Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste Netwerkers,

Op dit moment ben ik overtuigd dat ik graag de pricewatch: TP-Link AV500 Powerline ac Wi-Fi Kit TL-WPA4530 KIT (bestaande uit TL-WPA4530 & TL-PA4020P) wil bestellen.
Op dit moment heb ik al bedraad powerline (2 x pricewatch: TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter (V1) van de meterkast naar de TV-hoek. Daar staat nu een accesspoint / switch.
Op de eerste verdieping hangt de pricewatch: TP-Link RE200 Deze zorgt voor een "nieuw" netwerk met andere MAC adressen waardoor een aantal zaken op mijn interne netwerk niet lekker te configureren zijn.
Tevens is het bereik op de eerste verdieping soms net goed genoeg om niet over te schakelen naar de range extender.
Ik wil dus graag op de overloop ook een extra TL-WPA4530 hangen. Deze zit wel in een andere groep, maar dit zou moeten werken (als ik diverse fora mag geloven).

Echter kan ik nergens een "losse" (extra) TL-WPA4530 vinden, niet via de Pricewatch en ook niet via TP-Link zelve. Alleen in Kit-vorm. Wanneer ik de informatiefilmpjes bekijk, zou je ook gewoon kunnen uitbreiden met TL-WPA4530.

Is dit niet mogelijk, of kijk ik er echt straal overheen?

Alvast bedankt!

Matis

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 24-06-2016 11:20 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Beste antwoord (via Matis op 29-06-2016 20:55)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Je kan prima een extra TL-WPA4530 toevoegen aan je bestaande powerline netwerk. Echter zijn ze momenteel blijkbaar alleen als kit te koop. Ik heb van je oude set wel eens alleen de WiFi module te koop gezien alleen was die toen ook al bijna net zo duur als een kit (scheelde 2-4 euro of zo). Denk dat ze daarom nu alleen maar meer kits verkopen.

Kortom kun je rustig bij kopen, heb je gelijk nog een adapterje over voor een bedrade verbinding mocht je die ergens nodig hebben (nu of in de toekomst). Na aanschaf kun je de nieuwe set mbv de pair button toevoegen aan je bestaande (omdat ze beide van het zelfde merk en serie zijn).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Je kan prima een extra TL-WPA4530 toevoegen aan je bestaande powerline netwerk. Echter zijn ze momenteel blijkbaar alleen als kit te koop. Ik heb van je oude set wel eens alleen de WiFi module te koop gezien alleen was die toen ook al bijna net zo duur als een kit (scheelde 2-4 euro of zo). Denk dat ze daarom nu alleen maar meer kits verkopen.

Kortom kun je rustig bij kopen, heb je gelijk nog een adapterje over voor een bedrade verbinding mocht je die ergens nodig hebben (nu of in de toekomst). Na aanschaf kun je de nieuwe set mbv de pair button toevoegen aan je bestaande (omdat ze beide van het zelfde merk en serie zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat je twee kits kunt bestellen om uiteindelijk aan twee WPA4530 te komen. Het voelt alleen zo dubbel om er dan ook een extra PA4020P bij te "krijgen".
Alleen als het verschil tussen de twee maar een paar euro is, dan ben je weer een dief van je eigen portemonnee.

Ik ga er twee bestellen, mocht dat allemaal werken; dan zal ik jouw antwoord als beste bestempelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Ah sorry i had niet door dat je 2 draadloze bij wou hebben (ik begreep dat je er 1 had en er 1 bij wou).

Er zijn namelijk wel setjes met 2 draadloze en 1 bedrade (voor aan de router) bijvoorbeeld deze
pricewatch: TP-Link TL-WPA4226T KIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Ik ben expliciet op zoek naar de WPA4530 ivm zijn drievoudige LAN aansluiting en ac voor de WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Ah ok het lijkt er niet op dat er een 3 delige set is met dat model helaas... Dan gewoon 2x de set halen die je al wou halen (en dan kun je de 2e adapter zonder wifi later nog gaan gebruiken of in de la laten liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
VVV-007 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:20:

Bedankt. Vandaag tweemaal de kits binnen gekregen. De PA4020P in de meterkast gehangen en een netwerktouwtje er in. De twee WPA4530 in respectievelijk de TV-hoek en de overloop gehangen. Ze zagen meteen de PA4020P en synchroniseerde hun instellingen. Tevens heb ik de WPA4530 in de TV-hoek nog met twee LAN-kabels verbonden met mijn HTPC en receiver.

Bedankt voor de tip _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Fijn om te horen dat het allemaal gelukt is en goed bevalt. Ook leuk om de afloop te lezen :)
Pagina: 1