakketje kunnen wegbrengen inderdaad,
Plus 1
Mensen die zeggen dat ze geen tijd hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
lolgast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:36:
@MicGlou
Dat gaat je meer tijd kosten. Als het opgehaald moet worden moet je thuis zijn. Ik wens je veel plezier om daar een afspraak over te maken. Alleen een specifiek dagdeel is al een probleem. Mijn advies, breng het weg. Dan ben je er vanaf ook.
Mijn vriendin is 1 dag in de week thuis, dus dit is geen probleem.
chaoscontrol schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:27:
Juist, want op me werk kan ik wel op tweakers maar niet langs een verzendpunt, goede toevoeging man echt... 8)7
DarkSide schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:29:
Ben benieuwd wat er gebeurt als je pakketje thuis laat bezorgen en je zelf niet thuis bent en de buren ook niet. Dan zou je ook een keer naar een ophaal punt moeten.
Vriendin werkt 1 dag per week thuis, maar kan dan ook niet weg, dus bezorgen is het punt niet... wegbrengen wel.
MicGlou schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:32:
Ik zou het bij de webshop neerleggen, ze kunnen daar prima regelen dat het bij jou wordt opgehaald. Het gaat sowieso om non-conformiteit en dan heb je nog veel meer bescherming dan wanneer het om bedenktijd gaat.

Het is heel leuk dat er nu een aantal mensen zijn die doen alsof de TS moeilijk doet, maar de webshop is in de fout gegaan en die moeten ervoor zorgen dat het goed komt... zeggen 'stuur het maar terug' daar heb je als klant niet veel aan. Het zou veel netter zijn als ze direct een oplossing bieden, als wij hier een defect of verkeerd product geleverd krijgen dan stuurt de leverancier ons een bonnetje met een opdracht aan hun vervoerder het pakket op te halen... dat is niet meer dan redelijk. Uiteraard zou je het als klant zelf even weg kunnen brengen maar zonder een belofte dat je de kosten netjes retour krijgt zou ik dat niet doen.

[...]
Bedankt voor de reply, hier kan ik wat mee! :) Ik vind mezelf niet moeilijk doen en als het niet anders kan doe ik het ook wel gewoon. Maar ik heb liever dat ze het bij me werk of huis ophalen(dag dat vriendin thuis is).
ChojinZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:30:
[...]

Mijn persoonlijke mening: Nee. Je weet van te voren dat, wanneer je wat online besteld, er verkeerde artikelen geleverd kunnen worden en dat je dan ook de boel zal moeten retourneren. Mijns inziens is dat gewoon een ingecalculeerd risico.
Kan aan mij liggen, maar ik 'proef' wat onwil...
Een klein beetje ja, ze maken hun probleem mijn probleem. Als er iets op mijn werk fout word bezorgt komen ze het ook gewoon ophalen of ik mag het houden(bij lage prijzen).

Dusja een klein beetje onwil is er wel.

EDIT: Maar goed de één vind blijkbaar dat ik moeilijk doe al vraag ik alleen om de meningen hier of dit redelijk is... Niet dat ik dit ook daadwerkelijk ga eisen. Lezen mensen lezen, het blijft lastig of niet? Degene die wel een nuttige reply hebben gepost bedankt!!

[ Voor 10% gewijzigd door Facenoise op 24-06-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
lolgast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:36:
@MicGlou
Ook dat kunnen ze verzorgen dmv een opdracht... 'zomaar' even wegbrengen is geen goed advies, je moet er wel zeker van zijn dat je de gemaakte kosten vergoed krijgt want dat zijn ze immers wettelijk verplicht.

Het is volgens mij ook echt niet zo dat de TS zich geheel onwillig opstelt, maar TS is geheel terecht dat de last aan de kant van de leverancier behoort te liggen en daarvan kan je dan prima verwachten dat deze zich schikt aan wat je goed uitkomt, niet wat de leverancier het beste uitkomt.

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 24-06-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10
Facenoise schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:16:
Heb via een webshop een katten litter box besteld, nu hebben ze net een fout product geleverd namelijk alleen de zakken die erin moeten.

ben benieuwd naar jullie meningen.
En die zakken heb je niet nodig?

Maar een andere optie is natuurlijk gewoon bij een lokale shop halen ipv 'de goedkoopste' webshop, want zo goedkoop is het achteraf weer niet blijkt maar weer.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:21
Op je hele vrije zaterdag kan je niet even naar een postpunt? In mijn ogen probeer je erg geforceerd moeilijk te doen tegenover de webshop. Heb wat over voor elkaar. Moet men echt zo individualistisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
TS je geeft aan benieuwd te zijn naar meningen. Een discussie kan prima over dit onderwerp maar dan verwachten we wel wat meer eigen inzet. Nu komt het over alsof je ons antwoord wilt laten geven of je dit mag eisen of niet. Voor nu doe ik dit topic dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.