Pricewatch filteren op aantal beoordelingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Topicstarter
Ik graaf regelmatig rond in de pricewatch, niet eens per se op zoek naar iets, maar gewoon om te kijken wat er nu een goede vervanger zou zijn als mijn huidige hardware het begeeft.

Ik sorteer daarbij meestal op beoordeling, maar het geeft mijns inziens een erg vertekend beeld wanneer er dan producten met 5-sterren beoordeling, maar slechts 1 review hoog eindigen.

Het lijkt me daarom een mooie toevoeging om te kunnen filteren op aantal beoordelingen, of op de kwaliteit van de reviews. 5 sterren van Foritain geeft natuurlijk een heel ander beeld dan 5 sterren van bijvoorbeeld mezelf.

Ik hoop dat dit een levensvatbare optie wordt :)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 08:10
Ik denk dat dit alleen zou werken als er veel en veel meer reviewers zouden zijn. Maar het is het overwegen waard.

Ik vind sortere op beoordeling weinig nu hebben nu. Producten zonder beoordeling komen onderaan terwijl dat top producten kunnen zijn. Of bijvoorbeeld nieuwe producten met betere prijs/kwaliteit verhouding.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:31
Zoiets lijkt mij zeer nuttig! Mag ik je feature request ook uitbreiden naar 'beoordelingen filteren op reviewkwaliteit'? Niet alleen de kwantiteit van beoordelingen is relevant, ook de kwaliteit ervan.

Ik vind de waardering van één +3 review een stuk interessanter dan van twee 0-reviews. Ik kom regelmatig reviews tegen die in één zin een product afbranden (1 ster met als onderbouwing 'ging gelijk kapot: kutapparaat') of 5 sterren geven zonder (of met dubieuze) onderbouwing ('is wel duur/traag/lelijk maar werkt verder wel prima').

Net zoals je bij een nieuwsartikel ook kunt filteren op kwaliteit:
filteren

Eigenlijk zou ook Review-kwaliteit in de selectie-criteria moeten komen:
reviewselectie