Toon posts:

Windows 10 - Tijd niet correct na slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De tijd van Windows 10 verspringt iedere keer als ik hem uit de slaapstand haal vanaf de werkelijke tijd. Het is constant een paar seconde, maar hierdoor flippen op een gegeven moment mijn dropbox en mijn box met syncen. Is er iemand die hier een oplossing voor weet?
...

Windows 10 Pro 64 bit (up to date)
Intel Core i7 920 (overclocked)
16 GB DDR3
P6T Deluxe V2
MSI GTX 760
...

Wat ik al geprobeerd heb is een herinstallatie van windows. Heb vorig weekend mijn hele pc leeg gegooid en alles er opnieuw opgezet. En een methode die ik tegen kwam was om in services.msc de Windows Time naar automatic te zetten en hem dan te starten. Maar dit biedt nog niet de oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/xkpsngi0x/Untitled_1.jpg

Verder heb ik gisteren de tijd handmatig gelijk gezet met de atoomklok. Maar toen ik heb vanmorgen opstarten liep hij weer 3 seconden achter. Ik ben nu al een paar weken op zoek naar een oplossing en hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:55
Maak een schedules task aan met:

Begin the task: "On an event"
Log: System
Source: Power-Troubleshooter
Event ID: 1

En laat deze een time-sync uitvoeren.

BTW: Je probleem heeft minder met Windows te maken en meer met de RTC van je PC.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:28
is vaak een teken dat je mobo batterij slecht is.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:31:
is vaak een teken dat je mobo batterij slecht is.
Dan ga ik die ff omwisselen. Kijken of dat gaat helpen. Maar het stomme is dat als ik hem sync met de internet time servers wordt de tijd niet aangepast. Is dit dan niet raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:54:
[...]

Dan ga ik die ff omwisselen. Kijken of dat gaat helpen. Maar het stomme is dat als ik hem sync met de internet time servers wordt de tijd niet aangepast. Is dit dan niet raar?
yep, dat is raar idd. dan is het wrs niet de batterij.

andere timer server helpt ook niet?

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/262680

[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 24-06-2016 09:02 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel vaag.. heb net een aantal verschillende NTP's geprobeerd maar hij blijft lekker eigenwijs 3 seconden voorlopen.. Ik dacht dat ik soms eigenwijs kon zijn, maar blijkbaar wint het klokje van Windows van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:37

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Volgens mij is dit een bugje in Windows 10. Mijn htpc zet de klok ook niet automatisch op de goede tijd voor onze tijdzone. Dan moet ik eerst "tijd automatisch instellen" uitschakelen, de tijd goed zetten en dan de boel weer op automatisch zetten, anders gaat de klok gewoon blij in UTC lopen...

Misschien in UEFI/BIOS proberen om de klok 3 seconden terug te zetten?

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BdK9001 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:14:
Volgens mij is dit een bugje in Windows 10. Mijn htpc zet de klok ook niet automatisch op de goede tijd voor onze tijdzone. Dan moet ik eerst "tijd automatisch instellen" uitschakelen, de tijd goed zetten en dan de boel weer op automatisch zetten, anders gaat de klok gewoon blij in UTC lopen...

Misschien in UEFI/BIOS proberen om de klok 3 seconden terug te zetten?
Ik heb net de tijd aangepast in de Bios, maar er zit nog steeds een kleine afwijking in met de atoomklok. Heb ook direct het batterij-tje vervangen. Hoop dat Box en Dropbox dit kunnen accepteren en niet iedere keer alles van mijn laptop als laatst aangemaakt nemen. Bedankt voor de hulp en ik denk inderdaad dat het een bug is. Maar het is wel een irritante.
Pagina: 1