Upgrade stereo 2.0 / 2.1 (€ 1.000 - 1.200)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:06
Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie advies horen t.a.v. een upgrade die ik wil doen voor het geluid in mijn woonkamer. De focus ligt op muziek (pop, rock) en het budget is € 1.000 - € 1.200.

Huidige setup
Onkyo A-9050 (2x 75 watt volgens specificaties)
Monitor Audio RX 1 (pianolak) op Norstone stands
Airport Express met optische aansluiting naar versterker
Bron: spotify 320kbps of FLAC van NAS

Opzich ben ik niet ontevreden, maar als ik een upgrade kan maken dan is dat natuurlijk beter, met name om iets meer bass te realiseren. De speakers had ik al in mijn appartement, maar in mijn huidige huis heb ik ook meer ruimte. Ruimte (zit gedeelte) is ongeveer 6*4m.

Opties waar ik zelf aan heb zitten denken

- Rx 1 verkopen en vervangen voor zuilen, bijvoorbeeld de Silver 8 (ander merk mag ook, maar MA bevalt goed en ik vind de looks goed). De minimaal aanbevolen wattage is 80 watt, kan dat problemen geven? Is de versterker überhaupt krachtig genoeg voor zuilen?
- Rx 1 verkopen en vervangen voor grotere monitoren met een subwoofer. BK 200/300/400?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties! :) Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het.

Feyenoord!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 15:17

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik zou het inderdaad in de speakers zoeken. Vooral gaan luisteren naar verschillende modellen, daar leer je een hoop van. Vergeet ook tweedehands niet, je bent misschien iets minder zeker van je geluid maar krijgt wel erg veel waar voor je geld.

75W is voldoende voor normaal luisterniveau, heeft de 9050 een subwoofer output? Anders moet je nog letten op een high-level input.

De keuze tussen zuilen of monitor/sub is lastig. Een enkele sub geeft wel veel kracht maar is lastig in de hele ruimte goed te krijgen, met twee zuilen (en dus twee bronnen voor laag) zal dat evenwichtiger zijn verwacht ik. Een monitor in eenzelfde prijsklasse geeft dan vaak 'beter' geluid omdat je voor het geld dan net een serie hoger kan zoeken, maar dat maakt de sub weer ongedaan.

[ Voor 33% gewijzigd door mr.paaJ op 24-06-2016 22:43 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep