Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk RDP management programma gebruiken jullie?

Pagina: 1
Acties:

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:15
Hallo Tweakers,

Sinds deze week heb ik een PC met Windows 10 Enterprise op mijn werk staan. Voorheen was dit Windows 7. Ik gebruikte altijd mRemoteNG als RDP Management tool. Erg mooi programma alleen loopt deze nu continu vast in Windows 10.

De laatste update stamt ook alweer uit 2013 dus ik denk dat het tijd is om over te stappen naar een andere RDP management tool. ;w

Bij deze vroeg ik mij dan ook af; welke RDP management tool gebruiken jullie? En waarom? Ik heb er wel een aantal gevonden en gebruik (voorlopig) nu Remote Desktop Connection Manager van Microsoft.

Ik vind het wel fijn om mapjes aan te kunnen maken en daar servers onder te hangen, zodat je bijvoorbeeld per applicatie of rol kunt groeperen.

Ik ben benieuwd! :)

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Devolutions RDP manager

Super tooltje, gebruik het al jaren! Enorm veel mogelijkheden, RDP, VNC, SSH, PC anywhere, Citrix etc etc... :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:15

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik gebruik Royal TS: https://www.royalapplications.com/ts/win/features
Werkt ook prima, kan ook alle logins opslaan en die eventueel uit KeePass halen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RoyalTS...

Desondanks heb ik wel een apart IP-sheet en probeer ik van alle omgevingen mijn password ook gewoon te onthouden; je zal net zien op kritieke momenten (standby-dienst) dat je applicatie dienst weigert en dan moet je alsnog handmatig inloggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Royal TS ftw :) Erg handig!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DedSec85
Die Devolutions RDP Manager heb ik ook gezien en die zag er goed uit. RoyalTS ga ik straks even downloaden. Ziet er simpel uit maar dat zijn vaak de beste programma's. :-)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

RoyalTS :)

www.google.nl

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 11:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DedSec85 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:37:
Die Devolutions RDP Manager heb ik ook gezien en die zag er goed uit. RoyalTS ga ik straks even downloaden. Ziet er simpel uit maar dat zijn vaak de beste programma's. :-)
Het zal je nog verbazen.. je kan er echt verbazingwekkend veel mee _/-\o_

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ASG Remote Desktop, voor zo'n 120 beheerders en consultants binnen onze organisatie.

https://discord.com/invite/tweakers

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RoytjuhV schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:50:
Devolutions RDP manager

Super tooltje, gebruik het al jaren! Enorm veel mogelijkheden, RDP, VNC, SSH, PC anywhere, Citrix etc etc... :)
Ziet er goed uit idd. Maar als ik naar de free version kijk zie ik een wat lichter vinkje bij o.m. VNC en telnet SSH. Wat betekent dat? Of is het gewoon een opmaakfoutje?
http://remotedesktopmanager.com/Home/FeaturesGrid

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Ziet er goed uit idd. Maar als ik naar de free version kijk zie ik een wat lichter vinkje bij o.m. VNC en telnet SSH. Wat betekent dat? Of is het gewoon een opmaakfoutje?
http://remotedesktopmanager.com/Home/FeaturesGrid
Ik vermoed dat er geen built-in cliënt in de free versie zit. Je zult dan zelf bv. een VNC of Putty applicatie moeten koppelen aan de RDP manager. Helemaal zeker weten doe ik het niet gebruik namelijk zelf de Enterprise versie :P

• DedSec85
Zojust Royal TS geïnstalleerd (de gratis variant). Ziet er inderdaad goed uit!
Heb nu even de free versie gedownload maar ik zie mijzelf ook nog wel de knip trekken voor de betaalde.

Moet ik telkens bij elke server opgeven welke credential deze moet pakken? Of kan ik een soort template maken voor het aanmaken van een server? Ik heb maar één credential die ik voor elke server wil gaan gebruiken namelijk.*

En zetten jullie alle connecties in één TS file? Of gebruiken jullie verschillende files per domein o.i.d.?

*De optie om templates te maken heb ik gevonden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door DedSec85 op 24-06-2016 16:24 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DedSec85 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:47:
Zojust Royal TS geïnstalleerd (de gratis variant). Ziet er inderdaad goed uit!
Heb nu even de free versie gedownload maar ik zie mijzelf ook nog wel de knip trekken voor de betaalde.

Moet ik telkens bij elke server opgeven welke credential deze moet pakken? Of kan ik een soort template maken voor het aanmaken van een server? Ik heb maar één credential die ik voor elke server wil gaan gebruiken namelijk.

En zetten jullie alle connecties in één TS file? Of gebruiken jullie verschillende files per domein o.i.d.?
Ik heb het volgende:

Mapje klant A
- alle connecties 1 voor 1 gedefinieerd (dus bijvoorbeeld 20 servers)
- 1 credential voor mijn admin
- 1 credential voor mijn user

Mapje klant B
- alle connecties 1 voor 1 gedefinieerd (dus bijvoorbeeld 20 servers)
- 1 credential voor mijn admin
- 1 credential voor mijn user
- 1 credential voor mijn gateway

Je kan dus kris-kras je credentials aan je connectie hangen. Zo kan ik in klant A zelfs kiezen om de credentials uit klant B in te vullen. Werken doet het niet maar het kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DedSec85
Zojuist voor € 35,09 een licentie gekocht voor Royal TS. Heb deze nu wat dagen gebruikt en er zitten ontzettend veel handige functies in. Top programma!

Had ook twee vraagjes en kreeg binnen een dag een mailtje van de ontwikkelaar dus helemaal super.
Pagina: 1