Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04-2023
Het snoer van onze AIRFRYER XL van Phillips is tegen een warm onderdeel gekomen.
Toen dat gebeurde schoot de aardlek schakelaar eruit. Het apparaat werkt nog wel, maar je ziet wel de stroomdraden in het snoer. Dit wil ik natuurlijk niet zo laten. Kan ik nu gewoon het snoer doorknippen bij de breuk en hier een nieuwe stekker opzetten, of beter naar Phillips opsturen ?

Gekke is dat ik bij een lamp die al geljik zelf had gedaan, maar bij de AIRFRYER en het aantal watt enz hier toch over twijfel..

Shredder230

Beste antwoord (via arnoldvalk op 24-06-2016 16:35)

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Clavis schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Misschien toch beter om door te knippen en dan een krimpkousje eromheen.

Of een nieuwe stekker+snoer kopen, airfryer opendraaien en rechtstreeks in de airfryer schroeven/solderen.
Ligt er maar net aan hoeveel isolatie nog op de kabel zit. Maar aangezien de aardlek sprong denk ik dat het gaat om bloot koper, en dan ben ik het idd met je eens.

In de pan solderen is bij de apparaten van phillips vaak moeilijk. allemaal van die speciale schroeven of one-way kliksystemen. Heb de pan nooit zelf in mijn handen gehad dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Kan je het koper zien zitten of alleen de bedrading?

maak er anders even een foto van, upload deze naar bijv Imgur.com en plaats hem dan hier met behulp van img][/img

Als het koper niet te zien is zou ik zeggen isolatie tape en gewoon blijven gebruiken

En over het wattage hoef je niet zo bang te zijn, een goede stekker en alles goed isoleren moet er niks aan de hand zijn

[ Voor 19% gewijzigd door PaRaDoX4 op 24-06-2016 08:50 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:48:
Kan je het koper zien zitten of alleen de bedrading?

maak er anders even een foto van, upload deze naar bijv Imgur.com en plaats hem dan hier met behulp van img][/img

Als het koper niet te zien is zou ik zeggen isolatie tape en gewoon blijven gebruiken

Of een nieuwe stekker+snoer kopen, airfryer opendraaien en rechtstreeks in de airfryer schroeven/solderen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Clavis schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Ligt er maar net aan hoeveel isolatie nog op de kabel zit. Maar aangezien de aardlek sprong denk ik dat het gaat om bloot koper, en dan ben ik het idd met je eens.

In de pan solderen is bij de apparaten van phillips vaak moeilijk. allemaal van die speciale schroeven of one-way kliksystemen. Heb de pan nooit zelf in mijn handen gehad dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:10

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Stroombekabeling is vaak in het apparaat makkelijk bereikbaar. Je kunt er ook gewoon een heel nieuw snoer op zetten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04-2023
bedankt allemaal voor de antwoorden. Denk dat ik de fryer lekker dicht hou en gewoon de nieuwe stekker eraan zet. Ga ervanuit dat de Airfryer ook gewoon drie draden hebben en dat die als volgt moeten worden aangesloten..

http://www.klusbeter.nl/a...rekontlasting-582x327.jpg

Shredder230

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:29
arnoldvalk schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:52:
bedankt allemaal voor de antwoorden. Denk dat ik de fryer lekker dicht hou en gewoon de nieuwe stekker eraan zet. Ga ervanuit dat de Airfryer ook gewoon drie draden hebben en dat die als volgt moeten worden aangesloten..

http://www.klusbeter.nl/a...rekontlasting-582x327.jpg
Dat klopt. De groene gele moet indien aanwezig op de middelste aansluiting die naar de aardpennen gaat. De blauwe en/of bruine moeten op de 2 andere aansluitingen. De volgorde is in Nederland niet van belang (je kunt de stekker immers ook omgedraaid in het stopcontact doen.

Meer info:
http://www.4nix.nl/monteren-geaarde-stekkers.html

[ Voor 26% gewijzigd door Sepio op 24-06-2016 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Het lijkt me wel handig om ardereindhulzen op de aders te plaatsen, als anders de draad zich een beetje wringt onder de schroef van de stekker kan dit slecht contact maken en vrij heet worden als het apparaat redelijk wat vermogen trekt voor zover ik weet.
Pagina: 1