Toon posts:

Welke voeding en welke koeleren eventueel nieuw moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek voor mijn computer een goede en zeer stille voeding en daarnaast een koeler die ook zeer stil is. Water koeling is ook eventueel mogelijk. Een ander moederbord zou ook nog eventueel tot de mogelijkheden kunnen behoren maar nog geen must. Indien moederbord wil ik er 6 sata aansluitingen op hebben, en ook de aansluitingen voor de nieuwe type harde schijven (naam ben ik kwijt).

Mijn computer bestaat uit de volgende onderdelen:

Processor:

Intel Core i7 4790 @ 3.60GHz

Moederbord:

Asrock B85M - Pro 4

Videokaart:

G246HL (1920x1080@60Hz)
2047MBNVIDIA GeForce GT 730 (NVIDIA)

3 sata schijven
2 dvd branders

Wat ik er mee doe is het volgende:

Internetten
Office
Muziek luisteren
Muziek bewerken (eenvoudig)
Foto bewerken

Budget voor voeding laten we maar eens zeggen rond de 100/ 120 euro
Budget koeler zeg ook maar rond de 100 euro
Budget moederbord rond de 100/ 150 euro

Dit zijn maximale bedragen wat ik wil uitgeven.

Voorkeur kopen bij Afuture maar mag ook een andere winkel zijn

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 15:26
Je geeft totaal niet aan waarom je wil upgraden, hoe moeten wij dan weten of je een nieuw moederbord nodig hebt.

Voor voeding kan ik je blind de RM550x aanraden.

Het is niet mijn zaak maar, waarom heb je in 2016 nog een DVD brander? En dan nog twee ook. :S

[ Voor 5% gewijzigd door Nycrea op 24-06-2016 08:52 ]

🇺🇦

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie. Ik zie inderdaad dat ik vergeten ben om de reden te vermelden:

Computer maakt de laatste dagen nogal een behoorlijk lawaai. Ik ga er vanuit dat het de koeler is die dit lawaai veroorzaakt.

Voor een andere computer heb ik een voeding nodig die het niet meer doet. Maar die wil ik dan ook testen in deze computer die geluid maakt of het niet aan de voeding ligt.

Moederbord is geen must maar als ik toch bezig ben denk ik waarom niet gelijk het nieuwste van het nieuwste.

Is een voeding van 550 W niet aan de zwakke kant? Ik zat zelf aan 750/ 800 W te denken of is dit overkilled?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je moederbord & koeler wil vervangen, kan je uit de voeten met eenzelffde voeding als je nu hebt. Gezien de componenten, zou je echt met een goede 350W al uit de voeten kunnen; ik snap echt niet hoe je bij 800W komt als idee.

Maar, aannames over herrie en niet-gepinpointe onderdelen; dat is nogal wat. Voor hetzelfde geld is er een case-fan niet goed; een fix van 2 tientjes en dan ben je er.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Waarom kijk je niet even welk onderdeel geluid maakt? Is extreem simpel te controleren door de zijkant van de behuizing te openen, iets wat sowieso moet voordat je onderdelen kunt vervangen.

De PC neemt overigens iets van 150W maximaal is maar een simpele PC zonder snelle videokaart, dus een voeding van 850W of iets dergelijks is extreem overdreven en nutteloos.

Als je een goede voeding wil die jaren mee kan kun je kijken naar bijvoorbeeld de Seasonic G-series 360W, ook overdreven maar goede voedingen van 200W zie je nu eenmaal niet.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zal je zien, is het de grafische kaart die al die herrie maakt met dat pruts propellertje.

In ieder geval kan je, als je de kast open hebt even schoonmaken daarbinnen. Misschien heeft je case ook stoffilters, die even uitwassen. Kijk ook of er onder de voeding een stoffilter zit, die worden vaak over het hoofd gezien, met alle gevolgen en herrie vandien.

Verwijderd

Waarom zit die GT 730 er eigenlijk in? Die paar CUDA cores zetten ook geen zoden aan de dijk met fotobewerking als de software het al ondersteunt. Maak je gebruik van OpenGL dan voldoet de igpu ook. Qua prestaties is de igpu nauwelijks langzamer. Haal de 730 eruit, scheelt herrie en stroomverbruik (al is de videokaart geen veelvraat).

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Goede vriend van mij is vandaag langs geweest. En wat blijkt nou wat het is. Met mijn stomme kop hier dus niet aan gedacht. Het was de koeler die voor de harde schijven zit. Deze uitgeschakeld pc is is muis stil.

Verwijderd

Het is verstandig een nieuwe stille fan te paatsen om de hdd's te koelen. Als er een paar dicht op elkaar zitten kan dat best warm worden en door te koelen gaan ze langer mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten niet tegen elkaar aan. Bij alle schijven zit er 1 harde schijf ruimte tussen.

Op dit moment zijn ze 22, 27 en 28 graden.
Pagina: 1