Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil soepel kunnen gamen op 1080p en daarnaast misschien wat videobewerking doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag ongeveer 800,- euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb rondgekeken bij andere topics en andere systemen en tot dusver ben ik uitgekomen op het volgende:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd een Nvidia voorkeur gehad maar met de nieuwe RX 480 ga ik waarschijnlijk toch voor die kaart. Ik wacht nog even hoe de prijzen en de benchmarks gaan worden ten opzichte van de GTX 970 dus ben er nog niet helemaal over uit. Ik zou namelijk ook een 2de hands GTX 970 kunnen kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een Micro-ATX systeem maar als het volgens jullie veel beter en stiller in een ATX behuizing kan dan ga ik dat ook overwegen.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of de componenten die ik nu heb gekozen bij elkaar passen, bijvoorbeeld de CPU en het moederbord, en of het mogelijk is om voor een Micro-ATX behuizing te gaan. Daarnaast zijn alle tips over het verbeteren van het systeem altijd welkom!
Ik wil soepel kunnen gamen op 1080p en daarnaast misschien wat videobewerking doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag ongeveer 800,- euro gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb rondgekeken bij andere topics en andere systemen en tot dusver ben ik uitgekomen op het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 193,95 | € 193,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | AMD Radeon RX 480 8GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec ISK600M | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Cryorig M9i | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,87 | € 51,87 |
| 1 | Samsung 850 EVO M.2 250GB | € 93,53 | € 93,53 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 567,24 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd een Nvidia voorkeur gehad maar met de nieuwe RX 480 ga ik waarschijnlijk toch voor die kaart. Ik wacht nog even hoe de prijzen en de benchmarks gaan worden ten opzichte van de GTX 970 dus ben er nog niet helemaal over uit. Ik zou namelijk ook een 2de hands GTX 970 kunnen kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een Micro-ATX systeem maar als het volgens jullie veel beter en stiller in een ATX behuizing kan dan ga ik dat ook overwegen.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of de componenten die ik nu heb gekozen bij elkaar passen, bijvoorbeeld de CPU en het moederbord, en of het mogelijk is om voor een Micro-ATX behuizing te gaan. Daarnaast zijn alle tips over het verbeteren van het systeem altijd welkom!